Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت : امسال، صادرکنندگان شایسته تقدیر نیز معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، محمد لاهوتی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به انتخاب صادرکنندگان نمونه کشوری و معرفی آنها در روز 29 مهر (روز ملی صادرات) هر سال گفت : استان تهران در بخش صادرات غیرنفتی، جایگاه مهمی دارد و در حوزه انتخاب صادرکنندگان نمونه نیز مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : سال های قبل پیشنهاد شده بود فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان به اتاق بازرگانی تهران سپرده شود که امسال محقق شد.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: واگذاری دبیرخانه برگزاری انتخاب صادرکنندگان نمونه از سوی اتاق تهران، الزامی شدن عضویت در تشکل های صادراتی و سطح بندی میزان صادرات برای شرکت های صادراتی از پیشنهادهای کارشناسی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بود که قرار شد اتاق بازرگانی تهران، مسئولیت انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران را به عهده گیرد.
وی اعلام کرد : در گذشته کف صادرات یک میلیون دلاری برای انتخاب شرکت ها به عنوان صادرکننده نمونه مد نظر بود
اما در این دوره از انتخاب صادرکنندگان نمونه، قرار شد در سه سطح، کف صادرات در نظر گرفته شود، برای صادرکنندگان کالاهایی همچون میوه و تره بار، گل و گیاه، صنایع دستی و فرش دستباف، کف صادرات 500 هزار دلاری و برای فرآورده های نفتی، خودرو و پتروشیمی، کف صادرات 3 میلیون دلاری و برای بقیه کالاها کف صادرات یک میلیون دلاری تعیین شده است.
به گفته رئیس کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران ، این سه پیشنهاد در سازمان صمت استان تهران تصویب و54 پرونده به اتاق تهران ارجاع داده شد و رسیدگی به پرونده ها در دبیرخانه آغاز شده است.
لاهوتی اظهار کرد : مجموع امتیازی که در شاخص های عمومی در ارزیابی صادرکنندگان نمونه اشاره شده، 950 امتیاز است و با توجه به مشکلات صادرکنندگان در سال گذشته 20 امتیاز بیشتر به صادرکنندگانی که افزایش صادرات دارند ، اختصاص می‌یابد که بر این اساس، مجموع کل امتیازات این بخش به 970 رسیده است.
در حوزه صنایع دستی، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی انرژی بر، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و بازرگانی عمومی شاخص های تخصصی دیده شده است که 50 تا 150 امتیاز در این گروه کالایی به آن امتیاز پایه، اضافه می شود.
لاهوتی خاطرنشان کرد : انتخاب صادرکنندگان نمونه بر اساس تعداد شرکت‌کنندگان در بخش های مختلف تعیین می‌شود.
در گروه کشاورزی تا 9 شرکت در فرآیند اولیه، مدارک ارایه داده بودند اما در برخی از گروه کالایی فقط یک شرکت داشتیم و
برای گروه کالایی که بیش از 5 شرکت ارایه مدارک کرده بودند، سه داوطلب بودند و در گروه های کالایی که کمتر از 5 شرکت، مدارک داده بودند، دو نامزد را مطرح کردیم که احتمال رسیدن صادرکنندگان نمونه استان تهران در این حوزه به 15 تا 17 شرکت وجود دارد.
نماینده تام الاختیار اتاق بازرگانی تهران در کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه گفت : برخی شرکتها امتیاز خوبی را کسب کردند اما در مقایسه با شرکت های دیگر موفق به کسب امتیاز لازم نشدند و نتوانستند به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شوند.
پیش بینی شد صادرکنندگان شایسته تقدیر نیز معرفی شوند که بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود 4 تا 5 شرکت شایسته تقدیر داشته باشیم.
وی اعلام کرد : جلسه کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه را این هفته داریم و هفته آینده نیز جلسه ای با تشکل های مربوطه خواهیم داشت.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی موظف هستیم استعلام گمرک را درباره راستی ازمایی میزان اظهار شده صادرات صورت دهیم و بدهی معوق نداشتن صادرکنندگان را نیز استعلام کنیم که این کار انجام شده است.
لاهوتی با قدردانی از حسن اعتماد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، اظهار امیدواری کرد سازمان توسعه تجارت ایران نیز، درخواست اتاق بازرگانی را تامین کند و با واگذاری دبیرخانه روز ملی صادرات به اتاق بازرگانی موافقت کند.
بنابراین گزارش انتخاب صادرکننده نمونه استان تهران به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران واگذار شده است.
نخستین بار در تاریخ انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران است که این فرآیند از اولین مرحله آن یعنی بررسی پرونده‌ها، امتیازدهی تا انتخاب صادرکنندگان نمونه و برگزاری مراسم قدردانی از این صادرکنندگان به بخش خصوصی یعنی اتاق تهران واگذار شده است.
محول کردن مسئولیت دبیرخانه برگزاری روز ملی صادرات یکی از مطالبات اتاق ایران از دولت بود که تاکنون به نتیجه نرسیده است. رئیس کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران پیش از این هم به برخی شروط و ضوابط انتخاب صادرکنندگان نمونه اشاره کرده و گفته است : عضویت صادرکنندگان در تشکل‌های ملی و استانی، اتاق‌های مشترک و اتاق تعاون الزامی است و کسی ‌می‌تواند در این فرآیند شرکت کند که در یکی از این تشکل‌ها عضویت داشته باشد.
او افزود: در فرایند انتخاب صادرکنندگان نمونه نوعی سطح‌بندی صورت گرفته است تا حق کسانی که صادرات یا ارزآوری آنها به نسبت دیگر اقلام صادراتی بالا نیست، تضییع نشود.
برای مثال صادرات در بخش گل و گیاه یا میوه و تره‌بار نمی‌تواند با صادرات محصولات پتروشیمی و مشتقات نفتی در یک سطح قرار گیرد و این ملاحظه در کارگروه مورد توجه قرار گرفته است.
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: هدف از حضور در نمایشگاه اکسپو معرفی چهار زنجیر تولید استان از جمله بادام، ماهیان سردابی، نساجی و فولاد برای سرمایه‌گذاران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری شهرام زارع،، امروز _شنبه هشت اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه اکسپو و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسالت اصلی اتاق‌های بازرگانی بسترسازی جهت جذب سرمایه‌گذار است، در همین راستا اتاق بازرگانی استان بسته اقتصادی قوی جهت معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران آماده کرده است.

وی ادامه داد: تهیه این بسته اقتصادی چهار ماه زمان برده است و در تلاش هستیم هفت سرمایه‌گذار داخلی و هفت سرمایه‌گذار خارجی در این نمایشگاه جذب شود.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که این نمایشگاه با حضور بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان از کشورهای خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف اتاق بازرگانی استان از حضور در نمایشگاه اکسپو معرفی چهار زنجیر تولید استان از جمله بادام، ماهیان سردابی، نساجی و فولاد برای سرمایه‌گذاران است.

زارع با دعوت از فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان چهارمحال و بختیاری برای حضور در نمایشگاه اکسپو، تاکید کرد: فعالان اقتصادی می‌توانند از این فرصت جهت بازاریابی محصولات خود با برقراری ارتباط با تجار سایر کشورها بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه از تاریخ هشتم الی دوازدهم اردیبهشت‌دایر است، خاطر نشان کرد: بسترهای خوبی برای سرمایه‌گذاران از جمله واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی در کمترین زمان ممکن و معافیت‌های مالیاتی در استان ایجاد شده است.

کد خبر 748453

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور