Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در دیدار محمد بن سلمان با نماینده ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، رئیس اطلاعات کل عربستان و ثامر بن سبهان وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج فارس نیز حضور داشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان با «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، در این دیدار تحولات سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در دیدار محمد بن سلمان با نماینده ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، مساعد بن محمد العیبان وزیر مشاور، خالد الحمیدان رئیس اطلاعات کل عربستان و ثامر بن سبهان وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج فارس نیز حضور داشتند.


جنگ سوریه از مارس 2011 و با حمایت مالی، نظامی و تسلیحاتی غرب و برخی دولت های منطقه از گروه های مسلح و تروریستی آغاز شده و تاکنون علاوه بر میلیون ها آواره، صدها هزار کشته بر جا گذاشته است.


گروه کشورهای غربی - عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی دولت قانونی سوریه سبب شدند، ده ها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به این کشور گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.


این اقدام های ضدسوری سبب تشکیل ده ها گروه تروریستی شد که افزون بر قتل عام و کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته است، با این روند همچنان گروه کشورهای غربی - عربی هنوز هم به حمایت از گروه های مسلح و تروریستی ادامه می دهند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند

ماکرون امروز -یکشنبه- گفت مذاکرات با روسیه باید ادامه یابد و حفظ شود.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • دیدار امیرعبداللهیان و نیچروان بارزانی
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی