Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:23:59 GMT

سی و سومین نشست 'کومسک' در استانبول آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۷۲۱۶

سی و سومین نشست 'کومسک' در استانبول آغاز شد

آنکارا- ایرنا- سی و سومین نشست کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری های اسلامی موسوم به 'کومسک' روز دوشنبه با برگزاری جلسه کارشناسان ارشد کشورهای عضو در شهر استانبول ترکیه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست که از سوی وزارت توسعه ترکیه در حال برگزاری است، علاوه بر 57 کشور عضو، نمایندگان نهادهای زیرمجموعه سازمان همکاری های اسلامی و موسسات بین المللی دیگر نیز حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نشست افتتاحیه این اجلاس اقتصادی پس فردا به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و با شرکت وزرای کشورهای عضو برگزار می شود.
در نشست کارشناسان ارشد که امروز با حضور کارشناسان ایرانی برگزار شد، موضوعاتی مانند گزارش مربوط به راهبردها و برنامه های اجرایی این کمیته، برنامه عملی اجرای توافق نامه های سازمان همکاری اسلامی، تحولات اقتصادی جهان برای کشورهای عضو سازمان و تجارت در داخل سازمان همکاری های اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین موضوع افزایش نقش بخش خصوصی در همکاری های اقتصادی، بهبود حمل و نقل و ارتباطات، گسترش گردشگری پایدار و رقابتی، افزایش بهره وری بخش کشاورزی و ایمنی مواد غذایی، مبارزه با فقر، تقویت همکاری های مالی و بهبود کریدورهای حمل و نقل مرزی کشورهای عضو از جمله محور مباحث کارشناسان ارشد در این نشست بود.
کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری اسلامی در سال 1981 بر اساس مصوبه سومین اجلاس سران کشورهای اسلامی در مکه ـ طائف تاسیس شد.
در جریان چهارمین نشست کنفرانس وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی در کازابلانکا ـ مراکش در سال 1984، رئیس جمهوری ترکیه به عنوان رئیس دائمی این کمیته معرفی و میزبانی جلسات آن به ترکیه واگذار شد.
این کمیته با 57 عضو دائم و پنج عضو ناظر، پس از سازمان ملل متحد دومین سازمان جهانی از لحاظ تعداد اعضاست.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، تیمی متشکل از معلمان و دانش‌آموزان ایرانی از مدارس شهرهای تهران، مشهد، کرمان و اصفهان در بزرگترین رویداد بین‌المللی ایده و فناوری کشور ترکیه با عنوان «یک ایده یک جهان» موفق به کسب ۵ مدال طلا در رشته‌های مختلف شدند.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود. این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی بود.

در این دوره از مسابقات که در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به ۵ طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

دیگر خبرها

  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد