Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@16:29:59 GMT

کاهش تلفات ناشی از حوادث تروریستی در کشورها

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۱۷۲۹

کاهش تلفات ناشی از حوادث تروریستی در کشورها

در سال گذشته گزارش‌های بسیاری از محدود شدن مرز و نیروی گروه‌های تروریستی منتشر شده است.

در میان حملات تروریستی صورت‌گرفته در سال‌های گذشته، داعش بیشترین سهم را به خود اختصاص داده بود که براساس آمار منتشر شده، در سال 2016، بسیاری از اعضای این گروه جدا شده و به سرزمین‌های خود بازگشتند. در آخرین گزارش‌های منتشر شده، بیشترین آمار مرگ‌ومیر ناشی از حملات تروریستی در سال 2016 مربوط به عراق، افغانستان و سوریه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل، در تازه‌ترین نسخه منتشر شده شاخص جهانی تروریسم در سال 2017، در مجموع، حدود 25هزار و 673 مرگ‌ومیر ناشی از تروریسم در سراسر جهان به ثبت رسیده است. آنطور که این گزارش نشان می‌دهد، افغانستان، عراق، نیجریه، سوریه و پاکستان، سه‌چهارم مرگ‌ومیرهای ناشی از تروریسم را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که جز عراق، سایر کشورهای درگیر با تروریسم، در مقایسه با سال 2015، کاهش قابل‌توجهی در شمار تلفات داشته‌اند. آمار اعلام شده در سال میلادی جاری، کاهش 13 درصدی تلفات ناشی از حوادث تروریستی را در مقایسه با سال‌های 2015 تا 2016 نشان می‌دهد. در گزارش‌ها اعلام شده که آمار کشته‌شدگان ناشی از حملات افراط‌گرایان برای دومین سال متوالی میلادی کاهش یافته اما «تعداد» کشورهای مورد هدف حمله‌های تروریستی رشد داشته است. طبق این گزارش، ترکیه و مصر، در میان سایر کشورها نیز، بیشترین افزایش تروریسم را داشته‌اند. در سطح جهانی نیز تعداد حمله‌های تروریستی در سال ۲۰۱۶ نسبت به ۲۰۱۵، حدود ۱۷ درصد افزایش یافته است. هدف اصلی این حملات شهروندان عادی و دارایی‌های آنها بوده است. در سال ۲۰۱۶ حدود یک درصد از کل قربانی‌های حوادث تروریستی مربوط به کشورهای عضو «سازمان همکاری‌های اقتصاد و توسعه» بوده است. از سال ۲۰۱۴ نیز گروه تروریستی داعش در ۱۸ مورد از ۳۳ کشور عضو این سازمان حمله تروریستی صورت داده است.

براساس این گزارش، عراق، با بیش از 9هزار کشته در حملات تروریستی، بیشترین آمار تلفات را در سال 2016 به خود اختصاص داده است. به گزارش وزارت امور خارجه امریکا، گروه تروریستی داعش در سال گذشته مرگبارترین گروه تروریستی در جهان بوده و تعداد حملاتی که در عراق انجام داده با رشد 20 درصدی در سال گذشته روبه‌رو شده است. تعداد تلفات حملات داعش نسبت به سال 2015 میلادی بیش از 69 درصد رشد داشته است. بعد از عراق، افغانستان با بیش از 4هزار کشته در سال 2016، بالاترین میزان تلفات ناشی از تروریسم را به خود اختصاص داده است. طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از این کشور، تلفات ناشی از حملات تروریستی در افغانستان در مقایسه با سال 2015، حدود 15 درصد افزایش داشته است. براساس این گزارش، طالبان مسوول 67 درصد از تلفات غیرنظامیان در افغانستان بوده که در این میان، حدود 18 درصد از غیرنطامیان نیز توسط نیروهای طرفدار حکومت افغانستان و 5 درصد دیگر نیز توسط تروریست‌های داعش کشته شده‌اند. در سال میلادی گذشته، حوادث تروریستی در سوریه نیز بیش از 2هزار نفر کشته برجا گذاشت.

با این آمار، سوریه در میان کشورهایی با بیشترین تلفات ناشی از تروریسم، رتبه سوم را به خود اختصاص داد. آنطور که در این گزارش گفته شده، نیجریه بیشترین کاهش مرگ‌ومیر ناشی از تروریسم را به خود اختصاص داده است. براساس آمار اعلام شده در سال 2016، شمار تلفات حوادث تروریستی در نیجریه، کمتر از 2هزار نفر اعلام شد که این رقم در مقایسه با سال 2015، کاهش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. گزارش‌ها از نیجریه حاکی از کاهش 80 درصدی شمار افرادی است که توسط گروه تروریستی بوکوحرام در این کشور کشته می‌شدند.

طبق گزارش شاخص جهانی تروریسم، پاکستان، سومالی، ترکیه و یمن نیز از دیگر کشورهایی هستند که در سال 2016، حوادث تروریستی را تجربه کرده‌اند؛ هرچند که آمار تلفات در این کشورها حاکی از کاهش مرگ‌ومیر ناشی از تروریسم است. دراین کشورها به‌طور متوسط حدود 500 تا یک‌هزار نفر در سال 2016 براثر حملات تروریستی کشته شدند. شمار تلفات ناشی از تروریسم در لیبی و هند نیز، طبق این گزارش حدود 300 نفر در سال 2016 اعلام شده است.

هرچند که در این گزارش نامی از کشورهای اروپایی دیده نمی‌شود، اما آمارها نشان‌ می‌دهد که فعالیت گروه‌ تروریستی داعش در کشورهای اروپایی افزایش یافته، به‌طوری که از سال 2014 تاکنون، حدود 75 درصد مرگ‌های ناشی از عملیات تروریستی در این کشورها با هدایت داعش، یا الهام‌گرفته از اهداف این گروه بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در طول سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲، ۱۰ حادثه مربوط به مشترکان در سطح استان رخ داده که پنج مورد مربوط به حادثه شهری و پنج مورد حادثه روستایی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، محمود کشاورز با اشاره به اینکه سال گذشته دو نفر در اثر حوادث گازی آتش‌سوزی و گاز گرفتگی فوت کرده بودند، اظهار کرد: علت حادثه گازگرفتگی منجر به فوت استفاده از وسایل پخت و پز (پلوپز سیار و غیره) به عنوان وسیله گرمایشی بوده است.

وی افزود: از عوامل حوادث آتش سوزی‌های رخداده استفاده از وسیله گازسوز غیراستاندارد نشت از شیلنگ گاز به علت فرسودگی، پارگی، پوسیدگی شیلنگ، نشت از شیلنگ، عدم یا نقص در بست، نشت گاز به علت فقدان ترموکوپل در وسایل گازسوز، قرار گرفتن ماده قابل اشتعال (پرده) در مجاورت شعله آتش وسایل گازسوز بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به بعضی علل ریشه‌ای در حوادث مصرف کنندگان گاز طبیعی، خاطرنشان کرد: شرکت‌های گاز استان در کنترل این شاخص‌ها هیچ گونه نقشی ندارند و تنها تزریق ماده بودار کننده و پایش دوره‌ای آن را برعهده دارد، این شرکت‌ها فراتر از الزامات قانونی نسبت به پایش این شاخص اقدام کرده است.

کشاورز تاکید کرد: شرایط اقتصادی جامعه، میزان تعهد و مسئولیت‌پذیری سازندگان ابنیه در کیفیت ساخت‌وساز، کیفیت نظارت مهندسان سازمان نظام مهندسی در ساخت و ساز، کیفیت مصالح مورد استفاده در ابنیه شامل دودکش و غیره، انتخاب سیستم گرمایشی مناسب، کیفیت ساخت تجهیزات گازسوز، منازل استیجاری، عدم الزام بازرسی سازمان نظام مهندسی از سیستم لوله کشی گاز در حین خرید و فروش و یا رهن و اجاره اماکن، میزان آگاهی مصرف کنندگان گاز طبیعی، فرهنگ عمومی شهروندان در توجه به توصیه‌های ایمنی از دلایل حوادث گازی در این استان بوده است.

وی از کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در طول سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر از آن خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ حادثه مشترکان در سطح استان رخ داده که پنج مورد مربوط به حادثه شهری و پنج مورد حادثه روستایی بوده است.

کد خبر 751343

دیگر خبرها

  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه