Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بازرگانی مجموعه سرزمین بدون مرز زریاد عنوان کرد: نتایج تحقیقات این مجموعه نشان می‌دهد افت تحصیلی دانش‌آموزان در سه ماهه تابستان و ابتدای مهر ماه، کاهش ارتباط با والدین پس از ورود به دوران راهنمایی، نبود مدیریت ارتباط و سیستم ارزیابی مهم‌ترین خلاهای آموزشی کشور است.

سعید علوی، مدیر بازرگانی مجموعه سرزمین بدون مرز زریاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به نتایج تحقیقات انجام شده در این مجموعه در حوزه آموزش کشور، گفت: مجموعه زریاد برای بهبود روند آموزشی کشور از سال 2011 دست به ابتکار و تحقیقات گسترده زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تحقیقات حدود 104 نفر شامل مدرسین سازمان سمپاد، ای تی من‌ها، روانشناسان، ام بی‌ای من‌ها و طراحان زر یاد همکاری کرده‌ و در 400 شهرستان حضور پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این تحقیقات به خلاهای آموزشی بسیاری در کشور دست پیدا کرده‌ایم، افزود: اولین خلا که در مجموعه زریاد نیز به‌‌نام «دره مرگ» یا «پل معلق» نام‌گذاری شده است نشان می‌دهد دانش آموزان در 15 مهر دچار مشکل جدی آموزشی می‌شوند زیرا؛ از 15 خرداد (پایان سال تحصیلی) تا 15 مهر (آغاز رسمی سال تحصیلی) برای دانش‌اموزان هیچ برنامه آموزشی مدونی در نظر گرفته نشده است.

علوی تصریح کرد: دانش‌آموز 15 مهر با آغاز آموزش‌های رسمی دچار افت تحصیلی می‌شود و معلمان این امر ناشی را ضعف عملکرد معلمان سال‌های گذشته یا خود دانش‌آموز می‌دانند، این در حالی است که این مسائل ارتباطی به ضعف، قوت، توانمندی یا عدم توانمندی دانش‌آموزان و مدرسین ندارد زیرا؛ اگر دانش‌آموز در بهترین مدرسه نیز تحصیل می‌کرد بدون برنامه آموزشی در بازه زمانی 4 ماهه دچار خلا و مشکل می‌شود. مجموعه زریاد براینکه بتواند مشکل دانش‌آموزان و خلا چهارماهه آنها را پوشش دهد جشنواره تابستانی زریاد را طراحی کرده است که خرداد سال‌آینده برگزار خواهد شد.

مدیر بازرگانی مجموعه سرزمین بدون مرز زریاد براساس نتایج تحقیقات انجام شده دومین خلا آموزشی کشور را «اپیدمی افت تحصیلی بعد از دوران ابتدایی» دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان پس از اتمام دوران ابتدایی وارد یک حوزه اجتماعی می‌شوند که این امر موجب گسترش دایر ارتباطات آنها نیز می‌شود و چون والدین اشراف علمی بر مفاد علمی دروس راهنمایی ندارند، ارتباط والدین و دانش‌آموزان قطع و آنها دچار افت تحصیلی می‌شوند.

وی افزود: مجموعه زریاد برای ترمیم و یا افزایش این ارتباط، سامانه‌ای را با مهندسی روانشناسی کودک و نوجوان طراحی کرده است که این سامانه می‌تواند موجب افزایش ارتباط دانش‌آموز با سایر اعضای خانواده از جمله پدر و مادر شود.

علوی با توجه به سومین مشکل حوزه آموزشی کشور، بیان کرد: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد اولیا و مدیران مدارس تمایل بسیاری به داشتن CRM (مدیریت ارتباط ) با دانش آموز دارند تا بتوانند برآیندهای فعالیت‌های خود را در خارج مدرسه نیز پیگیری کنند. اگر هر معلمی بخواهد این این دسترسی را برای خود ایجاد کند باید حدود 25 تا 30 میلیون هزینه کند این در حالی است که مجموعه زریاد حاضر است این دسترسی را به صورت رایگان یا هزینه اندک در اختیار آنها قرار دهد.

مدیر بازرگانی مجموعه سرزمین بدون مرز زریاد در ادامه افزود: هم‌چنین نتایج بررسی‌ها نشان داد در حوزه آموزش‌و‌پرورش کشور سنجش دانش‌آموز وجود دارد اما ارزیابی امکانپذیر نیست. بر همین اساس مجموعه زریاد سامانه‌ای را طراحی کرد که معلمان می‌توانند با زنجیر کردن تکالیف، آزمون‌ها و ... دانش‌آموز را ارزیابی کنند.

به گفته وی؛ معلمان می‌توانند به کمک این سامانه و توسط اسلایدهای ساده ویدئوهای هوشمند را طراحی کنند.

علوی در ادامه از وجود سالن تقلب محبوب در سامانه زریاد جهت افزایش قدرت یادگیری دانش‌آموزان خبر داد و گفت: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد بالاترین حد یادگیری دانش‌آموزان در زمان آزمون رخ می‌دهد و بیشترین تصبیت آن در پسا آزمون است که در سیستم آموزشی کشور ما مساله‌ای تحت عنوان «پسا آزمون» وجود ندارد.

وی در خصوص نحوه عملکرد سالن تقلب محبوب، افزود: این سامانه با کسر امتیاز پاسخ را در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهد و سپس 4 الی 5 ساعت بعد باید آزمون را به صورت تشریحی انجام دهد که میانگین این دو نمره، نمره اصلی دانش‌آموز را مشخص می‌کند.

مدیر بازرگانی مجموعه سرزمین بدون مرز زریاد درباره نحوه کسی امتیاز در این سامانه، گفت: زمانیکه دانش‌آموز این نرم‌افزار را دریافت می‌کند باید 10 نفر از اعضای خانواده‌اش را معرفی کند که در صورت پذیریش هر یک این اعضا 5 تا 10 درصد برای دانش‌اموز امتیاز در نظر گرفته می‌شود که این امر موجب افزایش ارتباط وی با سایر اعضای خانواده‌اش می‌شود و اپیدمی افت تحصیلی را نیز تسکین می‌دهد. هم‌چنین اگر دانش‌آموز در رویدادهای علمی و اجتماعی جوایزی کسب کرده باشد می‌تواند از امتیازات بیشتری بهره‌مند شود.

وی افزود: هم‌چنین دانش‌آموز با شرکت در کلاس‌ها و‌ آزمون‌ها می‌توانند صاحب امتیاز شود.

علوی خاطرنشان کرد: در نهایت وقتی دانش‌آموز امتیازاتی را کسب کرد در رقابت ماهیانه این امتیازات تبدیل به سکه می‌شود که بعد از گذشت یک سال می‌تواند این سکه‌ها را طبق تفاهم‌نامه مجموعه با بیمه خاورمیانه سرمایه‌گذاری کند و طبق سند از بورسیه شغلی بهره‌مند شود.

مدیر بازرگانی مجموعه سرزمین بدون مرز زریاد بیان کرد: در واقع دانش‌آموزان با بهره‌مندی از این سامانه و پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی می‌تواند صاحب شغل شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند