Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@14:07:04 GMT

جشنواره خورشید ولایت برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۳۶۳۸

جشنواره خورشید ولایت برگزار می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به افتخار میزبانی مردم شهرستان جیرفت در جنوب کرمان از مقام معظم رهبری در دوران تبعید ایشان ، گفت: از برنامه های در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزاری جشنواره سالانه ملی، فرهنگی و هنری با موضوع ایام تبعید مقام معظم رهبری در جیرفت و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تفاهم نامه ای به منظور ترویج و گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری با توجه به اشتراکات فرهنگی، هنری و قومی دو استان، بین دو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.

اسحاقی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایام پیش رو همزمان با ایام تبعید مقام معظم رهبری به جیرفت و ایرانشهر است مدیران کل این دو اداره در صدد هستند که نخبگان و فرهیختگان فرهنگی و هنری جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان،دیداری با مقام معظم رهبری،داشته باشند.

وی به قرابت فرهنگی مردم جیرفت و ایرانشهر اشاره کرد و افزود: آیین ها و آداب و رسوم مشترک میان جیرفت و ایرانشهر زمینه خوبی برای فعالیت های مشترک فرهنگی و هنری بین دو اداره کل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: از جمله آیین های مشترک استان سیستان و بلوچستان با جنوب کرمان، جشنواره لیکو بوده که سروده هایی با مضمون عاشقانه دارد و از یک بیت موزون و قافیه دار و مصرع های ده هجایی تشکیل شده است.

همچنین ،حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری ، تبادل گروه های فرهنگی و هنری برای اجرای برنامه های مختلف با اولویت شهرهای ایرانشهر و جیرفت ، برگزاری هفته های فرهنگی و هنری توسط دو اداره کل و مشارکت در برگزاری همایش خورشید ولایت و سایر برنامه های پیرامون ایام تبعید مقام معظم رهبری موضوعاتی هستند که در تفاهم نامه ذکر شده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این تفاهم نامه طرفین متعهدند که میزبان حضور کلیه هنرمندان و افراد تاثیرگذار فرهنگی باشند و برای اسکان و پذیرایی هنرمندان امکانات لازم را فراهم کنند.
انتهای پیام/ی

گسترش همکاری فرهنگی کرمان و سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، تعداد ۲ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۲۴۰ نفر مسافر توسط ۳۷۰ هزار و ۱۹۴ ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح استان جابه جا شده اند که این میزان ، افزایش ۱۲ درصدی در تعداد مسافر و افزایش ۸ درصدی در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

محمد یاسین احمدیان در گفت وگو با ایسنا، گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۲۱۲ مسافر ، درون استانی و ۹۹۱ هزار و ۲۸ مسافر نیز به مقصد برون استانی بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان، تصریح کرد: هم اینک ۴۱ شرکت ،۲ پایانه مسافربری، ۹۶۲ راننده مسافری فعال ،۸۳ ناوگان اتوبوسی و یک هزار و ۷۶ ناوگان مینی بوسی در حال خدمات رسانی به مسافران در حوزه تحت پوشش این اداره کل می باشند.

احمدیان یادآور شد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی