Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
نتایج تحقیقات جدید محققان نشانگر آن است آلودگی شدید هوا می‌تواند به میزان زیادی شانس داشتن یک خواب آرام و خوب در شب را از افراد در معرض این آلودگی بگیرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه تایمز روز دوشنبه نوشت: بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط محققان شماری از دانشگاه‌های آمریکا، از جمله دانشگاه واشنگتن در سیاتل، کلمبیا در نیویورک و دانشگاه هاروارد، افرادی که بیش از 5 سال در معرض سطح زیادی از گاز "نیتروژن دی اکسید" بوده‌اند، در حدود 60 درصد بیش از کسانی که در معرض کم‌تری از این آلودگی هستند، ممکن است از داشتن یک خواب خوب و طولانی مدت، محروم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه نوشت: یافته‌های این تحقیق جدید که در جریان کنفرانس بین‌الملل انجمن قفسه صدری آمریکا ارایه شده است، نشانگر ارتباط قطعی میان آلودگی هوا و بی‌خوابی در شب است.

به نوشته تایمز در جریان این تحقیق، از اطلاعات مربوط به تاثیر گاز نیتروژن دی‌اکسید بر روی 1863 نفر که میانگین سن آنها 63 ساله بوده و ساکن 6 شهر آمریکا بوده‌اند، استفاده شده است.

تایمز نوشت: محققان می‌گویند که صدمه وارد شده به سیستم تنفسی و سیستم عصبی مرکزی، که از جمله عوارض ناشی از آلودگی هوا هستند، تاثیر زیادی بر روی خواب دارند.

این روزنامه افزود: یافته‌های محققان موید این هست حتی افرادی که در کوتاه مدت نیز در معرض آلودگی هوا هستند، ممکن است این آلودگی بر توانایی آنها برای داشتن یک خواب خوب در طی شب، تاثیر منفی بگذارد.

تایمز افزود: نتیجه این تحقیق سبب خواهد شد که بار دیگر درخواست‌ها برای مقابله با آلودگی هوا در انگلیس که بخشی از آن ناشی از خودروهای دیزلی قدیمی است، تشدید شود.

به نوشته تایمز، آلودگی ناشی از نیتروژن دی‌اکسید که خودروهای دیزلی منشأ اصلی آن هستند، یکی از عوامل است که سلامتی افراد را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد و همین امر سبب شده است که دولت انگلیس طرح جدیدی را برای مقابله ارایه دهد.

این روزنامه افزود: گفته می‌شود آلودگی هوا از جمله عواملی است که سبب مرگ زودرس 40 هزار انگلیسی در سال می‌شود.

صادق‌خان شهردار لندن اخیرا در اظهاراتی اعلام کرد که سالانه بیش از 9 هزار تن در لندن بر اثر آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می‌شوند.

کمیسیون اروپا در بهمن ماه گذشته ضمن دادن اخطار به پنج کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله انگلیس برای مقابله با آلودگی هوا اعلام کرد که سالانه بیش از 400 هزار نفر در کشورهای عضو این اتحادیه به دلیل عوارض ناشی از آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می‌شوند.

در همین زمینه: برنامه بزرگ چین برای مقابله با آلودگی هوا تنفس هوای آلوده خطر سقط‌جنین را افزایش می‌دهد رفت و آمد با اتوبوس‌های شهری در دهلی نو رایگان شد آلودگی هوا به سلامت روان آسیب می‌رساند حل‌ مشکل آلودگی‌ هوا نیازمند تصمیم انقلابی است

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا

به گزارش همشهری آنلاین، طبق ادعای منابع مورد استناد نیویورک‌تایمز اسرائیلی‌ها در پی ارزیابی‌هایی که نشان می‌دهند برخی از اسرا زنده نیستند اکنون خواستار آزادی ۳۳ اسیر هستند.

یک مقام اسرائیلی به نیویورک‌تایمز گفت که برخی از اسرایی که ما خواستار آزادی آنها بودیم در اسارت حماس جانشان را از دست داده‌اند.

روزنامه تایمز اسرائیل هم نوشته اسرائیل در توافق مبادله اسرا با حماس خواستار آزادی اسرایی شده که زن، کودک، مرد بالای ۵۰ سال و یا بیمار هستند.

کد خبر 848150 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • نسل بشر زودتر از آنچه تصور می‌شود منقرض خواهد شد!
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا
  • (ویدئو) طغیان شدید رودخانه‌های فصلی در امارات بعد از بارش سنگین امروز صبح
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو