Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:28:50 GMT

شروع رزمایش مشترک نیروهای نظامی میانمار و هند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۱۴۴۸

شروع رزمایش مشترک نیروهای نظامی میانمار و هند

کوالالامپور- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند نخستین رزمایش مشترک نظامی با حضور فرماندهان عالی رتبه ارتش های میانمار و هند آغاز شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از برمه تایمز، این رزمایش مشترک نظامی با حضور نیروهای نظامی دو کشور و ازجمله 15 افسر و فرمانده ارشد ارتش میانمار و 16 فرمانده هندی در ناحیه شرقی مگالایا از روز گذشته ( دوشنبه ) شروع و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ 'آنگ کیوی هونون' یکی از فرماندهان ارتش میانمار که در این رزمایش شرکت کرده با بیان اینکه این نخستین رزمایش مشترک میان هند و میانمار است گفت که این مانور تجربه نیروهای نظامی میانمار را برای مقابله با خطرات علیه صلح دوچندان می سازد.
وی با بیان اینکه نیروهای میانماری قرار است به عنوان نفرات جدید حافظ صلح سازمان ملل فعالیت داشته باشند گفت ارتش هند از دوستان ارتش میانمار هستند که نقش مهمی در حفظ صلح دارند و تجربه بسیار متفاوتی در عملیات مختلف صلح داشته اند.
وی گفت که مطمئن هستیم، با آموزش های این رزمایش توان ارتش میانمار در عملیات حفظ صلح افزایش می یابد.
استفاده از نیروهای نظامی میانمار به عنوان نیروهای کلاه آبی سازمان ملل در حالی انجام می شود که این سازمان و سازمان های حقوق بشری ارتش میانمار را یکی از بدنام ترین ارتش های جهان می دانند.
بیش از 620 هزار تن از مسلمانان روهینگیا در دور جدید حملات نیروهای ارتش و بوداییان افراطی از ماه اوت سال جاری (مرداد و شهریور) مجبور به فرار از ایالت راخین میانماربه بنگلادش شدند.
آوارگان روهینگیایی بارها اعلام کردند که نظامیان میانماری با یک برنامه از پیش تعیین شده به آنها حمله کرده و خانواده هایشان را کشتند و روستاها را سوزانده اند تا این آن ها را مجبور به فرار کنند.
از سوی دیگر سازمان ملل براساس مستندات کشتار و سرکوب دسته جمعی علیه اقلیت روهینگیایی توسط ارتش میانمار، این نیرو را عامل اصلی پاکسازی قومی و تبعیض نژادی معرفی کرده است.
نهادهای حقوق بشری و جامعه بین المللی و بسیاری از کشورهای جهان خواستار تحریم و مجازات فرماندهان ارتش میانمار و عاملان کشتار روهینگایی ها هستند.
آساق** 1599 *شبس*1488 * انتشار دهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه "اوکراینسکایا پراودا" گفت که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

امروز سه‌شنبه «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092902

دیگر خبرها

  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد