Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: تردد وسایل نقلیه سنگین با عمربالای 50سال از ابتدای سال 97 ممنوع می شود.

به گزارش ایرنا، داوود کشاورزیان روز دوشنبه در حاشیه آیین معارفه مدیرکل راهداری و حمل ونقل لرستان در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار کرد: اکنون 350هزار دستگاه خودو در ناوگان برون شهری کشور فعالیت می کنند و حدود 500هزار نفر در این بخش شاغل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برای نگهداری 215هزار کیلومتر راه موجود روستایی، اصلی، فرعی و بزرگراه ها در کشور سالیانه بیش از 70 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که حدود 50درصد آن از طریق تامین منابع ملی و اندکی بیش از 50درصد آن از طریق منابع استانی برای نگهداری راه های غیر شریانی تامین می شود.
کشاورزیان افزود: متاسفانه در طول سه سال گذشته و به دلیل حجم اعتبارات جاری دولت و تنگناهای که دولت در زمینه اعتبارات عمرانی داشت در زمینه نگهداری راه ها با تنگنای مالی جدی روبرو هستیم در حالی که اعتبارات ملی که امسال به سازمان راهداری ابلاغ شده هفت هزار میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: با توجه به مجموعه درآمدی داخلی سازمان و اعتبارات ملی، پیش بینی می شود کل اعتبار سازمان به حدود 15هزار میلیارد ریال برسد که درصورت مقایسه با اعتبارات مورد نیاز کمتر از 50درصد می باشد.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: استان لرستان 2.5 تا سه درصد اعتبارات کشور را امسال بخود اختصاص داده است.
کشاورزیان همچنین در خصوص برنامه اسنپ (برای درخواست خودرو از طریق اپلیکیشن ) گفت: هدف از ایجاد اسنپ ها حمل و نقل درون شهری بوده و هیچگونه برنامه ای برای خدمات در برون شهرها نداشته ومنطقی نیست که در برون شهرها از آن استفاده کنیم.
در این آیین عباس شرفی به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان معرفی شد و از زحمات علی زندی فر تجلیل به عمل آمد.
عباس شرفی از سال 88 تاکنون معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان بود.
علی زندی فر که به مدت 14 ماه در استان لرستان فعالیت می کرد به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی منصوب شده است.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت  ۴۹ میلیون و ۵۹۴ هزار تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های استان، گفت: متوسط تردد بین استانی روزانه در فروردین امسال بیش از یک میلیون و ۵۹۹ هزار تردد بوده که بیشترین تردد در ورود و خروج به استان ۳۱ فروردین‌ماه به میزان بیش از ۱۲۷ هزار تردد ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه محور ارومیه - سلماس با متوسط تردد روزانه ۲۲ هزار و ۶۰۹ تردد پرترددترین محور استان در فروردین‌ماه بود، افزود: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان از ابتدای فروردین‌ماه، بطور تقریبی ۸۷۴ هزار و ۳۰۰ پلاک خودرو یکتا در محور‌های برون شهری آذربایجان‌غربی رؤیت شده که از این پلاک‌ها حدود ۸۱۸ هزار و ۲۷۴ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

دست‌نشان ادامه داد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک‌خوان در بازه فروردین‌ماه، در روز شنبه ۴ فروردین معادل ۲۴ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده که آمار‌ها نشان می‌دهد سهم وسایل نقلیه غیربومی در استان نسبت به مدت مشابه یک درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان