Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - کهنه سربازان زمان مبارزات استقلال زیمبابوه که خود را هم رزم رابرت موگابه، رئیس جمهور این کشور می دانند، امروز (دوشنبه) به دنبال برکناری وی از دبیرکلی حزب حاکم زانو-پی اف، پرونده او را به دادگاه ارجاع دادند.

به گزارش زنده تلویزیون 'ای سی ان ای' آفریقای جنوبی از هراره، اتحادیه ملی کهنه سربازان زیمبابوه امروز با طرح شکایتی در دادگاه قانون اساسی این کشور، از این مرجع عالی قانونی خواست تا هر چه سریعتر رابرت موگابه را وادار به استعفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریستوفر موسونگا، رئیس این اتحادیه امروز در یک کنفرانس خبری در هراره موگابه را متهم کرد که از وظایف قانونی خود در مدیریت بر کشور سستی ورزیده و لذا باید از ریاست جمهوری کشور استعفا دهد.
وی در این خصوص گفت: اقدام قانونی این اتحادیه بیشتر بدان سبب انجام می شود که رئیس جمهوری دیروز در نطقی که در آن تاکید داشت استعفا نمی دهد، خود به قصور در انجام وظایف قانونی اش اقرار کرد.
رئیس اتحادیه ملی کهنه سربازان زیمبابوه که روزی همرزم موگابه بود اظهار داشت: طبق تصریح قانون اساسی زیمبابوه، رئیس جمهوری به هیچ وجه حق ندارد در انجام وظایف قانونی خود اهمال ورزد، لذا بروز چنین اهمال کاری جرم محسوب می شود و باید در دادگاه جنایی محاکمه شود.
موسونگا در عین حال به نمایندگی از احزاب و گروه های جامعه مدنی زیمبابوه اعلام کرد، چنانچه موگابه همچنان بر ماندن بر قدرت پافشاری کند، مخالفان او چاره ای جز ادامه اعتراضات مدنی و یافتن راه حل متعارف و یا غیرمتعارف برای برکناری او نخواند یافت.
وی گفت: اگرچه دیروز/یکشنبه نزدیک 2 میلیون از شهروندان هراره در اعتراض به مقاومت رئیس جمهور برای استعفا به خیابان آمدند، اما او بداند که اینبار از مردم می خواهیم خودشان راه را برای برکناری او هموار کنند.
رئیس جمهوری زیمبابوه که انتظار می رفت استعفای خود را در نطق تلویزیونی یکشنبه شب اعلام کند، سخنانش را بدون اعلام کناره گیری از قدرت به پایان برد تا تهدید مخالفان به استیضاح جدی تر شود.
در حالی که خبرهای درون حزب حاکم حاکی از آن بود که او در آن نطق کناره گیری از قدرت را پیشتر پذیرفته بود.
رابرت موگابه رئیس جمهوری 93 ساله زیمبابوه که 37 سال است قدرت را در دست دارد، ظهر روز یکشنبه از سوی حزب حاکم «زانو پی اف» از رهبری این حزب برکنار شد.
این حزب تا ظهر امروز/دوشنبه به موگابه فرصت داده بود تا از سمت خود استعفا دهد و تهدید کرده بود که در غیر این صورت او را در پارلمان استیضاح خواهند کرد.
ارتش زیمبابوه روز سه شنبه گذشته کنترل این کشور را در دست گرفته، موگابه را در بازداشت خانگی قرار داد و به وی 24 ساعت فرصت داده بود تا استعفای خود را اعلام کند.
تنش بین موگابه و تشکیلات نظامی زیمبابوه که از مدت ها قبل، حکومت وی را استوار نگه داشته، در هفته های اخیر نمود علنی یافته است.
ورود ارتش به صحنه سیاسی زیمبابوه به دنبال تنش های اخیر بین موگابه و فرماندهی ارتش این کشور رخ داده است، چرا که وی هفته گذشته امرسون منانگاگوا معاون اول خود را که از سربازان کهنه کار این کشور است از کار بر کنار کرده بود.
تحلیل ها حاکی است که موگابه با کنار زدن معاون و در واقع قائم مقام خود قصد داشته گریس همسر خویش را به عنوان جانشین معرفی کند.
خاورم 1378**1275
مترجم علی نصیری**انتشار دهنده: مجبد جعفری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق غیرمنتظره برای کاپیتان کهنه‌کار!

ناچو فرناندس، کاپیتان باشگاه رئال مادرید در مورد مقصد بعدی‌اش تصمیم گرفت. این مدافع کهنه‌کار پیشنهاد تمدید قرارداد را نپذیرفته و در تابستان امسال به پیوند ۲۳ ساله خود با این باشگاه پایان خواهد داد. به نظر می‌رسید ناچو طبق سیاست رئال مادرید در مورد بازیکنان بالای ۳۰ سال تمدید یک ساله قراردادش را امضا کند اما از انجام این کار خودداری کرد.

فصل گذشته به او وعده نقشی پررنگ در ترکیب اصلی داده شده بود اما وضعیت در چند ماه اخیر تغییر کرده، و رابطه او با کارلو آنچلوتی نیز تعریفی ندارد. گفته می‌شود که این مدافع میانی باتجربه از مدت زمان بازی و تصمیم برای تعویضش در تساوی ۲-۲ لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن‌مونیخ عصبانی است.

طبق آخرین اخبار منتشر شده در مارکا، ناچو علاقه‌ای به انتقال به لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی ندارد و همچنان بر انتقال به MLS در آمریکای شمالی متمرکز است.

  منبع:خبرورزشی 

 

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • گزارش گاردین از سربازان فراری اوکراین؛ «نمی‌خواهیم بمیریم»
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • اتفاق غیرمنتظره برای کاپیتان کهنه‌کار!
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا