Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-01@04:49:26 GMT

سکوت در برابر ایران به نفع امنیت اعراب نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۰۰۵۲

سکوت در برابر ایران به نفع امنیت اعراب نیست

به گزارش بولتن نیوز، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز در مراسم افتتاحیه نشست اضطراری وزرای خارجه عرب در قاهره، اتهامات بی‌اساس همیشگی سعودی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را در برابر همتایان عرب خود بازخوانی کرد.

جبیر در ابتدا از قبول شرکت در این نشست از سوی دیگر وزرای خارجه عرب تشکر کرد و گفت: «قبول شرکت در این نشست فوری، حاکی از این است که کشورهای شرکت‌کننده از خطری که اقدامات ایران برای امنیت و ثبات منطقه دارد، آگاه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر خارجه عربستان سپس به سراغ اتهام بی‌اساس ایرانی بودن موشک‌هایی که یمنی‌ها در دفاع از خود به سمت سعودی‌ها شلیک می‌کنند رفت و گفت: «موشک بالستیکی که به پایتخت کشور من شلیک شد، نشان‌گر حملات مکرر ایرانی‌ها به پادشاهی سعودی است و تاکنون شاهد شلیک هشتاد موشک بالستیک دارای هویت ایرانی از سوی عاملان ایران یعنی حوثی‌ها به سمت خود بوده‌ایم.»

جبیر در تلاش برای ایجاد حس ناامنی در میان دیگر اعضای اتحادیه عرب، در سخنانی تحریک‌آمیز گفت: «سکوت در برابر این حملات وحشیانه عوامل منطقه‌ای ایران، به نفع امنیت هیچ یک از پایتخت‌های عربی نیست.امروز از همه شما می‌خواهم که صادقانه و ثابت‌قدم در کنار مردم و کشورهایمان بایستیم و در مسیر پاسخ به اقدامات ایران، به اصول و منشور اتحادیه و قواعد بین‌الملل پایبند بمانیم.»

وزیر خارجه سعودی بدون اشاره به پتانسیل نظامی کشورش ادامه داد: «عربستان سعودی در برابر این حمله آشکار دست روی دست نخواهد گذاشت و برای دفاع از امنیت ملی و مردم خود، درنگ نخواهد کرد.»

وی افزود: «ما باید وظایف میهنی خود را بر عهده بگیریم و امنیت و ثبات کشورهایمان را در برابر سیاست تهاجمی ایران، حفظ کنیم.»

عادل الجبیر سپس مدعی شد که کشورش در 4 دهه اخیر برای ایجاد روابط دوستانه با ایران از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و تصریح کرد: «شور من از ابتدای انقلاب (اسلامی) ایران، تلاش کرد که با این کشور در راستای ملزومات حسن همجواری و احترام متقابل، تعامل کند اما متأسفانه این ایران بود که مهر پایانی بر این تلاش‌ها زد.»

وزیر خارجه عربستان در یک موضع‌گیری تند ضدایراین با استفاده از الفاظ حقوقی گفت: «ایران همه قوانین، عرف، اصول و اخلاقیات بین‌المللی را زیر پا گذاشته و کماکان بر صدور انقلاب خود و بی‌احترامی به مرزهای دولت‌های دیگر ادامه می‌دهد.»

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی، روز سه‌شنبه از کشور‌های عربی و مسلمان خواست در برقراری عدالت برای مردم فلسطین «ثابت و استوار» باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، انور با تاکید بر لزوم محاکمه اسرائیل به دلیل «همه جنایات مرتکب شده علیه فلسطین»، گفت: «همه طرف‌ها باید نسبت به تهاجم غیرقانونی اسرائیل و اشغال سرزمین فلسطین که عامل اصلی این درگیری طولانی‌مدت است، اعتراض کنند.»

بیانیه انور پس از دیدار وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض صادر شد.

پیش از این، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض مخالف آوارگی مردم غزه است. محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

با گذشت بیش از شش ماه از حمله اسرائیل به نوار غزه، بخش‌های وسیعی از غزه به ویرانه‌ای تبدیل شده بود و ۸۵ درصد از جمعیت غزه در بحبوحه محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو مجبور به آواره شدن داخلی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه