Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@02:49:37 GMT

آغاز پاکسازی شهر آزاد شده بوکمال آزاد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۲۱۵۵

آغاز پاکسازی شهر آزاد شده بوکمال آزاد

خبرگزاری شبستان: نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن، شهر "بوکمال" در جنوب شرق دیرالزور را به طور کامل از سیطره گروه تروریستی داعش آزاد و کار پاکسازی آن را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "سانا"؛ شهر "بوکمال" پس از درگیری های شدید نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن با گروه تروریستی داعش، به طور کامل از حضور عناصر تروریستی آن پاکسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای ارتش سوریه پاکسازی این شهر را آغاز کرده اند؛ به گونه ای که کارشناسان مین، پاکسازی کوچه ها و خنثی سازی بمب ها و مین هایی که تروریست ها به طور انبوه در تلاش برای مختل کردن پیشروی نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن کار گذاشته بودند را شروع کرده اند.

به گزارش سانا، 150 عنصر تروریستی داعش از جمله "ابو حسن عراقی" موسوم به "والی بوکمال" و چند نفر دیگر از سرکرده های این گروه تروریستی، تحت حمایت ائتلاف بین المللی از شهر بوکمال به سمت شرق رود فرات گریختند و تعدادی از آنها خود را تسلیم نیروهای دموکرات کُرد موسوم به "قسد" که تحت حمایت آمریکا هستند، کردند.

پناه تروریست های فراری داعش از شهر بوکمال به گروه "قسد" نشانه دیگری از رابطه میان گروه تروریستی داعش و این گروه تحت حمایت آمریکاست؛ به گونه ای که پیش از این نیز توافق کرده بودند که تروریست های داعش از شهر رقه به مناطق درگیری در دیرالزور منتقل شوند.

خبرنگار سانا گزارش داد فروپاشی گروه تروریستی داعش در بوکمال، در نتیجه عملیات دقیق و برنامه ریزی شده در روزهای گذشته محقق شده است.

با آزادسازی شهر بوکمال از سیطره گروه تروریستی داعش، این گروه تروریستی آخرین پناهگاه اصلی خود در منطقه شرق سوریه را از دست داد.

در شهر "حماه" نیز نیروهای ارتش سوریه به پیشروی خود از طریق انجام عملیات علیه گروه تروریستی "جبهه النصره" ادامه دادند و با آزادسازی روستاهای "حران" و "حردانه" در شمال شرق این شهر، عناصر تروریستی موجود در این مناطق را به هلاکت رساندند.

 

 

پایان پیام/478

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که مقامات این کشور ۴۱ نفر را که مظنون به ارتباط با داعش بودند دستگیر کرده‌اند.

به گزارش رویترز، این افراد در عملیاتی سراسری در ۱۲ استان ترکیه بازداشت شده‌اند. 

پیش از این، پلیس ترکیه در روز دوشنبه اعلام کرد که هشت نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر کرده و تعداد کل بازداشت‌ها در یک هفته را به بیش از ۱۰۰ نفر رسانده است.

مقامات تاکنون از شفاف‌سازی در خصوص ملیت افراد دستگیر شده، خودداری کرده‌اند. 

سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه می‌گوید مظنونان قصد داشتند در تظاهرات روز کارگر که قرار است امروز در استانبول برگزار شود، عملیات بمب‌گذاری انجام دهند.

گفتنی است، ترکیه پس از حمله تروریستی به کلیسای استانبول و حمله به یک سالن کنسرت در روسیه که نزدیک به ۱۵۰ کشته بر جای گذاشت، عملیات علیه داعش را تشدید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل داعش

دیگر خبرها

  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند