Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنا-ایلام ;مطبوعات و اصحاب رسانه هم همزمان با گسترش دنیای مجازی، خود را با چنین اوضاعی وفق داده‌اند. بسیاری از مطبوعات  در چنین دنیایی، کارکرد اطلاع رسانی خود را به نحوه چشمگیری گسترش داده‌اند، اما در این بین رشد و نفوذ کانال های مجازی  که بسیاری از آنها  بدون هویت و با اضافه کردن جعلی تعداد اعضای خود  باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده‌اند، منجر به اختلال در روند تصمیم‌گیری مدیران روابط‌عمومی ادارات و عدم تفکیک خبرنگاران حقیقی و مجازی از هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متاسفانه در حال حاضر، رشد قارچ‌گونه‌ی کانال های مجازی و درج اطلاعات محرمانه سازمان ها و نهادهای گوناگون با عنوان اطلاع رسانی شفاف، اذهان عمومی را تحت‌الشعاع قرار داده و در این میان آنچه تاسف انگیزتر است، دعوت ادارات و نهادهای مختلف از این کانال های بی نام و نشان  در نشست های خبری و رسانه ای است  که گاها از آنها به خاطر اطلاع رسانی شفاف تقدیری هم صورت می گیرد.

 حال سئوال اینجاست که چگونه یک صاحب امتیاز برای اخذ مجوز یک هفته نامه  باید از فیلترهای متعددی که وزارت ارشاد برای آنها تعیین کرده عبور کند، اما مدیرکانال مجازی (مدیر گوشی !!) که تنها با یک گوشی موبایل در منزل، کار خبر رسانی خود را انجام می دهد، باید در یک کفه‌ی ترازوی اولویت ادارات قرار بگیرند؟!!

آیا جایگاه خبرنگاران مطبوعات محلی و سراسری که در تمام سال در سفر و تکاپو هستند و برای تهیه و ارسال خبرهای گوناگون خود  تلاش وافری دارند و با داشتن سالها تجربه  در این وادی گام گذارده اند، در ردیف خبررسانان مجازی است که یک شبه ره صد ساله را طی کرده‌اند؟!!

 آیا تجربه‌های گرانبار مطبوعات در راستای رسالت عظیم خود به کناری نهاده شده و این کانال‌های مجازی قوت گرفته‌اند؟ البته نکته جالب اینجاست خبرهای این کانال ها در بیشتر موارد کذب محض بوده و فاقد ارزش خبری است و آن درصد خبری که درست و راست است، کپی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های معتبر خبری بوده  که برای تهیه آن خبر زحمت فراوانی را متحمل شده‌اند.

 چه بخواهیم و چه نخواهیم کانال های مجازی با وجود ادمین های که هیچ گونه تجربه و دانش و فن اطلاع رسانی  پا به این عرصه نهاده‌اند و سعی دارند داعیه دارعرصه خبر و مطبوعات شوند و اگر در یک جلسه یا نشست مطبوعاتی حضور نداشته باشند آن روابط عمومی یا مسئول  مدعوین را به باد انواع توهین و تهدیدهای خود می‌گیرند و مدام اطلاعیه پشت اطلاعیه منتشر می کنند که چرا ادمین کانال فلان ... در این نشست حضور نداشته و متاسفانه گروه اندکی از خبرنگاران هم با این گروه همداستان شده اند و در این راستا آنها را یاری می کنند. 

این کانال ها که امروز خود را جزو لاینفک مطبوعات می دانند  تا دیروز  در  گروهای همچون اینستاگرام  با سخنانی سخیف و به دور از شان یک مطبوعاتی، پیام رد و بدل می کردند و همواره  با افرادی  همکلام بودند که  در پیج های شخصی آنها عکس‌ها و نوشته های تاسف باری دیده می شد.

 کلام آخر اینکه جای بسی تاسف است که مطبوعات با آن تجربه سنگین اطلاع رسانی  باید  با یک کانال تلگرامی که سابقه آن به چند ماه هم نمی رسد، در یک سطح باشند و صد افسوس که ادارات و نهادهای مختلف هم گاها با این افراد مجهول الهویه هماهنگ هستند.

آقایان مسئول!!

بیایید تا دیر نشده، اندکی حقیقی بیاندیشید. هر آن چه در مجازی منتشر می شود، فرار و گذراست، اما در یک رسانه با پشتوانه‌ی چند ساله‌ی خبری وقتی خبری به چاپ می رسد، مکتوب می ماند.

اگر قرار باشد، هر کسی یک گوشی لمسی بخرد و یک کانال تلگرامی بزند و از گوشه و کنار خبر بگیرد و بزند توی کانال و فردایش به عنوان خبرنگار در جلسات مهم خبری همگام و همسو (شاید هم فراتر) با خبرنگاران حقیقی رسانه‌ها حضور پیدا کند، پس باید وزارت فرهنگ و ارشاد را تعطیل کرد... آن وقت دیگر از بچه‌ی هفت ساله و تا

ایرج فریادیان, [18.11.17 09:11]

پیرمرد 90 ساله هم می شوند خبرنگار!!! و این به ضرر وزارت ارشاد هم هست، زیرا در روز تجلیل از خبرنگار باید متحمل هزینه‌های بسیار گزاف برای تجلیل از آنان شود!!!

به هر حال از ما گفتن بود و از شما هم نشنیدن....

از قدیم گفته‌اند: اگر جلوی اشتباهات خود را نگیرید، آن‌ها جلوی شما را خواهند گرفت...  

البته قابل ذکر است که استانداری به عنوان مهم‌ترین دستگاه اجرایی استان و در رأس آن استاندار ایلام بطور مرتب سعی در ارج نهادن به اطلاع رسانی دارند و در این مدت کوتاه دو نشست خبری برگزار کرده است، اما نکته ای که حایز اهمیت می باشد این است که در نشست خبری استاندا ر ایلام تحت عنوان فعالیت های ستاد اربعین، تعدادی از مدیران کانال های تلگرامی دعوت شده بودند که هیچگونه مجوز رسمی از نهاد مرتبط یعنی ارشاد اسلامی ندارند و به نظر می رسد ادامه این کار به صلاح نمی‌باشد و باییستی این قائده رعایت شود.

 کسی که ادعای افکار سازی دارد و می خواهد در این عرصه فعالیت کند، باید صلاحیت و اهلیت آن توسط دستگاهی نظارتی و اجرایی مورد تایید قرار بگیرد  و مسئولین باید تحت تاثیر ممبر  بی اساس آنها قرار نگیرند./سیدداود سجادی 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استراحت علیرضا حقیقی بعد از ۲۵ بازی

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا حقیقی، دروازه‌بان با تجربه هوادار که در تیم‌های پرطرفدار دروازه‌بانی کرده و فصل‌های پراتفاقی را پشت سر گذاشته، امسال در هوادار شرایط متفاوتی را پشت سر گذاشت.

او در فصل آرام خود گلر اول هوادار است و از ابتدای فصل در ۲۴ بازی لیگ و یک بازی جام حذفی به طور متوالی و کامل بازی کرده بود.

حقیقی با تصمیم مسعود شجاعی از لیست هوادار برای بازی حذفی مقابل مس سونگون کنار گذاشته شد تا به استراحت بپردازد. این گلر باتجربه حالا باید خود را آماده بازی سخت و حساس برابر صنعت نفت آبادان کند‌.

هوادار با دروازه‌بانی آرشا شکوری ۱۷ ساله با نتیجه سه بر یک مس سونگون را شکست داد و راهی مرحله بعدی شد.

دیگر خبرها

  • تلف شدن ۲۰ راس گوسفند
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۱۰ اردیبهشت
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۹ اردیبهشت
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۸ اردیبهشت
  • استراحت علیرضا حقیقی بعد از ۲۵ بازی