Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بیش از ۴۹ کیلومتر کانال‌های آب کشاورزی در سطح استان سمنان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حسین شاهینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح راه‌اندازی کانال‌های آب کشاورزی در استان سمنان برای جلوگیری از هدر رفت آب در حال اجرا است و تاکنون بیش از 49 کیلومتر از آن ایجادشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این طرح اجرایی می‌شود خاطرنشان کرد: اعتبارات این طرح استانی از محل بودجه سال 95 در سازمان جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود و بخش دیگری از این اعتبارات از اسناد خزانه ملی تأمین می‌شود.

مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تاکنون بالغ‌بر 12 هزار و 430 میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح تخصیص‌یافته است اذعان کرد: این در حالی است که بیش از 57 هزار و 400 میلیون ریال برای تکمیل این پروژه اعتبارات استانی مصوب شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در سراسر استان سمنان به‌ویژه در شهرهای 8 گانه این استان در حال اجرا است تصریح کرد: با اجرای این طرح گام مؤثری در تحقق اهداف دولت برای بهبود بخشی به سیستم‌های آبیاری، خاک و اراضی کشاورزی برداشته می‌شود.

شاهینی اضافه کرد: اجرای این طرح زمینه صرفه‌جویی 10 درصدی آب را در این بخش فراهم می‌کند و مانع از هدر رفت و استفاده بی‌رویه از آب در بخش کشاورزی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این از لوله‌های بتنی و پلی‌اتیلن در اجرای این طرح استفاده می‌شود اذعان کرد: این طرح از سوی کارشناسان و متخصصان بخش کشاورزی تدوین و اجرایی می‌شود و بر اساس اصول نظام‌مهندسی به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در حالی که در دومین ماه از فصل بهار هستیم ارتفاع برف در این محور به حدود ۱۰ متر می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه جاده سه هزار تنکابن هرساله با بارش نخستین برف به مدت ۵ ماه بسته می‌شود گفت: بازگشایی این محور نسبت به سال گذشته ۱۰ روز زودتر با تلاش ۸ راهدار و ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین آغاز شد.

عادل منصورکیایی با اشاره به اینکه برف در مناطق سلج انبار و بشم سر به حدود ۱۰ متر می‌رسد افزود: با بازگشایی محور سه هزار تنکابن به الموت قزوین مدت زمان مسافت از ۱۰ ساعت به ۳ ساعت کاهش پیدا کرده است.

وی بازگشایی این محور را در توسعه اقتصادی و رونق گردشگری منطقه بسیار مهم دانست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن گفت: نیرو‌های راهداری استان قزوین هم از روستای پیچ بن و کاروانسرا الموت قزوین شروع به بازگشایی محور کردند.

یادآور می‌شود طول این محور در محدوده تنکابن ۷۰ و استان قزوین ۹۰ کیلومتر است. ۱۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر طول این محور در محدوده تنکابن برف گیر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • ۷۰ کیلومتر راهِ روزانه تا رسیدن سرِ کلاس درس روستا
  • دوزین در استان گلستان لرزید
  • دوزین لرزید
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان