Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- عملیات جستجوی چند ملیتی برای یافتن زیردریایی ناپدید شده آرژانتین در اقیانوس اطلس که از اواخر روز گذشته(یکشنبه) آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، این عملیات جستجو برای یافتن زیردریایی مفقود شده آرژانتینی در حالی ادامه دارد که نگرانی ها در مورد سرنوشت 44 خدمه آن که چهار روز پیش تماس های نامشخصی از آن دریافت شده بود، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقامات آرژانتین در حال همکاری با چندین کشور از جمله آمریکا و انگلیس برای یافتن این زیردریایی هستند.
وابستگان و اعضای خانواده خدمه این زیردریایی ناپدید شده روز گذشته در یک پایگاه دریایی در شهر ساحلی 'مار دل پلاتا' حضور یافتند و همچنان با نگرانی منتظر نشانه هایی از این زیردریایی هستند. کلیسای کاتولیک آرژانتین نیز از مردم این کشور خواسته است برای خدمه این زیردریایی دعا کنند.
مقامات دریایی آرژانتین اعلام کردند که موج های بلند و وضعیت نامساعد هوا عملیات جستجو را پیچیده کرده است.
'انریکه بالبی' سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین اواخر روز گذشته گفت: ما نمی توانیم هیچ چیز را رد کنیم.
پیش از این وزارت دفاع آرژانتین روز شنبه با اعلام اینکه به نظر می رسد چندین سیگنال از این زیردریایی بدست آمده، امیدواری ها را برای سالم بودن آن افزایش داد اما اواخر روز یکشنبه این امیدها با اعلام یک مقام نیروی دریایی که منبع این سیگنال ها مشخص نیست، کمرنگ کرد.
'ایریدیوم' یک شرکت مربوط به ارتباطات ماهواره اعلام کرد که تماس های دریافت شده از تجهیزات این شرکت در این زیردریایی نبوده است.
گزارش هایی نیز منتشر شده مبنی بر اینکه نیروی دریایی آمریکا و ناسا برای کمک به یافتن این زیردریایی اقداماتی انجام داده اند.
نیروی دریایی سلطنتی انگلیس نیز اعلام کرد یک زیردریایی ویژه نجات را برای کمک به این تیم عملیاتی اختصاص داده است.
رسانه های آرژانتین از جمله روزنامه ' کلارین' و پایگاه اینترنتی 'ناسیون' نیز در گزارش هایی به ادامه عملیات جستجو برای یافتن این زیردریایی ناپدید شده اشاره کردند.
یک مقام نیروی دریایی آرژانتین نیز تاکید کرد که تا یافتن نشانه هایی از این زیردریایی جستجوها ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، زیردریایی آرا سن خوان (ARA San Juan) آخرین بار چهارشنبه گذشته در خلیج سن خورخه (San Jorge Gulf) و در فاصله 432کیلومتری از سواحل شرقی آرژانتین رویت شده بود.
اروپام**9234** 1346* مترجم: اطهر اینانلو* انتشار دهنده: رحمت الله خدادادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد

چین اولین زیردریایی نظامی مجهز به فناوری روز جهان را که قرارداد ساخت آن ۹ سال پیش با پاکستان امضا شده بود، تحویل اسلام‌آباد داد.

به گزارش مشرق، یک فروند از ۸ زیردریایی که قرار است توسط چین آماده شود، طی سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به چین، تحویل اسلام‌آباد داده شد.

ارتش پاکستان دریافت اولین سفارش زیردریایی نظامی خود از چین را گشایش راهی جدید در همکاری‌های قوی دو کشور عنوان کرد.

براساس قراردادی که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در سال ۲۰۱۵ امضا کردند، ۴ فروند زیردریایی نظامی در چین و ۴ فروند دیگر آن نیز در کارخانه کشتی سازی پاکستان در بندر کراچی آماده خواهد شد.

برپایه این قرارداد دفاعی که با هدف انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است، دو طرف در خصوص ساخت هشت زیردریایی «کلاس هنگور» به توافق رسیدند.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستور العمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد
  • حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه ارومیه؛ جسد یک نفر پیدا شد
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز