Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:20:59 GMT

ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۳۰۹۹

ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان بوشهر

بوشهر-ایرنا-مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی در این استان آغاز شد.

علی پولادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با آغاز این طرح از نیمه دوم آبان ماه جاری تاکنون 337 کودک کار و خیابانی استان بوشهر در شهرستان های بوشهر و دشتستان شناسایی و زیر پوشش کارهای مددکاری و سایر اقدامات موردنیاز قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بیشترین کوکان کار و خیابانی شناسایی شده در استان بوشهر در شهرهای بوشهر و برازجان فعالیت دارند که هر کدام از این شهرها به ترتیب با 124 و 172 نفر نسبت به سایر شهرهای استان بیشترین شمار کودکان کار و خیابانی را به خود اختصاص دادند.
پولادی ادامه داد: در اجرای این طرح شهرداری ها موظف به تهیه یک مکان مناسب برای اسکان کودکان کار و خیابانی شدند و انتطار می رود سایر دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی و شهرداری نیز همکاری مطلوبی را داشته باشند.
وی با اشاره به راه اندازی 2 مرکز ویژه کوکان کار و خیابانی در بوشهر و برازجان گفت: در طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی یک دوره آموزشی رفتارهای پرخطر بری کودکان و والدین آنها برگزار شده است.
پولادی افزود: با شناسایی 337 کودک کار و خیابانی بانک اطلاعاتی مقدمانی آنها نیز فراهم شده و 46 نفر از آنها نیز مورد آزمایش ایدز قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه برای 26 نفر از کودکان دفترچه بیمه درمانی صادر شده است ادامه داد: هزینه ادامه تحصیل برخی از کودکان کار و خیابانی شناسایی شده استان نیز فراهم شده که انتظار می رود در این مسیر آموزش و پرورش همکاری بیشتری داشته باشد.
پولادی یادآور شد: عمده کودکان شناسایی شده در رده سنی 9 تا 18 سال هستند که در دشتستان 52 ایرانی و 72 غیرایرانی و در بوشهر نیز 57 ایرانی و 115 غیر ایرانی فعالیت دارند.
وی افزود: محور فعالیت کودکان دستفروشی، گل فروشی و پاک کردن شیشه خودروهاست که در این بین 110 کودک به کار شیشه شویی خودروها در سطح خیابان فعالیت دارند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: خیابان یکم در منطقه ۶ تهران به نام «شیخ احمد تربتی»، اولین روزنامه نگار شهید تاریخ ایران نامگذاری شد.   مهدی زاهدی افزود: این اقدام با توجه به پیگیری‌ها و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است.   وی نامگذاری معابر در سطح تربت حیدریه و چند کلانشهر با توجه به اشتراکات فرهنگی موجود را یکی از این اقدامات مهم در حوزه فرهنگی خواند و گفت: قبل از این نیز با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، خیابانی به نام «حاج آخوند ملاعباس تربتی» در شهر مشهد نامگذاری شده بود.   «شیخ احمد تربتی» روزنامه نگار متولد تربت حیدریه، ملقب به سلطان العلمای خراسانی بود که به دلیل نقد‌های تند علیه محمدعلی شاه، اولین دادگاه مطبوعات برای وی تشکیل شد، اما مورد حمایت علی اکبر دهخدا و جمعی از آزادیخواهان قرار گرفت و تبرئه شد.    وی سرانجام پس از حمله قزاق‌ها به دفاتر روزنامه‌ها، دستگیر و به طرز فجیعی در چاه باغ شاه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • افشاگری خیابانی روی آنتن: چینی‌ها جا زدند!
  • (ویدئو) حماسه جدید جواد خیابانی روی آنتن زنده
  • نحوه طبخ و سرو سیری پای توسط یک آشپز مشهور خیابانی (فیلم)
  • غذای خیابانی در افغانستان؛ پخت دیدنی چاپلی کباب به سبک آدم خان (فیلم)
  • ببینید | حماسه جدید جواد خیابانی روی آنتن زنده
  • خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟