Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:52:24 GMT

ترافیک همدردی - علیرضا جهانگیری**

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۵۶۰۴

ترافیک همدردی - علیرضا جهانگیری**

تلفات ناشی از زلزله غرب کشور به غایت ناگوار و حزن انگیز است و هر انسانی را از شنیدن اخبار این رویداد غرق در اندوه می کند و موج ابراز همدردی و ترافیک در ابراز محبت به همنوعان نشان از پررنگ بودن روحیه اخلاق و پهلوانی در ایران است.

زلزله نه تنها کرمانشاه بلکه بر قلب ایران و ایرانی لرزه انداخت و در آخرین روزهای ماه صفر، ایرانیان سوگوار از دست دادن عزیزانشان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زمین لرزه کرمانشاه در کنار آثار غمبار به جا مانده از این بحران طبیعی و داغدار شدن مادر و فرزندان، چند روزی است که بغض و اشک را میهمان خانه هایمان کرده است.
این روزها نقاب خاک بر چهره کسانی می کشیم که قرار بود لباس عروسی یا دامادی بر تن کنند و پشت و پناه و عصای دست والدینشان باشند.
همچنین مادران و پدرانی که قرار بود اسوه صبر و الگوی وفاداری برای فرزندانشان باشند و بر گوش نوه هایشان اذان و برای نوجوانان خاطرات هشت سال ایستادگی در برابر دشمن بعثی را بازگو کنند، با دامن خاک هم آغوش شدند.
امروز ایران سوگوار معلمانی است که قرار بود صبح دوشنبه 22 آبان درس اخلاق، ایثار و آزادی به دانش آموزان بیاموزند.
در عین حال، دانش آموزانی رخت از این دنیا بستند که پیش از وقوع زلزله درس و مشق خود را آماده کرده و با رفتن به بستر خواب خود را برای فردایی بهتر مهیا می کردند؛ غافل از اینکه به استقبال خواب ابدی رفته اند.
جراحت تیغ زلزله هر چند تن عزیزانمان در دیار پهلوانان را رنجور و شکسته کرد، ولی ملت ایران متواضعانه غبار غم را از چهره خاک آلود کرمانشاه پاک کردند و به یاری شان شتافتند.
بار دیگر صحنه زیبایی از همدلی، همدردی و کمک رسانی شکل گرفت و اقشار مختلف مردم از فقیر تا غنی دست در دست هم برای یاری به هموطنشان روحیه اخلاق و جوانمردی را به نمایش گذاشتند.
ملت ایران بار دیگر نشان دادند که تختی ها هنوز زنده اند و روحیه گذشت، نوع دوستی، اخلاق و جوانمردی همچنان در رگ و خون شان جریان دارد.
حراج مدال های رنگارنگ ورزشکاران و قهرمانان ورزشی برای کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله نشان داد که قهرمانان این سرزمین علاوه بر تندرستی جسمی، اخلاق مداری، تواضع و نوع دوستی را در مسیر ورزش تمرین می کنند.
هدیه جهیزیه هایی که زوج های جوان با هزاران آمال و آرزو برای آغاز زندگی مشترک فراهم کرده بودند بار دیگر الگوبرداری جوانان کشورمان از سیره اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشت.
زلزله اخیر تنها لرزه بر کرمانشاه نینداخت، بلکه تمام بافته های کارشناسان و صاحبنظران اجتماعی را نیز بر هم ریخت تا آنها که در تحلیل های خود همواره سخن از کمرنگ شدن اخلاق در جامعه به میان می آورند، با دیدن ایثارگری و گذشت این ملت انگشت به دهان بمانند.
باید به این ظرفیت بزرگ اجتماعی افتخار کرد؛ آن را پاسداشت و از هرگونه خدمت برای این ملت که به گفته امام راحل ولی نعمتان و نقش آفرینان اصلی انقلاب اسلامی هستند،دریغ نکرد.
7526/ 1042
خبرنگار ایرنا مرکز همدان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدردی مردم نیویورک با دانشجویان معترض

مردم نیویورک در ابراز همدردی با دانشجویان به یکی از میادین آمدند و دست به اعتراض زدند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه نیویورک طی روزهای اخیر صحنه اعتراضات دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی بوده است. اعتراضاتی که با سرکوب پلیس مواجه شده است. 

در این راستا، مردم در اعلام همبستگی با دانشجویان در پارک واشینگتن اسکوئر شهر نیویورک به تجمع پرداختند.

این تظاهرات ساعاتی پس از گشت و گذار پلیس از اردوگاه همبستگی با مردم غزه در خیابان گرین واک صورت گرفت. 

بعضی از معترضان پس از رسیدن پلیس به پارک میدان واشنگتن متفرق شدند و حدود ۲۰۰ معترض همچنان شعار می‌دادند. گروهی متشکل از حدود ۱۵ افسر پلیس شهر نیویورک وارد جمعیت شدند تا یک معترض را که در حال فریاد زدن بود، از پارک خارج کنند.

پلیس یک تظاهرکننده را که ظاهراً یک لباس گرمکن از دانشگاه نیویورک به تن داشت دستگیر کرد. در حالی که تظاهرکنندگان شعار می دادند «بگذار برود، بگذار برود»، معترض را به داخل یک ون اداره پلیس شهر نیویورک بردند. ناظران حقوقی حاضر در صحنه گفتند که معترض کارت شناسایی دانشگاه نیویورک به همراه داشت. 

در ادامه نیز پلیس با تجمعات برخورد کرد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند
  • اقدامات خوبی برای اصلاح فرهنگ ترافیک کرمانشاه صورت گرفته است
  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • شهر بدون کوچه ایران را بشناسید
  • همدردی باشگاه هوادار با آسیب دیدگان حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • جهانبخش در باشگاه صدتایی‌های فاینورد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • همدردی مردم نیویورک با دانشجویان معترض