Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده گفت: 53 سر سنجابک درختی از سوی پلیس این شهرستان از سه قاچاقچی حیات وحش، کشف شد.

سعید کرد، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سنجابک های درختی روز شنبه /27 آبان جاری/ از یک دستگاه خودروی سواری پراید در مسیر ارتباطی زنجان - بیجار، کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: این سنجابک ها به همراه متهمان دستگیر شده به محیط زیست شهرستان خدابنده تحویل شد که افراد خاطی به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.
کرد افزود: شکار هر سر سنجابک مبلغ سه میلیون ریال جریمه دارد و اگر این سنجابک ها از شرایط لازم رهاسازی برخوردار باشند در جنگل های بلوط شهرستان بانه که زیستگاه اصلی این جانوران است رها خواهند شد.
وی یادآور شد: طی روزهای اخیر نیز یک شکارچی متخلف توسط محیط بانان دستگیر و از این شکارچی خاطی نیز لاشه یک سر خرگوش کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده نیز گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک دستگاه خودروی پراید به کشف و ضبط 53 قلاده سنجابک که در داخل گونی های برنج قرار داشتند موفق شدند.
سرهنگ حسین مصطفایی افزود: متهمان دستگیر شده پس از انتقال به مقر پلیس به قاچاق این سنجابک های درختی اعتراف کردند.
وی با بیان اینکه قاچاقچیان قصد انتقال سنجاب ها از یکی از استان های غربی به مقصد استان های مرکزی را داشتند که در دام پلیس افتادند، اظهار کرد: حفاظت از گونه‌های طبیعی و جانوری حیات ‌وحش وظیفه همگانی و ملی است و به دلیل وجود جنگل های بلوط در کشور ایران زیستگاه مناسبی برای سنجاب ها محسوب می شود اما متاسفانه همواره این جانور زیبا مورد تاراج و شکار قاچاقچیان حیات وحش قرار می گیرند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اکبر قلی پور با اعلام اینکه مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی و افزایش احساس امنیت برای شهروندان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد، اظهار داشت: امنیت جامعه خط قرمز پلیس است و مأموران در این زمینه با تمام قدرت با برهم زنندگان آرامش مردم مقابله خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری و ایجاد رعب و وحشت توسط تعدادی از اراذل و اوباش و اخلال در نظم عمومی در بیمارستان‌های خاتم و امام شهرستان بهشهر، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بیان اینکه مأموران پلیس امنیت عمومی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: پلیس پس از مشاهده درگیری با اقدامات صورت گرفته، ۳ نفر اراذل و اوباش این نزاع را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: علت درگیری متهمان اختلافات شخصی بوده، و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ قلی پور در پایان با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش مردم، پلیس در چهار چوب قوانین و مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد.

کد خبر 6098185

دیگر خبرها

  • سارق میلیاردی طلاجات در باقرشهر دستگیر شد
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • ۴۸ محکوم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش فردیس
  • عملیات دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بابل برای دستگیری این ۴ نفر
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند