Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@22:25:49 GMT

همایش وقف و رسانه در استان لرستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۰۱۴۵

همایش وقف و رسانه در استان لرستان برگزار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: همایش وقف و رسانه هم‌زمان با هفته وقف در استان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد همایش وقف و رسانه ظهر امروز با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، معاونان این اداره و مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در سالن جلسات خانه معلم خرم‌آباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در این همایش اظهار داشت: در سازمان اوقاف استان می‌توان با هماهنگی اصحاب رسانه اقدامات خود را به مردم اطلاع‌رسانی کرد؛ عملکرد سال 96 مجموعه اوقاف استان بر محوریت کارهای عمرانی، فرهنگی و مدیریتی است و هرساله کتابی تألیف می‌شود که سازمان در طول سال بر محورهای تعیین‌شده عمل می‌کند.

وی افزود: محوریت کار مباحث فرهنگی است به‌طوری‌که سازمان اوقاف استان یک دستگاه صد درصد مردمی و فرهنگی است و فاصله‌ای با مردم ندارد، آنچه کارشده تا امروز کمکی بوده که اصحاب رسانه به این دستگاه داشته و سنگ تمام گذاشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان بابیان اینکه در برخی مکان‌ها ایجاد وقف جدید به قلم اصحاب رسانه شکل‌گرفته است عنوان کرد: اگر وقفی ایجاد شود که متناسب با نیازهای جامعه باشد دیگر فقری در جامعه وجود ندارد.

وی بیان کرد: استان لرستان دارای واقفات خیراندیشی بوده به‌طوری‌که موقوفه هزارساله در این استان وجود دارد؛ هدف ما در مدیریت اوقاف بر دو محور آبادانی، بقا، محرومیت‌زدایی و اشتغال است به‌طوری‌که با کمترین نیرو و موجودی این سازمان بیشترین اشتغال‌زایی ایجادشده و در دستگاه وقف بیشتر از دو هزار نفر به‌صورت خادم کار می‌کنند که اشتغال‌زایی ثابت به شمار می‌رود.

خاکباز تصریح کرد: اگر هر دستگاه بیکاری استان را در درون خود خرد کند و تولید و اشتغال را داشته باشد می‌توان مشکل بیکاری استان را حل کرد؛ باید همه دستگاه‌های دولتی جمع شوند و بیکاری را خردکرده و اشتغال ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اوقاف محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی است تا در استان فقر نداشته باشیم، امامزاده‌های شاخصی در لرستان داریم که از استان‌ها و حتی کشورهای دیگر به این امامزادگان مراجعه می‌کنند، تمام دستگاه‌های ستاد نوروزی هماهنگی می‌کنند که میزان گردشگران استانی را افزایش دهند درحالی‌که اداره اوقاف استان سالانه بالغ‌بر دو میلیون بار میزبان مهمانان نوروزی در بقا متبرکه است که می‌توان تولید علم و فرهنگ داشت.

این مسئول گفت: اوقاف استان در بحث علم و فناوری نیز خود را بی‌نصیب نگذاشته است و به دنبال این هستیم کشاورزی، اقتصاد و صنعت را در دل اوقاف انجام دهیم، اعتقاد بر این است که اصحاب رسانه می‌توانند کمک خوبی به اوقاف داشته باشند و اصحاب رسانه می‌توانند در رفع نواقص به تمام دستگاه‌ها کمک کنند.

انتهای پیام/

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیمای استان لرستان؛مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با گرامیداشت مقام معلم و شهادت شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری چهره نامی فرهنگ و تاریخ  است و نقس رسانه ها در دنیا نقش بی بدیلی است و امروز رسانه خط مقدم جهاد تبیین است. 
حجت الاسلام درویشی افزود: رسانه در  خط مقدم جهاد تبیین قرار دارد و خبرنگاران نقش مؤثری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دارند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تأکید به اینکه تحقق ارزش‌ها در جامعه وابسته به نقش معلمان است، گفت:مبارزه با دشمن در میدان جهاد تبیین بدون نقش‌آفرینی معلمان قابل‌انجام نیست.
برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در این هفته ،  زنگ سپاس ،،تجلیل از معلمان  نمونه بسیجی و ترویج و اشاعه فرهنگ راه شهید مطهری از برنامه های این هفته عنوان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد