Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > لرستان - معاونت بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه استان صبح امروز در همایش تخصصی وقف و رسانه گفت: در بحث عملکرد عمرانی این سازمان در بقاع متبرکه از 88 پروژه عمزانی 28 مود اجرا شده که شامل 42 زیر فضا در مساحت ده هزار و سی و شش متر مربع است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهندس رضایی پور ادامه داد: در سالجاری در تمامی امام زادگان استان عملیات عمرانی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: تعمیر و مرمت امامزاده سید سوفی ازنا نیز امسال انجام شد و بحث احداث زائر سرای زید بن علی در درود و بروجرد نیز در دست اقدام است.

مهندس رضایی پور در ادامه به تعمیر و تجهیز 104 مورد از موقوفات و رقبات استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا طی سالجاری بیست پژوره عمرانی دیگر نیز تعریف شده که بحمدلله تا کنون بالای بیست درصد پیشرفت داشته اند.

در این جلسه احصای 21 فرصت سرمایه گذاری در استان، تصویب هفت پژوژه سرمایه گذاری در استان و احداث سه قطعه مسکونی در شهرستان از دیگر اقدامات شاخص اداره اوقاف لرستان در راستای توسعه گردشگری و افزایش درآمدزایی در استان بیان شد.

معاونت بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان در ادامه این همایش خبر داد: دو هزار و 581 موقوفه متصرفی و هزار و 800 موقوفه انتفاعی شامل مساجد،غسالخانه،قبرستان و.. در استان وجود دارد.

مهندس رضایی پور افزود: در مجموع 30 درصد موقوفات استان موقوفات منفعتی هستند که شامل چهار هزار و هفتاد رقبه می باشد و انتظار داریم با اطلاع رسانی اصحاب رسانه و ترویج فرهنگ وقف،توسعه عمرانی موقوفات در راستای جذب گردشگر و اشتغالزایی در استان عملیاتی شود.

معاونت بهره وری اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به وجود بقاع متبرکه در 300 روستای مستعد جذب گردشگر در استان گفت: از این تعداد اماکن متبرکه 26 روستا با قابلیت پتانسیل جذب گردشگر در استان احصا شده که توام با آن توسعه حرم 26 امامزاده از استان نیز نقطه هدف جذب گردشگر و اشتغالزایی در استان خواهد بود.

 

48

کلید واژه‌ها : استان لرستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سهم دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری در مجموع ۵ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و به حساب روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری واریز شده است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه عنوان کرد: ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت بوده که در سطح روستا‌های استان کرمانشاه توزیع شده است. 

خجسته اذعان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، به منظور محرومیت‌زدایی روستا‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، تخصص داده شد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از محل بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واریز‌های استان، ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به حساب روستا‌های دارای دهیاری واریز شده که در حوزه عمرانی هزینه شده است. 

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۲، اعتبارات سوخت و بند (الف) ماده ۳۹، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روستا‌های دارای دهیاری تخصیص پیدا کرده و ۷۳ میلیارد ریال در روستا‌های فاقد دهیاری توزیع شده است. 

خجسته با اشاره به عملکرد عمرانی دفتر روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۶ پروژه عمرانی با هزینه‌کرد بیش از ۹۹۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و عمده پروژه‌ها در قالب آسفالت، جدول‌گذاری معابر، سنگ‌فرش و… بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • موانع آبگیری سد قشلاق صحنه
  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)