Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:50:28 GMT

شهید علیدادی و دستگیری از محرومان و مستمندان

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۲۵۷۵

شهید علیدادی و دستگیری از محرومان و مستمندان

اراک - ایرنا - پدر شهید علیرضا علیدادی گفت: دستگیری از محرومان و مستمندان و کمک به اهالی روستا در جمع آوری محصولات کشاورزی، یکی از ویژگی های فرزند شهیدم بود.

عباس علی علیدادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: فرزند شهیدم بخش قابل توجهی از درآمد روزانه خود را که از کار در مزرعه به صورت روزمزدی به دست می آورد صرف امور مستمندان می کرد و کمک های مردمی را نیز در همین راستا جمع آوری می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این شهید بزرگوار در عین حال که شرایط مادی چندان چشمگیری نداشت اما یاریگر فقرا بود، او برای آسایش مستضعفان و طبقات محروم جامعه از حق خویش می گذشت تا خانواده های مستمندان آرام سر بر بالین بگذارند.
وی، عزت نفس، شجاعت، مردمداری و عدالت مداری از شاخص ترین ویژگی های فرزند شهیدش عنوان کرد و گفت: کار برای رضای خداوند و حل مشکلات مردم سرلوحه امور این شهید والامقام بود و اهالی روستا و یا دوستان و آشنایان در طول دوران زندگیش از او خاطره ناخوشایندی ندارند.
وی گفت: این شهید بزرگوار خیلی زود از طریق اعلامیه های امام راحل که دوستان و هم کلاسی هایش به او می دادند با اهداف و آرمان های ایشان آشنا شد و خود را یکی از مریدان امام خمینی (ره) می دانست.
این پدر شهید اضافه کرد: فرزند شهیدم به آرمان های امام راحل ایمان راسخ داشت و همواره اعضای خانواده و دوستان خود را نیز به پیروی از ایشان تشویق می کرد.
وی ادامه داد: فرزند شهیدم در تمام جریان های انقلاب اسلامی در سال 1357 حضور فعال داشت و همواره با دوستان خود به شعار نویسی روی دیوارهای نقاط مختلف شهر و چاپ و انتشار اعلامیه های امام راحل در محلات مختلف و روستاهای شهر شازند و حتی اراک می پرداختند.
این پدر شهید اضافه کرد: فرزند شهیدم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس سپاه پاسداران، این نهاد انقلابی مشغول فعالیت شد و تنها انگیزه خود از حضور در سپاه را عشق و ارادت به امام راحل می دانست.
وی اظهار کرد: این شهید والامقام با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل در جنوب کشور شد و بیش از 6 سال در مقابل رژیم اشغالگر بعثی مبارزه کرد.
این پدر شهید گفت: حال و هوای شهادت را در چهره فرزندم دیده بودم چرا که همواره به من توصیه می کرد که برایش دعا کنم تا به آرزویش برسد.
وی گفت: سرانجام فرزند شهید در دی ماه سال 1365 در جریان عملیات کربلای چهار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
این پدر شهید وصیت نامه فرزندش را در اختیار ایرنا قرار داد که در فرازی از آن آمده است: شکر خدایی را که به ما توفیق داد تا در این جنگ شرکت کنیم و شاهد پیروزی ها و دلاوری های سپاه اسلام باشیم.
برادران و خواهران عزیزم رسالت ما در مقابل اسلام و انقلاب و همه شهیدان رساندن پیام مظلومیت اسلام و مظلومیت این انقلاب است.
در فرازی دیگر از وصیت نامه شهید علیدادی آمده است: من هم مثل تمامی برادران جان بر کف به غیر از جان چیزی ندارم که به دین اسلام هدیه کنم لذا خواستم جان خود را در راه اسلام و عقیده ام و قرآنم قربانی کنم.
ایمان ما استوار و قلب ما آرام است ما را گریه مادران داغدیده و زاری خواهران بی برادر و اشک سالخوردگان و خردسالان از راه خویش بازنمی گرداند.
شهید علیرضا علیدادی در مهرماه سال 1341 در روستای دستجرده شازند متولد و در دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای چهار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
استان مرکزی 6 هزار و 300 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، امشب در حمله افراد ناشناس به نمازگزاران مسجد امام زمان در شهرک محمدیه شهرستان گذره هرات هفت نفر شهید شدند.

براساس گزارش‌های مردمی، شهدا شامل، دو زن، یک بچه و چهار مرد هستند تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند که وضعیت برخی از آنان وخیم گزارش شده است. جاوید نبی زاده امام جماعت مسجد نیز در بین شهدا است.

 

دیگر خبرها

  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • تصاویر دو شهید معلم حادثه تروریستی کرمان در حسینیه امام(ره)
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • پدر طلبه شهید همایون معدنی به فرزند شهیدش پیوست
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • مطهری امام
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق