Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > حوادث - روزنامه ایران نوشت:روز اول آبان امسال خبر سرقت از خانه‌ای در خیابان شادمان تهران به مأموران کلانتری 181 ستارخان اعلام شد و مأموران راهی محل سرقت شدند.

مرد مالباخته به کارآگاهان گفت: نیمه شب وقتی از میهمانی خانوادگی برگشتیم با درهای باز خانه و چراغ‌های روشن اتاق‌ها روبه‌رو شدیم ودریافتیم دزدان پس ازشکستن در ورودی آپارتمان، سکه‌های طلا، پول و چندین تابلوی فرش نفیس را به سرقت برده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این شکایت پرونده‌ای در شعبه سوم دادسرای ویژه سرقت پایتخت تشکیل شد و کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی مسئول رسیدگی به پرونده شدند.
در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مشخص شد که سارق یا دزدان با داشتن اطلاعات دقیق وبه طورحساب شده نقشه سرقت را طراحی واجرا کرده‌اند.

با به‌دست آمدن این سرنخ و احتمال سرقت از سوی یک آشنا، بررسی‌ها روی آشنایان و اقوام مالباخته متمرکز شد تا اینکه مشخص شد میترا- عروس خانواده- با خانواده شوهرش مشکل دارد و مالباخته نیز برادرشوهر میترا است.در ادامه مشخص شد زن جوان شب سرقت در میهمانی حضور داشته است اما با به‌دست آمدن شواهدی رد پای میترا و همسرسابقش دراین سرقت به دست آمد.

به همین خاطر او تحت بازجویی قرارگرفت اما ابتدا منکر سرقت شد. تا اینکه پس ازمشاهده مدارک پلیسی، ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف گفت: با خانواده همسردومم اختلاف شدیدی دارم و برای گرفتن انتقام ازشوهرسابقم کمک خواستم که اوهم قبول کرد کمکم کند.

با اعتراف زن جوان، تحقیقات برای دستگیری مجید صورت گرفت و در ادامه مشخص شد او به اتهام نگهداری مواد مخدر بازداشت شده و در زندان به سر می‌برد. بدین ترتیب با هماهنگی‌های لازم مجید از زندان به پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد و گفت: حدود هشت سال قبل از میترا جدا شدم، در این مدت هیچ اطلاعی از او نداشتم تا اینکه مدتی قبل با من تماس گرفت و خواست به خانه برادر شوهرش دستبرد بزنم. میترا، کلید خانه را به من داد و من هم درشبی که همه به میهمانی رفته بودند به سادگی وارد خانه شدم و سرقت را انجام دادم.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اعتراف متهمان، قرار قانونی از سوی دادیار پرونده صادرشد و هر دو متهم منتظر صدور دستور قانونی در این باره هستند.

 

45302

کلید واژه‌ها : سرقت -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار رضا زارعی در تشریح این خبر بیان اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در شهرستان نهاوند، تیم ویژه پلیس آگاهی شهرستان به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان و کشف علمی سرقت ها تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و قانونی و همچنین بکارگیری امکانات سازمانی و شگردهای خاص پلیسی سرانجام موفق به شناسایی فردی به هویت معلوم و دارای سوابق متعدد شدند.

زارعی تصریح کرد: با اقدامات فنی مشخص شد سارق پس از سرقت، خودرو را بلافاصله با همراهی و همکاری همدستانش از شهرستان خارج و به یکی از استان های همجوار انتقال می داده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به اطلاعات به دست آمده، مشخص شد سارقان به صورت باندی اقدام به سرقت ها می کرده اند و در نهایت با هماهنگی پلیس آگاهی استان، ۲ اکیپ از ماموران پلیس آگاهی نهاوند به استان همجوار مراجعه و متهم اصلی را دستگیر کردند و به پلیس آگاهی شهرستان دلالت دادند.

وی گفت: متهم پس از انتقال به یگان انتظامی و در بازجویی های فنی صورت گرفته بیان داشت به همراه ۲ نفر از دوستان خود درسطح شهر نهاوند پس از گشت زنی و شناسایی خودرو مورد نظر جهت سرقت، اقدام خود را عملی و بلافاصله خودرو را از شهر خارج و به فردی به هویت معلوم می فروخته است.

جانشین انتظامی استان در پایان بیان داشت: متهم دستگیر شده به سرقت ۲۹ دستگاه خودرو با همراهی همدستانش اعتراف کرد که با راهنمایی وی یکی از خودروهای مسروقه کشف و تحویل مالک شد و تحقیقات و اقدامات قضائی و قانونی درخصوص دیگر موارد ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229086 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه
  • برملا شدن راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در آباده
  • اعتراف سارق به ۲۷ فقره سرقت سیم و کابل در شاهرود
  • ‌ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات در آباده
  • تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت