Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که سیتیزن ها یکی پس از دیگری رقبای خود در انگلیس و اروپا را پشت سر می گذارند، چیزی که بیشتر از هر چیزی رخ می نماید، تصمیم درست پپ گواردیولا در اصرار برای وفادار ماندن به اصول مربیگری اش بوده است. منتقدان او دیگر باید قبول کنند اشتباه کرده اند.

طرفداری- پپ گواردیولا قراردادی سه ساله با منچسترسیتی منعقد کرده که الان تازه به نیمی از راه رسیده، توانسته در همین مدت کم، راه بسیاری طی کرده و شاهکارش را در آنجا بروز دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنسانس بزرگ در سیتی حاکی از آن است که سرنوشت قهرمانی لیگ برتر تقریبا تمام شده است و آنها خواهند توانست به پنجمین قهرمانی شان در انگلیس (سومین در لیگ برتردست پیدا کنند.

آمار و ارقام به شکل عجیب و غریبی به نفع سیتی است. آنها 13 گل بیش از هر رقیب دیگری زده اند. بیشترین پاس ها را ارسال کرده و بیشترین مالکیت را به نام خودشان ثبت نموده اند. بیشترین ضربات به سمت دروازه را داشته اند و کمترین ضربه به سمت دروازه شان روانه شده است.

نکته قابل توجه این است که این آمار و ارقام فوق العاده را در شرایطی ثبت کرده اند که کاملا جسورانه بازی کرده اند. آنها به شیوه ای بازی کرده اند که شبیه هیچ کدامِ دیگر از حریفان نیست و جذاب ترین تیم از حیث نوع بازی به شمار می روند. با تهور بازی می کنند و به شکلی پیاپی گل می زنند. تمام این ها به این نتیجه رسیده که 8 امتیاز در جدول پیش بیفتند. الان همه از پشت سر گذاشتن فصلی بدون شکست برای آبی های منچستر صحبت می کنند. آنتونیو کونته و یورگن کلوپ مصاحبه هایی داشته اند که در آنها به شکل تلویحی و با توجه به بازی های بی رحمانه سیتی، از به پایان رسیدن رقابت برای قهرمانی صحبت کرده اند.

چه چیزی تیمی به جذابی سیتی ورژن 18-2017، ساخته است؟ تیمی که داوید سیلوا و کوین دی بروین میانه میدان را در تمام بازی ها به نام خود می زنند در حالی که لروی سانه، رحیم استرلینگ و گابریل ژسوس هم با حرکات ویران کننده شان، لرزه بر جان هر رقیبی می اندازند.

با این حال، هنوز شک و شبهه هایی هم وجود دارد. باید منتظر بود و دید بعد از کریسمس و وارد شدن به نیمه دوم فصل، چه اتفاقی برای بازی فانتزی و تماشگرپسند پپ رخ خواهد داد. باید دید بعد از صرف این میزان بالا از پول، تیم در نهایت چطور فصل را به انتها می رساند. سیتی الان پر از بازیکنان جوانی است که بعضی هایشان به دنبال کسب اولین قهرمانی شان در دوران بازی شان هستند.

توضیح چنین جاه طلبی ای چندان راحت نیست، ولی شاید بتوان دلیل آن را در تمامیت خواهی و عدم تمایل گواردیولا به مصالحه مربوط دانست. پپ شیوه بازی خودش را به انگلیس آورده و شاید کمی دیرتر از انتظار، امسال آن را به لیگ برتر هم تحمیل کرده است. شیوه بازی گواردیولا آنچنان ناشناخته و غیرقابل پیش بینی است که نمی توان توجهی به آن نداشت. انگار فوتبال انگلیس نمی تواند او را برای عدم تمایلش به مصالحه، مجازات کند. چطور قوی ترین لیگ دنیا می تواند به یک باره با چنین تغییر شیوه ای روبرو شود؟ آیا تا به حال، همه چیز به اشتباه انجام می شده است؟

وقتی فصل گذشته ایده جایگزینی جو هارت با کلودیو براوو شکست خورد، منتقدان بهانه ای برای تکرار نظرات شان پیدا کردند. پپ می توانست دوباره هارت را به اتحاد برگرداند و هر موفقیت بعد از آن، به این تصمیم وابستگی پیدا کند و سرمربی اسپانیایی دوباره به توانایی های دروازه بان اول تیم ملی انگلیس، اذعان کند. با این حال، سرمربی سابق بایرن مونیخ و بارسلونا تصمیم گرفت براوو را با ادرسون جوان تر عوض کند؛ دورازه بانی که تمایل بیشتری برای بیرون آمدن از محوطه و خنثی کردن حمله های حریف دارد و در عین حال، می تواند بخش مهمی از پاسکاری های متعدد سیتی باشد که گواردیولا به دنبال اجرایش بوده است. ادرسون عالی عمل کرده است.

وقتی آنها در فصل گذشته در خط دفاعی متزلزل ظاهر شدند، سرباززدن از انجام اصول دفاعی ساده در کنار نبود رهبر و فرمانده در این تیم، به عنوان دلایل ذکر شد. آیا پپ گواردیولا می توانست گزینه درستی برای راه انداختن فلسفه دفاعی در ذهن جان استونز باشد؟ با این حال، استونز توانسته با پیاده سازی شیوه بازی پپ، به تکامل بهتری برسد. او نه تنها بیشترین پاس های صحیح در لیگ برتر را ارسال کرده، بلکه منچسترسیتی تنها تیم لیگ بوده که حتی یک گل هم از ضربات ایستگاهی نخورده است. وقتی آنها در فصل قبل 2 به 4 برابر لسترسیتی شکست خوردند و نتوانست در 35 دقیقه اول حتی یک تکل بزندد، پپ در کنفرانس بعد از بازی، با تمسخر گفت: "مربی تکل زدن نیستم و آموزش تکل زدن نمی دهم."

همین طور هم مانده است. در این فصل، سیتی از حیث تکل زنی، در بین سه تیم آخر قرار دارد، ولی توانست در دیدار ابتدای هفته اش مقابل لستر در ورزشگاه کینگ پاور، با دو گل از زمین خارج شده و دهمین برد پیاپی اش در لیگ را ثبت کند. شاید دلایل دیگری هم وجود داشته باشد، اما دستاوردهای امسال آنها تا حد زیادی به خاطر گواردیولا بوده است. با این حال، منتقدان همچنان می توانند ادعا کنند با توجه به بازیکنان بزرگی که در اختیار اوست، هر کسی می توانست چنین نتایجی بگیرد.

اینجا باید کمی تامل کرد. مثلا می توان گفت بسیاری از کسانی که الان از بازیکنان سیتی به عنوان گروهی از ستارگان نام می برند، همان هایی بودند که استرلینگ و استونز را مورد تمسخر قرار می دادند و توانایی های شان را زیر سوال می بردند. ادعا می شد کایل واکر 50 میلیون پوند نمی ارزد، ولی الان مشخص شده همان 50 میلیون پوند یکی از دلایل توفیقات سیتی بوده است. بنجامین مندی هم ارزان به منچستر نیامد، ولی نمی توان الگوگیری جالب توجه فابین دلف از شیوه بازی داوید آلابا را هم با پول، توجیه کرد.

پس شاید بهتر است این سوال را جور دیگری بپرسیم. حتی اگر فرض کنیم هر مربی کلاس جهانی دیگری هم می توانست این نتایج را در سیتی بگیرد، باز هم انجام دادن آن به شیوه ای که گواردیولا از پس آن برآمده، غیرممکن است. تیم فعلی پپ، در حال تغییر دادن الگوهای ذهنی کلیشه ای بسیاری در مورد شیوه بازی یک تیم مدعی قهرمانی است. پپ شیوه بازی بارسلونا را مدنظر قرار داده و در حال ثابت کردن این است که می توان آن را در شرایط فوتبال انگلیس هم پیاده سازی کرد.

شاید حضور در سیتی، شرایطی متفاوت نسبت به دیگر تیم های گواردیولا برای او بسازد. همین طور هم هست. بارسلونای قابل تحسین او هیچ گاه نتوانسته بود از 12 بازی اولش در لیگ، 34 امتیاز کسب کند و بایرن مونیخ طی 3 سال، تنها یک بار به این مهم دست پیدا کرده بود.

گواردیولا یک بار گفته بود یوهان کرایوف بوده که عمارت باشکوه بارسلونا را بنا نهاده و او تنها آن را اداره می کند، ولی ثابت شده او چیزی بیشتر از یک مجری است. او در حال ساخت چیزی اعجاب انگیز در منچسترسیتی است.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرتتا: آرزوی قلبی‌ام امتیاز از دست دادن سیتی است

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در حال حاضر با یک امتیاز بیشتر از منچسترسیتی در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر انگلیس قرار دارد اما آنها یک بازی بیشتر از حریف انجام داده‌اند و همین باعث شده است که این احتمال وجود داشته باشد که صدر را از دست بدهند.

فشردگی دیدارهایی که شاگردان پپ گواردیولا باید در چند روز باقی مانده تا پایان رقابت‌های لیگ برتر برگزار کنند باعث شده است که بسیاری احتمال از دست دادن امتیاز توسط این تیم را مطرح کنند و به نظر می‌رسد که آرتتا هم بسیار به این اتفاق امیدوار است.

سرمربی آرسنال در پاسخ به سوالی در این باره به خبرنگاران گفت:« بله، این چیزی است که با قلب و روحم آرزویش را دارم. می‌دانید که احساس من چیست. هر تیمی فقط می‌خواهد برنده باشد و برای قهرمانی نیاز دارید که سایر تیم‌ها امتیاز از دست بدهند و شما آرزو می‌کنید که این اتفاق رخ دهد.

و پس از این که سیتی ببرد، ما باید احساس‌مان را مدیریت کنیم چون مهم نیست که در آن روز چه اتفاقی رخ می‌دهد. هنوز دیدارها و امتیازهای بسیاری باقی مانده است. باید خوب بازی کنیم و آماده باشیم و در بازی بعدی به پیروزی برسیم تا امیدمان را حفظ کنیم. این کاری است که ما انجام خواهیم داد.»

دیگر خبرها

  • هالند با گواردیولا دعوا داشت، نه داور!
  • آتش بازی هالند در اتحاد؛ نفس منچسترسیتی پشت سر آرسنال
  • پوکر هالند در اتحاد؛ نفس سیتی پشت سر آرسنال
  • منچسترسیتی و تحقیر رقبا در دوران گواردیولا؛ 50 بازی با برتری حداقل 4 گل
  • آرسنال قاطعانه برد و فشار روی سیتی را افزایش داد
  • شب سیاه در لیگ دو فرانسه: مرسی سیتی! (عکس)
  • شبی که رئال معجزه را معنا کرد! (عکس)
  • آرتتا: آرزوی قلبی‌ام امتیاز از دست دادن سیتی است
  • قول جالب پپ به خبرنگار: شماره‌ام را یادداشت کن!
  • بازی استقلال انقدر بد بود که تلویزیون را خاموش کردم | تیم نکونام با این وضعیت به مشکل می خورد