Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی با تشریح پنج پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به مناطق زلزله زده، گفت: تاکنون نزدیک به هفت هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال (۷۹۵ میلیارد تومان) خسارت به بخش کشاورزی استان کرمانشاه برآورد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدمحمد موسوی اضافه کرد: این میزان خسارت تا امروز در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصر شیرین، اسلام‌آباد غرب، ثلاث باباجانی، گیلانغرب و ۱۹۶۰ روستا در مناطق آسیب دیده، برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس بررسی‌های میدانی توسط بخش کشاورزی و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه، ۴۰ درصد این خسارت ها مربوط به تاسیسات، ساختمان‌ها و اماکن دامی، انبارهای علوفه، صنایع تبدیلی و تکمیلی و تاسیسات پرورش ماهی است.

«۴۰ درصد دیگر به تاسیسات و منابع آبی مانند ایستگاه پمپاژ آب، سیستم‌های آبیاری، چاه و خطوط انتقال آب و استخرهای ذخیره آب و ۲۰ درصد نیز به تلفات دام سبک و سنگین ماهی، طیور و زنبور عسل مربوط می شود».

وی از اعزام ۵۵ گروه دامپزشکی از سایر استان‌ها به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه برای انجام عملیات ضدعفونی، درمان و نظارت بر تدفین بهداشتی دام‌های تلف شده و ارسال ۳۰ دستگاه بیل مکانیکی و سایر ادوات برای تدفین دام، پیگیری تامین علوفه و کمک به ساخت جایگاه موقت دام خبر داد.

پیشنهادهای وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به مناطق زلزله زده

موسوی گفت: وزارت جهاد کشاورزی بیش از ۱۰ کامیون مواد غذایی، پتو، آب و پوشاک به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ارسال کرده است.

وی درباره پیشنهادهای ارایه شده وزارت جهاد کشاورزی به دولت برای جبران خسارت و احیای کشاورزی در مناطق زلزله زده تصریح کرد: این پیشنهادها شامل تامین چهار هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای ساخت و مرمت اماکن دامی و انبار علوفه، ساختمان‌ها، زیربناها و سازه‌های آبی خسارت دیده در بخش کشاورزی است.

این مسئول، تامین سه هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی و نوسازی واحدهای خسارت دیده، تامین ۲ هزار میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای برای جبران بخشی از خسارت ناشی از تلفات دام و طیور و زنبور عسل و حمایت از آسیب دیدگان با هدف احیای تولید و تامین سه ساله نهاده‌ها و استمهال تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده را از دیگر پیشنهادهای وزارت جهاد کشاورزی به دولت عنوان کرد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی، بخشودگی سه ساله آب بهای زمین های کشاورزی پایاب سدهای رودخانه‌ها مرزی در مناطق زلزله‌زده و تامین بار مالی و توزیع رایگان ۲ هزار تن جو به دامداران خسارت دیده توسط شرکت پشتیبانی امور دام را برای تصویب در دولت به وزارت کشور پیشنهاد کرده است.

موسوی افزود: خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان ایلام نیز در دست بررسی است.

گفتنی است؛ زلزله ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور

ایسنا/کرمان فرماندار راور گفت: بارندگی روزهای گذشته در مجموع حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی، راه‌ها و دام شهرستان وارد کرده است.

رضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره خسارت اولیه ناشی از بارش‌های اخیر در شهرستان راور اظهار کرد: ۱۴ رشته قنات در این بارش‌ها آسیب دیده که ارزش ریالی آن چهار میلیارد تومان برآورد شده می‌شود.

وی با اشاره به خسارت پنج میلیارد تومانی به کانال و لوله‌های آب کشاورزی افزود: بارندگی روزهای پایانی هفته گذشته ۹ میلیارد ریال به مزارع گندم، استخرهای ذخیره آب و تعدادی دام خسارت زده است.

فرماندار راور با اشاره به آسیب ۲۰ هکتار باغ زیتون و پسته با برآورد اولیه یک و نیم میلیارد تومان بیان کرد: ۲۰۰ کیلومتر راه‌های عشایری شهرستان تخریب شده است. 

وی با اشاره به تخریب بندهای انحرافی در سطح شهرستان راور در بارش‌های روزهای گذشته گفت: جمع کل خسارت اولیه در این بخش بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده است.

عباسی خسارت بارندگی و سیلاب به ابنیه راهداری از جمله پل‌ها، روکش آسفالت و شانه جاده‌ها در شهرستان راور را ۱۵۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خسارت نوسانات دمایی و عدم تامین نیاز سرمایی در ۶۰۰۰ هکتار از باغات پسته شهرستان به ویژه رقم کله قوچی نیز باعث ریزش بیش از ۶۰ درصد جوانه‌های گل پسته شده که برآورد خسارت به میزان ۱۴۴۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه