Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر،محمد خسروی جزئیات عملکرد سامانه بارش زا در استان پرداخت و گفت: مدت زمان فعالیت سامانه مذکور در موج اول و اصلی از امروز دوشنه تا روز چهارشنبه و موج دوم که از بارش کم و هسته سردتری برخوردار است از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده خواهد بود.

وی افزود: بیشینه فعالیت سامانه مذکور را در روز های سه شنبه و چهارشنبه عنوان کرد و افزود: بیشینه منطقه فعالیت این سامانه غرب استان یعنی مناطق زلزله زده و شمالغرب یعنی اورامانات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در تخمین بارش تجمعی سامانه مذکور گفت: بارش مناطق غربی ۲۰ تا ۳۵ و نواحی شمالغرب ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: عمده بارش سامانه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بوده و بارش که در بعضی ساعات با وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ نیز همراه می شود، سبب آبگرفتگی معابر عمومی به خصوص در مناطق غرب و شمالغرب استان خواهد شد.

خسروی در خصوص دمای هوا در پی بروز این سامانه گفت: دمای هوا در استان از روز سه شنبه روندی رو به کاهش خواهد داشت و کاهش دما از پایان هفته جاری تا اواسط هفته آینده محسوس خواهد بود.

وی افزود: پیش بینی می شود دمای هوای شبانه در نواحی گرمسیری به نزدیک صفر و در مناطق سردسیر به ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد.

این مسئول دامنه بیشترین وزش باد را ۷۰- ۵۵ کیلومتر برساعت، در روزهای دوشنبه و سه شنبه و بیشتر در نواحی مرزی و غربی عنوان کرد که ممکن است هوای استان را به ویژه در این مناطق موقتا غبارآلود کند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: بارش که در کوهستان های مرتفع به صورت برف هم خواهد بود، ممکن است در روزهای جمعه و شنبه در برخی از نواحی سردسیر نیز موقتا به شکل رگبار برف مشاهده شود.

وی به مسئولین استان نیز توصیه هایی داش و بر تسریع در آوار برداری و عملیات امداد رسانی، عایق بندی و زه کشی پیرامون چادرها تاکید کرد.

خسروی بر جمع آوری زباله ها از سطح معابر مناطق آسیب دیده و پاکسازی کانال ها و آبراه ها نیز تاکید کرد و گفت: تامین سامانه های گرمایشی و مراقبت از کابل ها و خطوط برق در اماکن اسکان موقت صورت گیرد.

وی بر آمادگی نهادهای امدادی جهت بروز حوادث احتمالی همچون ریزش ساختمان های آسیب دیده و لغزش دامنه های ناپایدار نواحی کوهستانی، به دلیل وقوع بارش و وزش باد تاکید کرد.

705

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تخمین بارش تجمعی سامانه محمد خسروی آبگرفتگی معابر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق

به گزارش خبرنگار مهر؛ در این اطلاعیه اداره هواشناسی استان یزد در پی نفوذ سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی از روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت، برای کشاورزان هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

این در حالی است که در صورت تداوم در الگوی نقشه‌ها این هشدار برای برخی نواحی به سطح رنگ نارنجی تبدیل می‌شود.

رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ از جمله مخاطراتی است که این سامانه به همراه دارد.

مدیریت بحران استان یزد هم ۲۴ الی ۴۸ ساعت آینده را با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر رخداد مداخلات جوی و تشدید فعالیت سامانه بارشی، به اعضای ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان بافق هشدار داده خواستار آمادگی کامل آنها شد.

کد خبر 6092437

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست