Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@21:36:14 GMT

نقشه ترامپ برای فروش نفت ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۷۶۰۸

نقشه ترامپ برای فروش نفت ایران

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا لحن بیانیه مربوط به گزارش‌دهی درباره امکان کاهش خریداری نفت ایران را به دوران پیش از توافق هسته‌ای برجام برگرداند.

 

ترامپ در این بیانیه که روی وب‌سایت کاخ سفید قرار گرفته به‌خلاف رویه رئیس‌جمهور سابق آمریکا اشاره‌ای به تعهدات کشورش ذیل برجام مبنی بر عدم تلاش برای کاهش خریداری نفت ایران نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بیانیه ترامپ آمده است: «به‌موجب اختیارات محول‌شده به من در قانون اساسی و قوانین ایالات متحده آمریکا، اینجانب بعد از بررسی دقیق گزارش‌های تقدیم‌شده به کنگره توسط اداره اطلاعات انرژی و سایر عوامل مربوط نظیر وضعیت اقتصاد جهانی، افزایش تولید نفت توسط کشورهای معین، ظرفیت اضافی در جهان برای تولید نفت خام و میزان دسترس‌پذیری ذخائر راهبردی انرژی، وفق بند 1245(d)(4)(B) و (C) قانون اختیارات دفاع ملی برای سال مالی 2012، قانون عمومی شماره 81-112 و همگام با تصمیم‌های قبلی‌ اعلام می‌دارم که میزان عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی کشورهای غیر از ایران به‌اندازه‌ای است که می‌توان حجم خریداری نفت و محصولات نفتی از ایران توسط مؤسسات مالی یا با واسطه آنها را به‌نحو محسوس کاهش داد».

 

در بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا اشاره‌ای به اینکه واشنگتن به‌موجب توافق هسته‌ای برجام سیاست کاهش فروش نفت ایران را دنبال نمی‌کند، نشده است. لحن بیانیه ترامپ، مشابه بیانیه‌هایی است که قبل از حصول توافق موقت ژنو و برجام صادر شده است. 

تسنیم

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • بند قانون جوانی جمعیت به دلیل کمبود ماما اجرا نمی شود
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود