Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- این روزها شاهد جلوه‌های امیدآفرین از عشق و ایثار مردم خراسان شمالی همپای دیگر هم‌وطنان در یاری‌رساندن به زلزله‌زدگان هستیم که بار دیگر نوع‌دوستی را برای فرزندان ایران‌زمین مشق کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در سرمای جان‌سوز این شب‌های غرب ایران و در بی‌خانمانی و بیابان‌خوابی مردم زلزله‌زده، عشق و همدلی مردم کشورمان گرمابخش دل‌های غم‌زده زلزله‌زدگان شد و تمام هم‌وطنان ازجمله مردم خراسان شمالی در یاری‌رساندن به آسیب دیدگان این زلزله از هرچه در توان داشتند دریغ نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردمانی که خود درد زلزله را چشیده‌اند و حال این روزهای مردم کرمانشاه را به‌خوبی می‌دانند، در هفته‌ای که پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری غرب کشور گذشت، همدلی خود را به نمایش گذاشتند و همه یک‌تن واحد شده و به یاری آسیب دیدگان از زلزله شتافتند.

مردمان خراسان شمالی با این همدلی، ارزش‌های انسانی را معنا کردند و نشان دادند که در هنگام نیاز، هوای هم‌وطن خود رادارند، هرچند اگر خود از آسیب‌های زلزله که اردیبهشت‌ماه امسال گریبان آن‌ها را گرفت هنوز رهایی نیافته باشند.

جلوه‌های امیدآفرین از عشق و ایثار مردم خراسان شمالی در کمک به زلزله‌زدگان

این روزها جلوه‌های بی‌نظیری از همدلی مردم نسبت به زلزله‌زدگان را در گوشه و کنار شهرها و روستاهای خراسان شمالی می‌توان دید از برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی گرفته تا نامه کودکان دورافتاده‌ترین روستای استان در ابراز همدردی با این زلزله‌زدگان.

نامه کودکان ترکمن به کودکان زلزله‌زده کرمانشاهی

کودکان ترکمن از اعضای کتابخانه خانگی روستای گرکز جرگلان به کودکان زلزله‌زده کرمانشاهی نامه‌ای نوشتند و ابراز همدردی خود با آنان را اعلام کردند.

نامه‌ای که ویدئوی آن در فضای مجازی منتشر و بیش از ۱۰ ها هزار بازدیدکننده این ویدئو، صداقت و همدلی این کودکان روستای مرزی خراسان شمالی را تحسین کردند.

اهدای هزینه نذر سالروز شهادت امام رضا(ع) برای کمک به زلزله‌زدگان

شهروند دیگری که به‌عنوان راننده تاکسی در بجنورد مشغول به کار است، می‌گوید: بر اساس وظیفه ذاتی و انسانی در کمک به هم‌وطنان زلزله‌زده غرب کشور، هزینه نذر خود و سفر به مشهد مقدس در سالروز شهادت امام رضا(ع) را به این مردم اهدا کردم.

وی تصریح می‌کند: تمام اعضای هیئت مذهبی که هرساله برای عزاداری و ادای دین به مشهد مقدس مشرف می‌شدیم، هزینه این سفر را برای کمک به زلزله‌زدگان اختصاص دادیم.

کمک به زلزله‌زدگان وظیفه انسانی است

شهروند دیگری نیز که برای کمک به یکی از پایگاه‌های هلال‌احمر در سطح شهر مراجعه کرده است، می‌گوید: ما وظیفه‌داریم در چنین مواقعی به یاری هم‌وطنان خود بشتابیم چراکه ممکن بود چنین حادثه‌ای برای ما نیز رخ دهد.

وی بابیان اینکه کمک به هم‌وطن آسیب‌دیده وظیفه ذاتی ما است، عنوان می‌کند: هرچند وسع من اندک است اما از همان نیز دریغ نمی‌کنم و امیدوارم مشکل هم‌وطنان زلزله‌زده‌ام در غرب کشور هرچه زودتر مرتفع شود.

عروس بجنوردی جهیزیه خود را به مردم زلزله‌زده کرمانشاه اهدا کرد

همچنین عروس بجنوردی باهدف همدردی با خانواده‌های زلزله‌زده، جهیزیه خود را به مردم کرمانشاه اهدا کرد.

این عروس اهل بجنورد لحاف، بالشت و پتوهای نو را که برای جهیزیه خود آماده کرده بود به مردم مصیبت‌دیده غرب کشور اهدا کرد.

مردم سنگ تمام گذاشتند

خبرهایی که این روزها از گوشه و کنار شهرها و روستاهای خراسان شمالی به گوش می‌رسد، تماماً حاکی از شکوه همدلی و ابراز هم ذات پنداری مردم استان با هم‌وطنان خود در غرب کشور است.

خبر از مردمانی که در روستاهای خود به جمع آموری کمک‌های مردمی و ارسال اقلام به منطقه زلزله‌زده داشتند تا کارکنان نهادها وادارات مختلف که کاروان‌های همدلی خود را برای مردم آسیب‌دیده از زلزله روانه کردند.

ایجاد پویش مردمی با عنوان «#کرمانشاه_تسلیت»

در پی وقوع زمین لرزه در غرب کشور کاربران فضای مجازی در توئیتر هشتگ تسلیت به راه انداختند.

پویشی مردمی نیز با هدایت هلال احمر با عنوان کرمانشاه_تسلیت؛ من خراسان شمالی، تنهایت نمیگذارم به راه افتاده است.

تا کنون بسیاری از مسئولان از جمله استاندار خراسان شمالی و معاونان وی به این پویش مردمی پیوسته اند.

مردم زلزله‌زده خراسان شمالی از غرب کشور غافل نشدند

به گفته استاندار خراسان شمالی، مردم آسیب‌دیده از زلزله اردیبهشت در استان، هم‌وطنان خود در غرب کشور را فراموش نکردند و همپای دیگر مردم نوع‌دوست کشور، اقدام به تهیه اقلام ضروری و مایحتاج مردم زلزله‌زده کردند و در چندین نوبت، این کمک‌ها ارسال‌شده است.

مردم خراسان شمالی اگرچه خود هنوز از زلزله اردیبهشت‌ماه متأثر و متألم هستند ولی از مردم غرب کشور غافل نشده‌اندمحمدرضا صالحی تصریح کرد: مردم استان خراسان شمالی اگرچه خود هنوز از زلزله اردیبهشت‌ماه متأثر و متألم هستند ولی از مردم غرب کشور غافل نشده‌اند.

وی گفت: صنوف مختلف استان، سازمان‌های مردم‌نهاد و دیگر سازمان‌ها آمادگی خود را برای ارسال هرگونه کمکی اعلام داشته‌اند و حتی کامیون داران نیز داوطلبانه این محموله‌ها را به غرب کشور حمل کردند.

وی افزود: از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله در غرب کشور، در تماس تلفنی با استانداران مناطق زلزله‌زده، ضمن ابراز تسلیت و تعزیت، مراتب آمادگی خراسان شمالی برای هرگونه مساعدت به زلزله‌زدگان اعلام شد.

بارگیری و ارسال دومین محموله اقلام  اهدایی مردم خراسان شمالی به مناطق زلزله‌زده

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: روز گذشته، ۲۶ آبان ماه جاری، دومین محموله کمک‌های جمع‌آوری‌شده به مقصد مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بارگیری و ارسال شد.

حسن شکوری نسب افزود: اقلام اهدایی مردم نوع‌دوست خراسان شمالی شامل دو هزار و ۶۰۰ تخته پتو، بیش از شش هزار و ۵۰۰ دست پوشاک، ۵۰۰ تخته موکت، ۲۰ هزار بطری آب‌معدنی، بیش از ۵ تن برنج، ۴۸۰۰ کیلوگرم قند و شکر، سه هزار و ۳۰۰ قوطی انواع کنسرو جات و سایر اقلام خوراکی، مواد غذایی، بهداشتی، تجهیزات گرمایشی، لوازم‌تحریر، کفش و بیش از ۱۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان وجه نقد برای کمک به هم‌وطنان زلزله‌زده غرب کشور فرستاده شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر کمک‌های مردمی، اقلام امدادی شامل پنج‌تن نایلون پوشش چادر، ۱۰ هزار جلد دفترچه خواروبار و ۵۰۰ مجموعه ظروف توسط جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی عنوان کرد: ۲۳ آبان نیز یک محموله  شامل پنج‌تن قند و شکر، دو تُن برنج، پنج هزار قوطی انواع کنسرو، چهار هزار قوطی روغن مایع و دو هزار بسته چای و بیش از ۶۰۰۰ بطری آب به مقصد مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

ارسال ۳کامیون اقلام غذایی و ۵۰۰ میلیون ریال برای زلزله‌زدگان کرمانشاه

رئیس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی نیز از همدلی و حضور پرشور اصناف و بازاریان استان برای یاری‌رساندن به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه خبر داد.

محمود اسدی گفت: تنها چند دقیقه پس از انتشار فراخوان اتاق اصناف و دعوت از کسبه و بازاریان استان به‌منظور یاری‌رسانی به هم‌وطنان زلزله‌زده در استان کرمانشاه، موجی از کمک‌های خیر اندی‌شان صنوف استان به‌سوی اتاق اصناف روانه شد.

وی تصریح کرد: تمام کسبه و بازاریان استان مشارکت بی‌نظیر برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه شتافتند و در روز گذشته بیش از سه کامیون کمک‌های غیر نقدی و همچنین کمک نقدی به ارزش ۵۰۰میلیون ریال به استان کرمانشاه ارسال‌شده است.

اسدی افزود: این کمک‌ها شامل مایحتاج ضروری ازجمله اقلام غذایی، بهداشتی، پتو، کفش، کنسرو، خرما، آب‌معدنی، پوشاک و… دیگر نیازهای اولیه به مناطق زلزله‌زده ارسال‌شده است.

اعتماد مردم به کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی درباره اعتماد مردم و سپردن کمک‌های انسان دوستانه به این نهاد گفت: مردم نوع‌دوست استان با کمک‌های غیر نقدی خود همچون پتو، لوازم بهداشتی، مواد غذایی، چراغ‌نفتی، پوشاک و غیره کماکان لوازم را تحویل می‌دهند تا بتوانیم به مردم کرمانشاه ارسال کنیم.

عباس اهرابی بابیان اینکه تاکنون ارزش ریالی این لوازم ۴۰ میلیون تومان ارزیابی‌شده است، اظهار کرد: نخستین کمک‌های مردمی از طرف کمیته امداد خراسان شمالی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور طی چند روز گذشته ارسال‌شده است.

اهرابی افزود: هشت پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم خراسان شمالی در نظر گرفته‌شده است.

وی تصریح کرد: از مردم عزیز خراسان شمالی خواهشمندیم که به نهادهای دولتی اعتماد داشته و کمک‌های خود را به آن‌ها بسپارند تا هرچه سریع‌تر به دست مردم کرمانشاه رسانده شود.

بنابراین گزارش علاوه بر کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم خراسان شمالی، بسیاری از ادارات دولتی و نهادهای این استان با جمع‌آوری لوازم اولیه از سوی کارمندان به مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال کرده‌اند و جمع‌آوری کمک‌های انسان دوستانه تا زمان اعلام رفع نیاز ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی بعد از ظهر یکشنبه در دیدارهای جداگانه با اعضای شورای اسلامی شهر دیلم و امام حسن به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها، وجود تعامل و همدلی در میان اعضای شورا را اولین اصل تشکیل شورای موفق ذکر کرد.

وی اظهار داشت: دانش، تخصص، دلسوزی، اراده انجام کار تیمی و استفاده از خرد جمعی نیز یاری دهنده افراد شورا برای انجام رسالت و وظیفه سنگین نمایندگی مردم است و در سایه این خصوصیت‌ها، شهر به آبادانی و پیشرفت می‌رسد و آینده روشنی برای آن رقم می‌خورد.

فرماندار دیلم ضمن تبریک روز شوراها به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرهای دیلم و امام حسن افزود: ما به عنوان خادمین مردم در مجموعه دولت امیدواریم با همفکری و تعامل بیشتر با شوراها و شهرداری بتوانیم خدمات قابل قبولی در شهرستان انجام دهیم تا پاسخگوی توقعات به حق مردم باشیم.

در ادامه این نشست‌ها هر یک از اعضای شورا به بیان مطالبی در خصوص مشکلات و ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 6091228

دیگر خبرها

  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد