Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:38:58 GMT

مذاکره عراق و ترکیه برای ازسرگیری صادرات نفت کرکوک

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۱۸۸۳

مذاکره عراق و ترکیه برای ازسرگیری صادرات نفت کرکوک

مسئولان عراقی و ترکیه‌ای درباره از سرگیری صادرات نفت منطقه کرکوک عراق از پایانه نفتی جیهان ترکیه مذاکره می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت نفت عراق اعلام کرد یک هیئت انرژی ترکیه‌ای برای مذاکره درباره مسائلی از جمله از سرگیری صادرات نفت منطقه کرکوک عراق از طریق پایانه جیهان ترکیه، به بغداد سفر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن که نیروهای دولت مرکزی عراق میدان کرکوک را از  اقلیم کردستان عراق پس گرفتند، صادرات نفت این منطقه متوقف شده بود.

در بیانیه وزارت نفت عراق آمده است: هیئت بلندپایه ترکیه‌ با مسئولان ارشد نفتی عراق، از جمله مسئولان شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) برای مذاکره درباره راه‌های ازسرگیری صادرات نفت منطقه کرکوک ملاقات کرده است.

طبق بیانیه وزارت نفت عراق، در نشست یاد شده مسئولانی از وزارت انرژی ترکیه، شرکت ملی نفت ترکیه (تی پی ای او) و شرکت بوتاش، حضور داشته‌اند. دو طرف درباره مسائل مالی و فنی که از سر گیری صادرات نفت کرکوک را به تأخیر انداخته‌اند، مذاکره کردند؛ قرار است این گفت‌وگوها در آنکارا تکمیل شود.

پیش از این شرکت سومو اعلام کرده بود که عراق برای تعمیر خط لوله قدیمی صادرات نفت کرکوک به جیهان، حداقل سه ماه زمان نیاز دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه

بخت‌الرحمان شرافت، رئیس اداره راه‌آهن افغانستان با انتشار پیامی در «ایکس» از آمادگی دومین محموله ریلی افغانستان برای حرکت به سمت ترکیه از مسیر ایران خبر داد.

شرافت در این پیام نوشت: قطار دوم نیز آماده حرکت از افغانستان به سمت ترکیه است، راه آهن افغانستان نسبت به دنیای متصل و امکانات حمل و نقل سریع متعهد است. ما نه تنها کالاها را انتقال می‌دهیم، بلکه قلب‌ها را نیز به هم متصل می‌کنیم.

رئیس اداره راه‌آهن افغانستان جزئیاتی درباره میزان و کالای صادراتی ارائه نکرده است.

حدود دو هفته پیش نخستین صادرات ریلی افغانستان به ترکیه شامل ۱۱۰۰ تن سنگ معدنی از طریق راه‌آهن «روزنک» و مسیر ریلی ایران به این کشور فرستاده شد.

این محموله صادراتی شامل سنگ معدنی «تالک» بود که به شهر «مرسین» ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد