Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد -ایرنا- یک چهره سرشناس سیاسی عراق روز یکشنبه خبر داد که تشکیلات کردستان، شروط دولت مرکزی برای آغاز گفت وگوها را پذیرفته است و طی روزهای آینده، نشانه های حل بحران میان بغداد - اربیل آشکار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جاسم محمد جعفر نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، در گفت وگو با السومریه نیوز با اظهار اینکه مقام های دولت اقلیم از دولت مرکزی چند روز وقت خواسته اند، پیش بینی کرد که مذاکرات در روزهای آینده آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شخصیت سیاسی عراقی، گفته که پذیرش شروط دولت مرکزی از سوی کردستان عراق، یک گام رو به جلو برای بازگرداندن آب به مسیر اصلی است.
وی همزمان از دولت مرکزی خواستار اعمال قانون و رعایت عدالت و انصاف در مذاکرات شده و تاکید کرده است که با کردستان عراق همانند سایر استان های عراق (نه کمتر و نه بیشتر) برخورد شود، ضمن آنکه از اقلیم بایستی در خصوص احترام به قوانین دولت مرکزی و تسلیم مجرمان که علیه آنان حکم قضایی صادر شده است، تعهد گرفته شود.
نظارت بر مسائل مالی کردستان عراق از دیگر نکاتی است که جاسم محمد جعفر بر آن تاکید کرده و از دولت مرکزی خواسته است ، قانون را در ارتباط با نظارت بر موضوعات مالی اقلیم اعمال کند.
روابط میان اربیل و بغداد از 25 سپتامبر گذشته و از هنگامی که رهبران حزب دمکرات کردستان عراق و برخی دیگر از احزاب منطقه، همه پرسی غیر قانونی را برگزار کردند، به شدت به تنش کشیده شد و العبادی نخست وزیر عراق برابر این اقدام کردها، یک سلسله اقدامات علیه رهبران کرد شمال عراق به اجرا گذاشت که مهمترین آنها اعمال ممنوعیت پروازهای بین المللی به فرودگاه های سلیمانیه و اربیل بود.
العبادی همچنین به نیروهای مسلح عراق دستور داد ضمن بازپس گیری کنترل گذرگاه های مرزی، مناطق مورد منازعه را نیز از کنترل نیروهای وابسته به اربیل (پیشمرگه) خارج کنند و در همین راستا، نیروهای عراقی 16 اکتبر گذشته وارد کرکوک و برخی نقاط دیگر از جمله در استان های دیاله ، صلاح الدین و نینوا شدند.
نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، روز جمعه گذشته آمادگی کردها را برای شروع گفت وگوها اعلام کرد.
دولت عراق ، انجام گفت وگوها را به الغای نتایج همه پرسی و پذیرش رسمی حاکمیت و تمامیت عراق بر سراسر اراضی اش موکول کرده است.
شبد*4*1770*380*9122** انتشار دهنده: مهدی نعمتی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: متولیان اداره کار ضمن تکریم واقعی کارگران، زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌شان را فراهم کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در بازدید میدانی از اداره‌کل کار کردستان که به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر انجام شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های کارگران، بر ضرورت توجه بیشتر به این قشر تلاشگر و زحمتکش تأکید کرد.

وی با اشاره به فرموده‌ای از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: جایگاه کار و کارگر در آموزه‌های اصیل، غنی و متعالی اسلام ناب محمدی(ص) از جایگاهی رفیع و شأنی والا برخوردار است تا جائی‌که کسی‌که به دنبال روزی حلال برای تأمین زندگی خود و خانواده‌اش می‌رود، مانند کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: هفته کارگر فرصت مغتنمی برای ادای احترام و قدردانی از مردان و زنان جهادگری است که با تلاش و کوشش با کمترین بهره‌گیری، بیشترین بهره‌دهی و سودمندی را نثار و ایثار جامعه می‌کنند

وی تصریح کرد: کارگران مردان و زنان شرافتمندی هستند که همواره با تلاش شبانه‌روزی، تعهد و پشتکار فراوان خود زمینه رشد، توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کرده و دستاوردهای بزرگی به میهن عزیز خود اهداء می‌کنند.

پورذهبی با بیان اینکه بی‌شک پیشرفت اقتصادی و صنعتی هر جامعه‌ای بدون  اعمال نقش کارگران زحمتکش اتفاق نمی‌افتد، عنوان کرد: همه دستاورد های بزرگ در سایه کار است. از این قشر تلاشگر انتظار می‌رود که در سال‌جاری برای تحقق شعار سال؛ «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیش از پیش تلاش کرده و متولیان این حوزه نیز ضمن تکریم واقعی کارگران، زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌شان را فراهم کنند.

وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) یادآور شد: کسی‌که حقوق کارگری را پایمال کند، خداوند اعمال او را تباه و او را از بهشت محروم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تأکید کرد: دیدار با کارگران صرفاً به مناسبت‌ها ختم نشود و ما آمادگی شنیدن و پیگیری مطالبات قشر زحمت‌کش کارگری در هر موقعی از سال را داریم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • گام عملی برای جهش تولید
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد