Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت اسلام داوود مهدوان گفت:در سال جاری 120 مورد سند مالکیت برای موقوفه های شهرستان بستان آباد درنظرگرفته شده است .

وی تعداد موقوفات منفعتی و غیر منفعتی شهرستان بستان آباد را 52 مورد اعلام کرد و افزود: 16 مورد موقوفه در آمدی در شهرستان وجود دارد که 10 مورد آن مستقیم زیر نظر اداره اوقاف شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بستان آباد از افزایش 40 درصدی درآمد موقوفات شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: امسال 320 میلیون ریال برای نیازمندان، کمک برای تعمیر و تجهیز مساجد روستایی و کمک به برنامه های فرهنگی و مذهبی و قرآنی در شهرستان هزینه شده است.

مهدوان با بیان اینکه درآمد موقوفه ها با نیت واقف هزینه می شود، گفت: برخی از درآمد موقوفه های شهرستان صرف رسیدگی به امور مساجد می شود.

وی شاخصترین موقوفه شهرستان بستان آباد را پاسا‍ژ حاج قادر صدری قدیمی ترین پاساژ شهر عنوان کرد و افزود: درآمد مغازه های این موقوفه برای دو نیت عزاداری و هزینه های مسجد جامع شهر بستان آباد هزینه می شود.

مهدوان برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی، مسابقات قرآن کریم در بخش خواهران و برادران، راه اندازی انجمن یاوران وقف، اطلاع رسانی و شفاف سازی درآمدحاصل از موقوفه ها، تلیغ و ترویج فرهنگ وقف در شهرستان را از برنامه های اداره اوقاف در این شهرستان عنوان کرد.

وی از تحقق چهار مورد وقف جدید در سال جدید نیز خبر داد و افزود: این وقف ها جهت احداث و توسعه مسجد در روستاهای قایش قورشاق، گل آخر و شیروانه ده می باشد.

مهدوان با اشاره به اینکه در این شهرستان نزدیک به چهار سال است که دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه ایجاد شده است، افزود: با ساماندهی و ثبت موقوفات شهرستان و حفاظت از آنها تلاش می کنیم که نیات واقفین را جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه برخی از موقوفه ها نیاز به سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزودگی دارند، افزود: به دنبال جذب سرمایه گذار برای برخی از موقوفه ها در شهرستان هستیم.

مهدوان وضعیت امام زاده عبدالله در روستای آلانق بخش مرکزی شهرستان بستان آباد را با بیش از 4 هزار زائر در سال نیازمند توجه مسئولان دانست و افزود: راه عبور برای این روستا نیازمند آسفالت ریزی است.

رییس اداره اوقاف بستان آباد افزود:متاسفانه برخی از مساجد نیاز به تعمیر و تجهیز دارد که اعتبارات مساجد هنوز پرداخت نشده است.

مهدوان، وقف را چشمه همیشه جاری عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم فرهنگ وقف را در جامعه ترویج دهیم تا مردم از حسنات آن در دنیا و آخرت بهره مند شوند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بستان آباد، گفت: 340 رقبه در این شهرستان دارای سند مالکیت است.

 

انتهای پیام/ش

تاکیدبرترویج فرهنگ وقف در بین مردم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان

داریوش حسن‌نژاد  با اشاره به آخرین وضعیت سد‌های لرستان، گفت: حجم کل مخزن سد مروک ۱۰۵.۵۸ میلیون مترمکعب و حجم آب فعلی این سد ۲۷.۸۴ میلیون مترمکعب است.

او با بیان اینکه ۲۶ درصد مخزن سد مروک هم‌اکنون پر است، اضافه کرد: حجم آب این سد در مدت مشابه سال گذشته ۲۸.۱۲ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با ذکر اینکه حجم آب فعلی سد ایوشان ۵۰.۱۵ میلیون مترمکعب است، بیان کرد: ۹۷ درصد مخزن این سد هم‌اکنون پر است.

بیشتر بخوانید
۵۸ درصد ظرفیت سد‌های لرستان خالی است

او یادآور شد: حجم آب فعلی سد تنگ هاله ۲.۹۵ میلیون مترمکعب، سد خان‌آباد ۵.۲۷ میلیون مترمکعب، کزنار ۰.۶ میلیون مترمکعب و سد حوضیان ۷.۵۱ میلیون مترمکعب است.

حسن‌نژاد اعلام کرد: ۸۳ درصد سد تنگ هاله، ۳۸ درصد سد خان‌آباد، ۰.۶ درصد سد کزنار و ۷.۵۱ درصد سد حوضیان هم‌اکنون پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: حجم کل مخازن سد‌های این استان ۲۰۸.۷۱ میلیون مترمکعب است، اما حجم فعلی این سد‌ها به کاهش ۹۴.۳۲ میلیون مترمکعبی رسیده است.

او با اشاره به کاهش دو درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان نسبت به سال گذشته، گفت: حدود ۴۵ درصد مخازن سد‌های این استان هم‌اکنون پر است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • انتقادفرماندار شهرستان بستان آباد ازعدم پرداخت وام‌های تکلیفی بر عهده نهاد‌ها
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد