Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - بررسی های محققان کانادایی نشان می دهد تصادفات موتورسیکلت در مقایسه با تصادفات اتومبیل بسیار پرهزینه‌تر است. در واقع میزان جراحت ناشی از تصادف با موتورسیکلت 3 برابر، هزینه درمانی این تصادفات 6 برابر و میزان مرگ و میر ناشی از آن‌ها 5 برابر تصادفات خودروها است.

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، بر اساس این تحقیقات با وجود بهبود فناوری و امنیت موتور سیکلت‌ها، میزان جراحت ناشی از تصادفات این وسایل نقلیه، کاهش نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این تحقیقات محققان اطلاعات مصدومانی را که بین سال‌های 2007 تا 2013 به دلیل تصادفات وسایل نقلیه به بیمارستان‌های استان اونتاریو واقع در کانادا مراجعه کردند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
اونتاریو با 13.6 میلیون نفر جمعیت یکی از شلوغ‌ترین استان‌های کانادا محسوب می‌شود. در طول این مدت 26831 نفر در تصادفات موتور سیکلت و 281826 نفر در تصادفات حودرو مجروح شده‌اند. بر اساس این تحقیقات مصدومان تصادف موتورسیکلت دارای میانگین سنی 36 سال بودند.
بر اساس نتایج این تحقیقات که با در نظر گرفتن تعداد اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های موجود در اونتاریو انجام شد، میزان جراحات ناشی از تردد هر موتور سیکلت در اونتاریو 10 برابر شدیدتر از جراحات ناشی از تردد یک اتومبیل است. همچنین میزان مرگ و میر ناشی از تردد آن 5 برابر و هزینه‌های درمانی مربوطه 6 برابر تردد یک اتومبیل در این استان است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Canadian Medical Association Journal منتشر شده است.
علمی (6)**9259**1440
مترجم: سپیده کاشانی*انتشارگلشن

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پارس خودرو کاتالوگ جدید خودرو ال ۹۰ ایرانی را با نام P۹۰ منتشر کرد. به نظر می‌رسد تولید این خودرو در ماه های آینده از سوی این شرکت آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ۴ محصول ایران خودرو گران شد

موتور ME۱۶ با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی ۵ سرعته متصل است.

فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، رینگ آلومینیومی R۱۵، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229469 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • رانندگی با مرسدس میباخ S680 دوازده سیلندر، تجمل با چاشنی پویایی (+عکس)
  • مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • با نواده پژو ۴۰۵ معروف آشنا شوید /عکس
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • حادثه رانندگی در شهر هوره