صاحبدلان سالها خاک خوردو بعدسوگلی شد/ گویا اندیشیدن ضرردارد
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۳۵۸۸
به گزارش بولتن نیوز، حسین محجوب که این روزها در سریال در دست تولید «محکومین» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی بازی می کند درباره عملکرد صداوسیما و نبود سریال ها و آثار خوب برای مخاطبان بیان کرد: گاهی آثار و سوژه ها و موضوعات تکراری در تلویزیون می بینیم که برای ما ناخوشایند است و مردم هم تمایلی ندارند این اتفاقات را در تلویزیون دنبال کنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با اشاره به تولید نشدن سریال های خوب مثل «صاحبدلان» ادامه داد: سال به سال دریغ از پارسال، آیا تلویزیون نمی تواند سریال های خوبی مثل «صاحبدلان» بسازد؟ البته فیلمنامه این سریال سال ها در تلویزیون خاک خورد تا بالاخره به سرانجام رسید و ما هر روز چندین پلان از کارمان حذف می شد و اصلاحیه می خورد و حالا این سریال به سوگلی تلویزیون تبدیل شده و در همه این سال ها پخش شده است.
وی با بیان اینکه مدیران از حرف های او دلخور می شوند، عنوان کرد: گاهی از ما که این حرف ها را بیان می کنیم ناراحت می شوند اما ما که نمی خواهیم کلاه شرعی برای خود بسازیم. وقتی در طول سال ها تغییری حاصل نشده است خیلی جای نگرانی دارد. من با جان و دل برای «صاحبدلان» کار کردم اما کجا از ما یاد می شود؟ با اینکه این سریال ۱۰ سال است پخش می شود، نه فقط من بلکه از کسانی که آثار خوب می سازند نیز تجلیلی صورت نمی گیرد.
ما باید به این فکر باشیم که خوراک خوبی برای مردم تدارک ببینیم نه آثاری که مردم آنها را نبینند و با کمال تاسف مدیران ما این مسایل را درک نمی کننداین بازیگر اظهار کرد: ما باید به این فکر باشیم که خوراک خوبی برای مردم تدارک ببینیم نه آثاری که مردم آنها را نبینند. با کمال تاسف مدیران ما این مسایل را درک نمی کنند، چرا اینگونه است مگر یک میز چقدر می تواند ماندگاری داشته باشد؟ بخش اعظم مدیریت ها در کشور ما ۱۸ ماه است و بعد از آن باید پست خود را ترک کنید.
وی اضافه کرد: من بارها با مدیران و در رسانه ها صحبت کرده ام اما ظاهرا حرف هایم شنیده نمی شود.
بازیگر سریال «صاحبدلان» درباره اینکه چرا فیلمنامهنویسان به سمت موضوعات بدیع و نو نمیروند، اظهار کرد: انگار به گونه ای برنامه ریزی شده است که همه در روزمرگی وامانده شده اند و آدم ها اسیر روزمرگی خود شده اند. طبیعی است که یک نویسنده هم نمی تواند با شکم گرسنه خلاقیت داشته باشد بلکه باید تامین باشد.
وی ادامه داد: باید به نویسندگان مجال و فرصت کافی داده شود که با رویکرد تحقیقی با موضوعات مواجه شوند و آنها را به نگارش درآورند اما وقتی این اتفاق رخ نمی دهد چه انتظاری از سریال ها دارید؟ اکنون آنچه اتفاق می افتد دقیقه نودی است و در همان دقیقه نود هم فیلمنامه در حین ضبط باید تغییر کند. تقاضاها نازل است و گاهی اصلا به فیلمنامه نویسی ربطی پیدا نمی کند.
محجوب در پایان عنوان کرد: کاری را از شما می خواهند که به نحو احسنت بسازید و شما یا تامین می شوید که آن را بسازید و یا نمی پذیرید. با این حال وقتی با کمترین بودجه و نازل ترین موضوعات به سمت سازندگان می روند نتیجه همین می شود. گویا اصلا ارتقای کیفی برای ما مهم نیست و نمی خواهیم اندیشه ورزی وارد زندگی مردم شود.
منبع: بولتن نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ | واکنش تهیه کننده نون خ | او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است و برای ...
به گزارش همشهری آنلاین، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت ۲ میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقهای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ۵» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ۶» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.
کد خبر 849428 منبع: تسنیم برچسبها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی تلویزیون - صدا و سیما