Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در حال حاضر 385 هزار و 317 خانوار در سطح 21 شهر و 436 روستای این استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

سید سعید عسگریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهوری مهر 93 در استان زنجان درباره گاز رسانی به 320 روستاهای فاقد گاز بالای20 خانوار انجام مطالعه، طراحی و گازرسانی به 39 هزار و 771خانوار با 300 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده به منظور دستیابی به شاخص میانگین کشوری، عملیات گازرسانی به روستاها با سرعت انجام و شرکت گاز استان زنجان اقدامات بسیار مهم و زیر بنایی را با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های موجود به انجام رساند.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: از زمان بیان شده، عملیات گازرسانی به 209 روستا با 26 هزار و 843 خانوار به پایان رسید.
عسگریان، اعتبار هزینه شده برای این تعداد روستا را 202 میلیارد و 500 میلیون تومان بیان کرد و افزود: با اتمام گاز رسانی به 209 روستای استان زنجان 67.5 درصد روستاهای مشمول اعتبارات بند 'ق' بهره مند از گاز طبیعی است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر 111 روستا با 32.5 درصد بهره مندی در دست گاز رسانی قرار داد که با پایان یافتن این پروژه ها 12 هزار و 928 خانوار روستایی دیگر از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
به گفته، مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، نقدینگی مورد نیاز برای اتمام پروژه های باقی مانده 97 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده که در صورت تامین اعتبار میزان برخورداری خانوارهای روستایی این استان به بیش از 85 درصد می رسد.
عسگریان ادامه داد: در زمان436 روستای استان زنجان با 73.5 درصد بهره مند از گاز هستند که این رقم بیانگر افزایش حدود 296 درصدی از نظر تعداد است.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش های انجام شده همه 21 شهر استان با پوشش جمعیتی 100 درصدی از گاز طبیعی بهره مند هستند.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد: این شرکت با تامین گاز طبیعی 385 هزار و 317 خانوار شهری و روستایی در سطح استان توانست گام های موثری در اجرای پروژه های گازرسانی به شهرها و روستاهای این استان بردارد.
به گفته عسگریان، نصب 167 هزار و 883 علمک، اجرای پنج هزار و 903 کیلومتر شبکه‌های تغذیه و توزیع گاز، بهره مندی همه 11 شهرک صنعتی استان زنجان، 2 ناحیه صنعتی ایجرود و طارم و سه محور صنعتی ذاکر - بناب، روی و نورین از گاز طبیعی، گازرسانی به صنایع عمده و بهره برداری کامل از 40 جایگاه CNG در استان، از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت گاز این استان است.
به گزارش ایرنا، شرکت گاز استان زنجان در حال حاضر تامین کننده گاز طبیعی مصرفی برای 20 هزار و 591 واحد تجاری، یکهزار و 70 واحد صنعتی، 282 هزار و 306 مشترک خانگی با مجموع 303 هزار و 967 مشترک است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خلجی چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان، با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها اجرا شد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعاً کام مردم را شیرین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته با وجود نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی مؤثر در این حوزه انجام نشده بود، افزود: با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

خلجی ادامه داد: در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه افزایش بودجه شهرداری‌ها در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها است، گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

خلجی افزود: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است که مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان در ادامه با اشاره به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرهای استان، گفت: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

خلجی با اشاره عملکرد شورای شهر زنجان، افزود: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

کد خبر 6094383

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • بهره‌مندی ۳۷۴۱ مددجوی خراسان جنوبی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد