Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@13:24:52 GMT

بایسته های شهردار جدید همدان

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۴۳۵۱

بایسته های شهردار جدید همدان

به گزارش ایسکانیوز، اگر چه حواشی انتخاب شهردار در شورای شهر پنجم و چگونگی توافق بر سر صوفی مسائل و نکاتی در بردارد اما اکنون وی گزینه نهایی شده شورای شهر برای مدیریت شهری است و علیرغم وجود برخی نقدها واجد ویژگی هایی است که پیش از این در انتخاب شهردار بر وجود آن تاکید شده است.

1- نخستین ویژگی شهردار جدید همدان بومی بودن وی و سابقه کار در مدیریت شهری همدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویژگی صوفی یکی معادله برد را برای شهرداری و مردم در برخواهد داشت. از این نظر که سابقه و تجربه صوفی و زندگی او در همدان قدرت شناخت و تسلط بالایی برای مسائل شهر را به شهردار خواهد داد تا بدون فوت وقت- که در این مدت بسیار نیز از دست رفته به دنبال تحقق برنامه های شورا و اهداف خود در شهر باشد.

در بعد دیگر بومی بودن شهردار جدید در سازگاری و همراهی سایر دستگاهها و حتی نیروهای تحت نظر وی نیز عاملی فزاینده است. به این صورت که وی مجبور به صرف وقت برای مقاومت های سنتی در مقابل مدیران غیربومی نخواهد شد و بلعکس کاری ساده تر در همراه کردن مدیران شهرداری که پیش از این همکار وی بوده اند را دارد.

2- اما مبرهن و مسبوق به سابقه است که همه موفقیت یک شهردار صرفا در بومی بودن وی نخواهد بود. موفقیت در مدیریت شهر نیاز به همراهی و تعامل میز گسترده ای مدیران و تصمیم گیران از سطح کلان تا خرد در استان و شهر دارد. گذشته نشان داده که تا چه همراهی نکردن مدیران دستگاهها در استان کار شهرداری را با مانع روبه‌رو خواهد کرد.

از این رو موفقیت صوفی در شهرداری به میزان همراهی مدیریت استان و دیگر دستگاهها بستگی دارد که البته این به معنای زیر پا گذاشتن استقلال و منافع عمومی در مدیریت شهری نیست. نکته ای که به نوعی صوفی در گفتگوبا همدان پیام روی آن دست گذاشته و بر مدیریت فارغ از جهت گیری های سیاسی در شهرداری تاکید کرده است.

3- آنچنان که در ابتدای مطلب آمد بر شیوه انتخاب شهردار در شورای شهری همدان نقدهای جدی وارد بوده که از جمله آنها مشورت نگرفتن از نخبگان و آگاهان به مسائل در شهر در چگونگی انتخاب شهردار بوده است. با این حال باید تاکید کرد که در راه انتخاب شهردار جدید نباید مانعی ایجاد شود تا مدیریت شهری از بلاتکلیفی سازمانی به در آید. اما با سپری شدن این دوران بدون شک شهردار جوان بی نیاز از مشورت و نصیحت های کارشناسان مسائل شهر نخواهد بود. بی پرده باید گفت که شورای شهر پنجم علیرغم داشتن انگیزه و انرژی ، در بعد تصمیم گیری و چاره جویی مسائل نمی تواند نقطه اطمینانی برای شهردار باشد. از این رو جای امید وجود دارد که با توجه به تاکیدصوفی وی خود را بی نیاز از عقلای شهر و آگاهان به مسائل فرض نکند و باب مشورت را همواره باز بگذارد.

منبع: همدان پیام

انتخاب شهردار عباس صوفی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی مطهری: نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌های آیت الله مطهری دچار بن بست فکری یا پوچی در زندگی نشده‌اند

مطهری می‌گوید: در بین نوه‌ها و نتیجه‌ها و نبیره‌ها خانواده شهید مطهری، افرادی پیدا نمی‌کنید که دچار بن‌بست فکری یا پوچی در زندگی و از این قبیل مسائل شده باشند.

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری در بخشی از گفتگویی که به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله مطهری انجام شده بود درباره شکاف بین نسلی در خانواده آیت الله گفته بود: بین خانواده استاد مطهری اختلاف نظر‌های سیاسی جزئی وجود دارد اما...

بخش‌هایی از این گفتگو را بخوانید؛

آقای مطهری! شکاف بین نسلی چقدر در خانواده آیت الله مطهری مشهود است؟

در خانواده استاد مطهری با احتساب نوه‌ها و نتیجه‌ها و نبیره‌ها ما با چنین پدیده‌ای مواجه نیستیم. همه از مرد و زن و دختر و پسر یک گونه فکر می‌کنند و بین آن‌ها حسن تفاهم برقرار است. البته ممکن است بین آن‌ها اختلاف نظر‌های سیاسی جزئی و تفاوت در قضاوت‌ها درباره برخی مسائل روز وجود داشته باشد.

به هرحال در بین نوه‌ها و نتیجه‌ها و نبیره‌ها افرادی پیدا نمی‌کنید که دچار بن‌بست فکری یا پوچی در زندگی و از این قبیل مسائل شده باشند و نیاز به کمک فکری و توجیه ما داشته باشند. شاید علت اصلی آن انس با آثار پدر بزرگشان باشد.

آن تجربیاتی که شخص شما در ارتباط با پدرتان داشته اید چقدر قابل تعمیم به نوع مناسبات و روابط شما با فرزندانتان است؟

به نظر من فرقی حاصل نشده، همان تجربیات و رفتار‌ها قابل تعمیم به رفتار ما با فرزندان و نوه‌هاست. فقط وسایل و ابزار‌ها تغییر کرده و الاّ ماهیت و محتوای حوادث تغییر نکرده است. همان اصول اخلاقی که آن روز باید رعایت می‌شد امروز هم باید رعایت شود.

دیگر خبرها

  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است
  • با انتخاب یک تلفن سانترال حرفه ای، کسب و کارتان را مدیریت کنید
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • علی مطهری: نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌های آیت الله مطهری دچار بن بست فکری یا پوچی در زندگی نشده‌اند
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد