Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:03:39 GMT

کاهش حجم بارش های کشور در قیاس با سال آبی گذشته

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۴۳۰۲

کاهش حجم بارش های کشور در قیاس با سال آبی گذشته

تهران- ایرنا- با گذشت حدود دو ماه از سال آبی جدید، متوسط بارش های کشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته (12.5 میلی متر) با 1.6 درصد کاهش به 12.3 میلی متر رسید.

به ‌گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از وزارت نیرو (پاون)، بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت مدیریت منابع آب ایران، با گذشت حدود دو ماه از سال آبی جدید یعنی از ابتدای مهرماه تا پایان روز شنبه 27 آبانماه امسال، متوسط بارش‌های کشور به 12.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلی‌متر رسیده است.
بر اساس این گزارش، این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته (12.5 میلی‌متر) 1.6 درصد و در مقایسه با متوسط بلندمدت (26.5 میلی‌متر) 53.6 درصد کاهش داشته است.
بر همین اساس، بیشترین بارش‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی، دریای خزر با 86.1 میلی‌متر، دریاچه ارومیه با 30.2 میلی‌متر، خلیج فارس و دریای عمان با 2.6 میلی متر، فلات مرکزی با 2.6میلی متر، مرزی شرق 0.3 میلیمتر و قره قوم با 3 میلی‌متر به ثبت رسیده است.
این گزارش می‌افزاید: ایستگاه رامسر- صفارود در استان مازندران شاهد حداکثر بارندگی به میزان 578.5 میلی‌متربوده و برای ایستگاه‌های یاسوج، فین کاشان، زاهدان و فریمان در استان های، کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی حداقل بارندگی به میزان صفر گزارش شده است.
گفتنی است؛ حجم بارش اول مهر تا 27 آبان معادل 20 میلیارد و 271 میلیون مترمکعب است.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام**9132**1504**تنظیم کننده: فرزانه سلامت بخش**ناشر: علی پاینده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد میزان بارندگی مدت مشابه سال گذشته آبی استان را ۹۸.۷ میلیمتر و متوسط دوره آماری استان را ۸۷.۹ میلیمتر عنوان کرد و گفت: برهمین اساس بارندگی امسال استان نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش و نسبت به متوسط دوره آماری نیز ۴۳ درصد افزایش داشته است.

محجوبی در پایان با اشاره به پیش بینی بارش‌های پایان هفته جاری استان، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال آبی جاری شاهد بارش‌های مناسب و کم خسارتی در استان و دیگر مناطق کشورمان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بارندگی در خوزستان از ۱۱۰ میلی‌متر گذشت/ کدام شهر رکورددار شد؟
  • فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارش در خوزستان
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟
  • ثبت بیشترین میزان بارندگی در رومشکان
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد