Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@23:56:52 GMT

تیترامشب/ پرونده داعش بسته شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۰۳۰۶

کارشناسان سیاسی با اعلام این که با آزادی البوکمال عملا بساط داعش جمع شده است گفتند: شکست داعش نشان داد امریکایی ها که حامی آنها بودند منطقه را نمی شناسند و مدام دچار اشتباهات استراتژیک می شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سعدالله زارعی کارشناس مسائل خاورمیانه در برنامه تیتر امشب گفت: داعش در جهت حفظ شریان حیاطی خود در البوکمال همه تلاش خود را کرد زیرا این نقطه نیزاری محل اختفای آنها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این کارشناس با بیان این که داعش تحت حمایت کامل غرب به ویژه آمریکایی ها بود افزود: داعش حتی در طی دو هفته قبل تلاش های زیادی برای حفظ خود در منطقه داشت تا این که این منطقه امروز به طور کامل از لوث وجود آنها پاکسازی شد.

زارعی گفت: دست کم 2000 نفر از نیروهای داعش در البوکمال کشته شدند و اکنون مرحله عملیات تعقیب و گریز تروریست ها در منطقه است .

این کارشناس گفت: با آزادی البوکمال فتنه انگیزی های داعش در جهت تجزیه دول اسلامی برای همیشه به پایان رسید.

زارعی درباره متواری بودن البغدادی خلیفه خود خوانده تروریست ها گفت: وجود این شخص از ابتدا یک معما بود خوب پیداست که اسمش جعلی است آنچه که معلوم است این است که بودن یا نبودن البغدادی نفعی به حال داعش نمی کند داعش در سوریه و عراق برای همیشه به پایان رسیده است.

این کارشناس گفت: این نشان می دهد که اصل داعش را سرویس های اطلاعاتی غرب اداره می کنند نه البغدادی، در حال حاضر داعش محور سازمانی خود را از دست داده است.

او گفت: عملیات های خوشه ای در منطقه نشان دهنده این است که طبیعتا ربطی به البغدادی ندارد بلکه این آمریکایی ها و غربی ها هستند که این مهره ها را تکان می دهند.

زارعی افزود: آمریکایی ها خود را در این منطقه در موقعیت مدیریت بحران ها قرار داده اند تا در قبال این بحران ها حداکثر منافع خود را تامین کنند.

این کارشناس گفت: تضعیف کشورهای اسلامی، جبهه مقاومت و ایران در دستور کار آمریکاست لذا برای نیل به این هدف ابزاری نیاز است که مطلقا ارتش آمریکا نیست بلکه بایدا نیرویی از جنس اسلام و از جنس منطقه باشد تا آمریکاییان با حداقل هزینه حداکثر منافع خود را کسب کنند.

زارعی افزود: استراتژی امروز آمریکا حفظ داعش و محافظت از آنهاست تا با سازمان دهی جدید دوباره منطقه را با تنش روبرو کند، در حال حاضر همه کشورهای منطقه نگران عناصر داعشی در منطقه هستند، آنها نگران داعش نیستند بلکه نگران عناصر اطلاعاتی آمریکایی هستند که در حال سازماندهی این عناصر تروریستی اند.

این کارشناس گفت: اما همین این فضا موقعیت جدیدی برای کشورهای منطقه ایجاد کرده که همانا همگرایی کشورهای منطقه است و این نشان می دهد که آمریکایی ها باز هم مرتکب اشتباه استراتژیکی شده اند.

محمدعلی مهتدی کارشناس مسائل خاورمیانه نیز در ادامه برنامه گفت: داعش در عراق و سوریه برای همیشه تمام شده اما تله های انفجاری آنها باقی مانده است، ما در حال حاضر در سوریه و عراق شاهد مسئله پساداعش هستیم اگرچه تروریست های داعشی همچنان در کشورهای منطقه فعال هستند. این کارشناس سیاسی گفت: در حال حاضر طیف وسیعی از داعشی ها به اروپا بازگشته اند و به این ترتیب اعمال عملیات تروریستی در اروپا دور از ذهن نیست، مضاف براینکه آمریکا قصد دارد این تروریست ها را به لیبی، مصر و حتی افغانستان منتقل کند تا آن کشور ها را ناامن کند.

مهتدی افزود: داعش امروز سرزمینی ندارد و از سوی دیگر خلیفه خود خوانده هم عملا مفقود الاثر است لذا داعش عملا از بین رفته است.

او گفت: استراتژی آمریکا در منطقه تضعیف دولتها، ایجاد هرج و مرج خلاف و تجزیه منطقه است، آنها در بسیاری از اوقات دچار اشتباه استراتژیک می شوند از جمله در سوریه که تصور می کردند سوریه به 5 کشور تجزیه می شود و عملا طرح 2 ماهه به جنگی 7 ساله بدل شد، مشابه این اشتباه در عراق و لبنان هم صورت گرفت، آمریکائیان نمی توانند همه متغیرهای منطقه را محاسبه کنند لذا همین امر موجب شکست های پی در پی آنها در منطقه شده است.

مهتدی با تاکید بر این که بساط داعش دیگر برچیده شد گفت: آمریکائیان منطقه را نمی شناستند در نتیجه د رمحاسبات خود دچار اشتباه می شوند.

 

 

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات

گروه تروریستی داعش خراسان مسئولیت حمله مسلحانه علیه نمازگزاران در شهرستان گذره ولایت هرات را برعهده گرفت.

به گزارش میزان، گروه تروریستی داعش خراسان مسئولیت حمله مسلحانه علیه نمازگزاران در شهرستان گذره ولایت هرات را برعهده گرفت.

روز گذشته به دنبال حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات هنگام نماز مغرب و عشا، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

امام جماعت این مسجد به همراه ۶ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: داعش مسئولیت حمله به غرب کابل را برعهده گرفت داعش مسؤولیت حملات سریلانکا را برعهده گرفت

دیگر خبرها

  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است