Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در دیدار فرماندهان و مسئولین بسیج که به مناسبت هفته بسیج در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد در سخنانی با تبریک هفته بسیج و ایام ربیع الاول با اشاره به روز اول ربیع و وقوع دو حادثه تاریخی اظهار کرد: دو ایثار در این روز اتفاق افتاد که هجرت خاتم الانبیا (ص) و اینکه برای اینکه هجرت ناکام نماند ایثار فوق تصور بشری امیرالمومنین (ع) که خدا آیه آورد و این درس است و درسی که امام به ما داده نشات گرفته از این اتفاقات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیغمبر همه چیزش را رها کرد و دست خالی به مدینه رفت و تمدن ساخت و آدم‌هایی که اعتماد به خداوند ندارند می‌گویند تمام شد، اما هجرت پیامبر نشان می‌دهد که همه چیز پول نیست و می‌توان با چیز‌هایی دیگر تمدن ساخت.
امینی خاطر نشان کرد: هر که با خدا معامله کند خدا جان او را حفظ می‌کند و معجزه آسا و پیامبر دست از همه چیز شُست و امیرالمومنین (ع) جای پیامبر خوابید و علی الظاهر باید قطعه قطعه می‌شدند و خدا آیه‌ای در این شان نازل کرد و هم پیغمبر و هم علی زنده ماندند و تمدن سازی کردند و درس امروز این است.
وی با بیان اینکه آنچه از انقلاب و بسیج داریم برگرفته از این نوع الهامات از تاریخ و اولیاء خدا هست و امام راحل هم دست از همه چیز شُست و اسلام ناب را احیاء کردو برای امروز با دست خالی می‌شود کارکرد البته پول باشد بهتر است، اما نباشد دست ما بسته نیست.
امام جمعه شاهرود با اشاره به برپایی موکب‌ها در عراق و ایران گفت: ما گفتیمدبا دست خالی هم می‌شود خدمت کرد و راهنمای زائر بدون پول می‌شود و تکریمک زائر و ایثار در این راه از پذیرایی چای و چلوکباب مهمتر است و زائر را از سرگردانی نجات می‌دهد.
وی با اشاره به مباحث خانواده افزود: خیلی چیز‌ها پول نمی‌خواهد و با احیاء ریش سفیدی می‌توان مشکلات بسیاری را حل کرد و تاثیر محبت و رفت و آمد‌ها و حرف شنیدن‌ها می‌شود مشکلات را حل کرد.
امینی با تاکید بر اینکه اولیاء خدا با دست خالی تمدن ساختند عنوان کرد: امام راحل با دست خالی انقلاب را ایجاد کرد و بسیج که معمارش امام راحل است همین راه را رفته و با کمیت و کیفیت و اخلاص بیشتر می‌شود غوغا کرد.
وی ادامه داد: بسیج در همه حوزه‌ها شاید حوزه‌هایی که علی الظاهر برمی گردد به دستگاه‌های دیگر حضور دارد و بسیج رقابت نکرده و مخل نبوده و کنار دستگاه‌ها بوده و همکار دستگاه‌ها بوده است.
استادیار نظام صالحین شاهرود با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر گفت: در امر به معروف اگر بسیج نباشد کار‌ها می‌ماند و همه زندگی اگر با جهاد و هجرت در درون و بیرون و ایثارگری همراه باشد حتماً نتیجه می‌دهد و آینده هم همین است.
وی با اشاره به کمک خدا در امور اظهار کرد: امام راحل سابقه حکوکت داری نداشت هر چند ولایت فقیه را از دیدگاه ائمه نگاشته بود از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۶۰ چقدر نهاد‌هایی ایجاد کرد که اگر نبودند ما ضرر می‌کردیم و این مدل‌ها کجا بود که امام ایجاد کرد و امام با خدا معامله کرد و خدا اینگونه به او الهام کرد.
امینی تصریح کرد: هر کدام از ما به اندازه اخلاص و جهاد و ایثار، خدای متعال راه‌هایی را نشان می‌دهد که سرنوشت ساز است و بسیجی که امام ابداع کرد به کشور نماند و دید امام جنگ با دنیا نبود و برای همه دنیاست و امام همه دنیا را هدف قرار داده بود.
وی با اشاره به تشکر رهبر انقلاب در مراسم اربعین امسال از حشدالشعبی عراق بیان کرد: بسیج الگویی که با کمترین امکانات است، امروز فرهنگ و روحیه بسیج عالم گیر می‌شود و در منطقه مقابل تجزیه طلبی و توطئه استکبار می‌ایستد و فرهنگ و روحیه بسیجی بود که صادر شد به دنیا و قیمت دارد و در همه برکات امام سهیم است در اجر آن و این فرهنگ باید به نسل‌های آتی انتقال یابد و زمینه ظهور امام بسیجیان عالم محقق گردد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان؛ دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود پیام تسلیتی صادر کرد.
 
در متن این پیام تسلیت می خوانیم:
 
خبر ارتحال عالم وارسته و بصیر، مرحوم حاج ماموستا ملااحمد فخری امام‌جمعه سابق جوانرود و مدیر و مدرس برجسته مدارس علوم دینی منطقه موجبات تألم و تأثر اینجانب گردید.
 
آن عالم مجاهد که سوابق درخشان و کم نظیر وی در خدمتگزاری به اسلام عزیز و نظام اسلامی زبانزد است، بیش از چهل سال از عمر خود را در سنگر خطیر نماز جمعه و ‌شورای روحانیت جوانرود به اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و دفاع از ارزشهای والای انقلابی پرداخت و به پرورش جمع زیادی از طلاب علوم دینی اهتمام ورزید.
 
نقش آن عالم فرزانه در شکل گیری انقلاب اسلامی و مبارزه با افکار مسموم گروهک‌های معاند و ضد انقلاب در بحبوحه ایام پر مخاطره دهه شصت، بسیار ویژه و کم نظیر بود و تاریخ و مردم سربلند جوانرود و استان کرمانشاه، رشادتها و ایستادگی آن عالم مجاهد و تقریبی را در پاسداری از نظام اسلامی گواهی خواهند داد.
 
 
آن عالم عامل، علیرغم تهدیدات فراوان و فضاسازی های مستمر ضد انقلاب، تا آخرین لحظات عمر شریف خود هرگز ذره‌ای از آرمانهای خود عقب نشینی نکرد و از یاوران صدیق و وفادار امام راحل و مقام معظم رهبری و منادیان وحدت در عرصه انقلاب اسلامی بود.
 
اینجانب ضمن ابراز همدردی و تسلیت به مردم شریف، خانواده معزز و علمای بصیر استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود، برای آن سعید فقید علو درجات و مجالست با نبی مکرم اسلام، ابرار و صلحا و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می نمایم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی