Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@02:12:33 GMT

ارزیابی تاجگردون از وضعیت روحانی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۵۸۳۸

ارزیابی تاجگردون از وضعیت روحانی

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس می‌گوید:‌ روحانی هیچ وقت اصلاح‌طلب نبوده و از ابتدا هم می‌دانسته که رفع حصر در حیطه اختیارات رییس‌جمهور نیست.

به گزارش ایسنا، غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با «خانه ملت»، روحانی را یک اصلاح‌طلب ندانست و گفت نباید توقع  داشت که آقای روحانی مواضع اصلاح‌طلبی داشته باشد.

وی گفت: آنهایی که در فرآیند انتخابات قرار می‌گیرند، می‌دانند یک فرد کاندیدا از همه ابزارهایش استفاده می‌کند تا رأی بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای روحانی نیز در این مدت از همه ابزارها و توانمندی‌هایش استفاده کرد تا جامعه را تحریک کند و البته در این موضوع نیز موفق بود اما به نظر من ایشان خیلی چیزهایی که در زمان انتخابات مطرح کرد، یا در توانش نیست یا حتی اعتقادش به آنها نیست یا امکان اجرا ندارد.

تاجگردون با بیان اینکه البته نمی‌توانم بگویم امروز آقای روحانی دچار چرخش سیاسی شده است، افزود: آقای روحانی از ابتدا همین بوده و شخصیتش نیز تغییر نکرده است. به عنوان مثال در مورد حصر سوال اینجاست که آیا آقای روحانی خودش از ابتدا نمی‌دانست که این مسئله از اختیارات مطلق رئیس‌جمهور نیست و این موضوع باید در یک فرآیند حل شود؟

به گفته این نماینده مجلس، روحانی اعتقاد دارد که باید با این شیوه مدیریتی کار کند، بعضی‌ها  هم که تنها یک موضوع خاص را مدنظر قرار می‌دهند، در این مدت تنها با همان موضوع با آقای روحانی ارتباط برقرار کردند اما آنهایی که در کل فرآیند با روحانی ارتباط برقرار کردند و نه با یک موضوع خاص، امروز چرخشی در مواضع رئیس‌جمهور احساس نمی‌کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: من اعتقاد دارم آقای روحانی با یک روش در دوره قبل شروع کرد و با همین روش با دُز بالاتری در دوره دوم ادامه داد اما معتقدم چرخشی صورت نگرفت. او یک آدم سیاستمدار است و مطالبه مردم را درک می‌کند و می‌گوید من آن را دنبال می‌کنم. حالا ممکن است به نتیجه هم نرسد، البته او نمی‌خواهد مردم را فریب دهد. ما که در کار انتخابات بوده و هستیم این شیوه را خوب می‌فهمیم.

تاجگردون، درباره میزان تحقق وعده‌های رییس جمهوری افزود: ایشان تقریبا تِم موضوعات مطروحه‌شان مباحث روابط بین‌الملل بود که ۷۰-۸۰ درصد هم موفق بود و فضا را اصلاح کرد اما در زمینه اقتصادی آن چیزی که می‌توانست حل بشود، حل نشده و دولت خیلی دولت چابکی نیست و چابک هم نشد اما اینکه دولت در برخی مواضع محکم سر حرف خود می‌ایستد، مثبت است. همچنین این دولت شیوه‌های تنش‌زدایی خوبی داشت.

وی با تاکید بر اینکه روحانی رویکرد اعتدال و اصلاحات را ادامه داده است، افزود: البته در ظاهر یک خوشحالی در جریان اصولگرایی می‌بینیم که به نظر من این خوشحالی جریان اصولگرایی یک خوشحالی قلبی و درونی نیست، بلکه یک خوشحالی ظاهری است که می‌خواهد جریان اصلاحات و اعتدال را نسبت به آقای روحانی ناامید کند وگرنه اصولگرایان می‌دانند که آقای روحانی شخصیتش شکل گرفته و وارد این موضوعات نمی‌شود اما چون برخی دوستان تندروی اصلاح‌طلب ناراحتند، دوستان اصولگرا سعی می‌کنند خود را خوشحال نشان دهند تا دوستان اصلاح‌طلب ناراحت شوند، اما به نظر من ایشان همان مسیر اعتدال و اصلاحات را طی می‌کند، البته اینطور نیست که رییس جمهوری اصولگرایان را بزند؛ البته تندروهای جریان اصولگرایی نزد آقای روحانی جایگاهی ندارند اما افراد معتدل و اصولگرا مثل گذشته در نگاه ایشان جایگاه خود را دارند و به نظر من هم کار درستی است و در این روش درست عمل می کنند تا نیروهای اصولگرای معتدل نیز در فرآیند تصمیم‌گیری به کار گرفته شوند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان،  ۱۰۰ روز را زمان زودی برای ارزیابی دقیق عملکرد دولت دانست اما گفت: به نظر من هیچکدام از وزرا در حد توقعی که از آنها داشته‌ایم نبودند و ما امیدواریم خود را بالا بکشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی روحانی‌نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است و همه مجوز‌های لازم با توجه به سند‌های بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

روحانی‌نژاد افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کار‌های مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتور‌هایی که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده و مجوز اجرای پروژه در شهر‌های مختلف را دریافت کردند.

به گفته وی براساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر بایستی ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

روحانی نژاد همچنین تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم نماید و نمی‌تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشور‌های منطقه داریم، باید با همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهر‌های کشور فراهم شود.

روحانی نژاد افزود علیرغم شروع با تاخیر این پروژه ملی در استان خراسان جنوبی ولیکن در صورت همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها و باتوجه به توان اپراتور‌های منتخب برای استان، این امکان وجود دارد که مراسم اتمام پوشش برای کل استان خیلی زودتر از استان‌های دیگر برگزار شود.

محمد جواد قتاعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است، گفت: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند و ارزش سرمایه گذاری این طرح در بیرجند، حدود هزار میلیارد ریال است.

مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز در این مراسم تاکید کرد: تمام توان خود را در راستای ارایه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم
  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • ۸۹گلستانی عازم سرزمین وحی شدند/۷۵ هزار نفر در لیست انتظار حج عمره
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • با این حیاط خلوت چه کنیم؟!