Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارگاه سازندگی سپاه البرز در راستای آغاز سازندگی در حال ایجاد سوله های بزرگ برای اسکان موقت مردم روستاها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها آواربرداری از مناطق زلزله زده آغاز شده و خدمت رسانی وارد فاز جدیدی شده است اما همچنان سیل کمک های مردمی و دستگاه های اجرایی استان البرز به زلزله زدگان استان کرمانشاه و غرب کشور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
قرارگاه سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) در روستای تپانی دشت ذهاب توسط سپاه استان البرز راه اندازی شده و بازسازی 5 روستای قلعه واری، قلعه بهادری، نوشیروان، تپانی و الیاسی مهر را بر عهده دارد و البته سپاه استان البرز معین  5 روستای دیگر در زمینه خدمت رسانی شده و قرارگاه سازندگی سپاه البرز در راستای آغاز سازندگی در حال ایجاد سوله های بزرگی برای اسکان موقت مردم روستاهای مذکور شده است.
 
علی ترکاشوند رئیس بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به مطالب فوق و اشاره به اینکه نیاز مردم به چادر برای اسکان برطرف شده است افزود: در حال حاضر مردم نیاز به چادرهای مقاوم و پلاستیک های بزرگ برای احشام و علوفه دارند و سپاه استان البرز در 3 منطقه استان کرمانشاه اقدام به استقرار قرارگاه کرده است.

   
و اما رئیس سازمان بسیج مهندسین استان البرز با اشاره به اینکه آواربرداری و توزیع اقلام در 5 روستای واگذار شده به البرز برای بازسازی روستاها به خوبی انجام شده و امنیت روانی در این مناطق برقرار است گفت: آب و برق 5 روستا‌ وصل شده است و سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز اولین اسکان موقت با طراحی ساخت کانکس‌ های 3 در 4 را به صورت سوئیتی انجام داده است.
 
فیروز زارع افزود: از 79 نفر خانوار تپانی قدیم در مرحله اول 28 خانواده سازماندهی شده و برای اسکان موقت نیازمند زمین مناسبی از نظر راه مواصلاتی، آب و برق هستیم و 28 کانکس اسکان موقت به صورت یو شکل به کار گرفته می شود  
 
فیروز زارع با اشاره به اینکه 28 کانکس اسکان موقت به صورت u شکل برای زلزله زدگان این روستاها به‌کارگیری می‌شود, گفت: دو هزار و 300 نفر جمعیت این 5 روستا است و روستای تپانی قدیم با 15 فوتی بیشتری تلفات را در روستاها داشته است و این روستاها با بیشترین تخریب و آوار همراه است لذا و با تصمیم مردم روستای تپانی سایت اسکان روستا به منطقه نوبهار منتقل می ‌شود که مکان مناسبی برای روستاسازی جدید است.    
و اما طی یک هفته 15 هزار پرس غذای گرم بین زلزله زدگان توزیع می شود که این مهم را ناحیه امام سجاد (ع) کرج بر عهده داشته و کمک رسانی و توضیع کمک های مردی شهرستان کرج به مردم عزیز زلزله زده استان کرمانشاه در شهرستان دالاهو اعم از روستای های الیاسی محمود نادر و تپانی و الیاسی احمد توسط بسیج و سپاه ناحیه امام سجاد (ع ) استان البرز انجام می شود.
 
همچنین مهرداد بابایی رئیس مرکز مدیریت حوادث استان البرز با اشاره به اعزام دو تیم عملیاتی اورژانس در قالب دو تیم عملیاتی و چهار تکنسین فوریت ‌های پزشکی به مناطق زلزله‌ زده کرمانشاه خبر داد و با تاکید بر اینکه بیش از ۶۶ نفر از حادثه دیدگان به مراکز درمانی استان البرز منتقل شدند گفت: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۳ دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله‌ زده اعزام شده و در شهرستان سرپل ذهاب مستقر شده اند.
 
و اما مدیر کل بهزیستی استان البرز با اشاره به راه‌ اندازی و استقرار مجهزترین آشپزخانه سیار به همراه ۱۵ آشپز ماهر و همه ملزومات مورد نیاز آشپزی به‌ منظور تهیه غذای گرم در منطقه زلزله‌ زده سرپل ذهاب گفت: دومین هیئت ورزشی موتورسواری و اتومبیل‌ رانی و کمیته دو دیفرانسیل خودروهای آفرود عضو داوطلبان طرح محب بهزیستی استان البرز برای خدمت‌ رسانی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور به تعداد ۲۲ خودرو و همراهی بیش از ۱۰ پزشک متخصص و درمانگر به مناطق زلزله زده اعزام شدند.    
داریوش بیات نژاد با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۰ نفر از کارمندان بهزیستی درصدی از حقوق خود را برای کمک به زلزله‌زدگان اهدا کرده ‌اند افزود: ۳۸ نفر از بیماران ترخیصی به همراه پکیج کامل لوازم مورد نیاز اعم از پتو، چادر اسکان اضطراری، البسه گرم به استان کرمانشاه انتقال داده شدند و عیادت از مصدومان حادثه که به بیمارستان مدنی انتقال داده‌ شده بودند و اسکان تعداد ۲۰ نفر از همراهان در مدت حضورشان در استان البرز نیز اجرایی شده است.
 
وی ارسال ۱۱ دستگاه خاور و هشت دستگاه نیسان به ارزش ۲ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان شامل چادر، گاز، پتو، برنج و حبوبات، مواد غذایی، البسه، مواد بهداشتی، نان، آب، کنسرو و شیر خشک را از جمله کمک‌ های مردمی جمع‌ آوری ‌شده در پایگاه ‌های مستقر در بهزیستی شهرستان ‌های استان البرز عنوان کرد.
    همچنین مدیر کل کمیته امداد استان البرز با اشاره به اینکه هوای سرد مناطق زلزله‌ زده و آغاز بارندگی موجب شده چادربرزنتی غیر مسافرتی، نایلون ضخیم برای پوشش چادرها، بخاری ‌برقی، کیسه ‌خواب، پتو و لباس گرم نو در زمره نیازهای اولیه و ضروری مردم آسیب ‌دیده از زلزله قرار گیرد گفت: پس از اعزام اولین کاروان اهدائی کمک ‌های مردم البرز شامل انواع کنسرو، آب آشامیدنی و نان که سه روز قبل انجام شد، با افزایش کمک‌ های واصله مردم تا رو شنبه مجموع کمک‌ ها جمعاً به هشت میلیارد ریال رسیده است.   محمد محمدی فرد با اشاره به اینکه ۵۰۰ دستگاه بخاری‌ برقی، ۸ هزار مترمربع نایلون ضخیم، پوشاک و مقادیر قابل‌توجهی از مواد غذایی با تاریخ‌مصرف مناسب مهم ‌ترین عناوین کمک‌ های ارسالی را تشکیل می ‌دهد افزود: مردم نیکوکار استان البرز در صورت تمایل می‌ توانند با شماره‌ گیری ۳۵۵۷ و انتخاب گزینه ۳ با عنوان مناسبت‌ های ملی به‌ صورت تلفنی و یا واریز کمک نقدی از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۹۸۸۷ نزد بانک ملی و به نام وجوهات امانی کمیته امداد در این امر خداپسندانه شرکت کنند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

 گروه جهادی تالیان نور که مجموعه‌ای از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور هستند؛ در طول سال با شناسایی مناطق محروم به عنوان محدوده هدف و ارائه خدمات فرهنگی، پزشکی و بازسازی منازل آماده خدمت رسانی به مردم این مناطق هستند.

این گروه جهادی در اقدامی خدا پسندانه و جهادی منازل مردم مناطق محروم روستای دولت‌آباد آقا واقع در شهر قنوات را بازسازی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز