Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالقاسم چیذری، مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران اظهار کرد: دستفروشی بدون سد معبر با تعریف مکان و زمان مناسب در دستور کار شرکت شهربان قرار گرفته است.

وی افزود: نگاه شهرداری به دستفروشی به عنوان شهروندی است که از این راه امرارمعاش می کند.

مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران گفت: شهرداری تنها شغل هایی که دارای پروانه کسب از انجمن صنفی باشند را به رسمیت می شناسد، اما رویکرد آن به مسئله دستفروشی با نگاه انسانی و اسلامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چیذری تصریح کرد: براساس تحولات مبتنی بر قانون، شرکت شهربان از سال ۹۴ در شهرداری تهران شکل گرفته و با رویکرد دستفروشی بدون سد معبر فعالیت می‌کند.

وی افزود: طبق آمار، جمعیت دست فروشان در ۵ محور تهران به نسبت سال ۹۴، ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران گفت: اولین فاز ساماندهی در اسفند سال ۹۴ صورت گرفت و از بین هزار و ۳۰۰ دستفروش معابر خیابان ۱۵ خرداد، ۳۰۰ نفر در خیابان باب همایون ساماندهی شدند.

چیذری تصریح کرد: در اسفند ۹۵ نیز ۲۰ نقطه پرتردد شهری که توسط دستفروشان اشغال شده بود، شناسایی و در محلی نزدیک فعالیت خودشان ساماندهی شدند تا ضمن جلوگیری از سد معبر بتوانند از این راه امرار معاش کنند.

وی افزود: در شهریور امسال بزرگترین حرکت در ساماندهی دستفروشان صورت گرفت که براساس آن ۳۰ هزار دستفروش در ۱۵ روز پایانی تابستان در ۲۰ نقطه شهر ساماندهی شدند که به عنوان "تابو شکنی در تاریخ بلدیه" محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران گفت: شرکت شهربان ۲ هزار و ۳۰۰ نیرو دارد که ۴۰ درصد آنان دارای مدرک دیپلم، ۳۰ درصد کارشناسی و ۳۰ درصد مدارک کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

چیذری تصریح کرد: در ۶ ماهه اول سال ۹۶ نیز ۹۰ شهربان اخراج شدند که دلیل اخراج ۶۰ درصد این افراد اهمال و قصور بوده و تنها ۴۰ درصد دلیل اخراج این افراد، فحاشی و ارتشاء بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس و مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوزاد متولد شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صابر جباری در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت اظهار کرد: سال 1401 میزان موالید در سنین 20 تا 24 سال 16.54 درصد بوده که این آمار در سال 1402 به 18.97 درصد رسیده است.

وی با بیان این که پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال 1400 و اجرایی شدن آن از سال 1401 اتفاقات خوبی رقم در حوزه جمعیت خورده است، افزود: میزان موالید در سنین 20 تا 24 سال در سال‌های 1400، 1399 و 1398 به ترتیب 17.05، 17.5 و 18.06 بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان این که روند میزان موالید در سنین 25 تا 29 سال نیز در سال 1402 نسبت به سال 1401 از عدد 24.12 درصد به 24.39 درصد رسید، گفت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال 98 تا 1402 از عدد 5.1 به 6.42 درصد رسیده است.

بهترین زمان برای بارداری و فرزندآوری چه زمانی است؟

جباری اضافه کرد: روند زایمان پنجم نیز از سال 98 تا 1402 از عدد 1.59 به عدد 2.04 رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال 1402 نسبت به سال 1401 شاهد کاهش 1.61 درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن 3.67 درصد بود و نشان‌دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان این که در سال های 1400، 1401 و 1402 به ترتیب یک میلیون و 114 هزار و 90، یک میلیون 75 هزار و 224 و یک میلیون و 57 هزار و 959 نوازد متولد شدند، یادآور شد: در سال 1402 کاهش موالید نسبت به سال 1401 بالغ بر 17 هزار و 265 نفر بود که این عدد در سال 1401 نسبت به سال 1400 بالغ بر 40 هزار و 966 نفر بوده است.

وی با اشاره به این که بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال 1398 رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال 1398 کاهش موالید نسبت به سال 97 به عدد 170 هزار و 356 نفر رسید که کاهش 12.47 درصدی را نشان می داد و بیشترین نرخ کاهش از سال 93 تا سال 1402 بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت