Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسین آذرنیا مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز در نشست خبری پنجمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم گفت: جشنواره تبریزیم از چهار سال گذشته رویداد بزرگ فرهنگی در شهر بوده که امسال تنها تفاوت این جشنواره این است که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید به اینکه باید هر شهروند نقش خود از جشنواره تبریزیم را بداند،گفت: در طول چند ماه گذشته ادوار جشنواره سال‌های پیشین مورد مطالعه قرار گرفته تا ایرادات رفع شود و یک جشنواره‌ای متناسب با نام تبریز برگزار کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز با اشاره به اینکه خبرنگاران به عنوان فرهیختگان تبریز در هر زمانی مسوولان را مورد مطالبه قرار داه‌اند ولی اقدامات انجام شده آن مسوولان است که به یاد می‌ماند و هیچ‌گاه کارها و اقدامات به نام یک شخص ثبت نمی‌شود بلکه به اسم خود شهر ثبت شده و در یادها می‌ماند.

وی افزود: وظیفه کاری و اداری ماست که برای شهر خدمت‌رسانی کنیم ولی هر کاری که انجام می‌شود صرفاً برای توسعه شهری از همه ابعاد است.

آذرنیا با تاکید به نقش اصحاب رسانه و متولیان فرهنگی در نمایش اقدامات فرهنگی انجام شده در شهر، ابراز کرد: خبرنگاران زیادی داشتیم که در طول برگزاری جشنواره‌ها اقدامات و کارها را ثبت و ضبط کرده و خستگی از تن مسوولان به در می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر کارهای فرهنگی در تبریز رواج یافته است و شهرداری با یکسری اقدامات و رویدادهای انجام شده، کارهای فرهنگی را در شهر رواج داده‌اند، بیان کرد: برگزاری جشنواره نمایش‌های خیابانی و فضای باز «تبریزیم» در تلطیف فضای جامعه نقش موثری خواهد داشت زیرا ما زمانی را دیده‌ایم که عکاس به راحتی نمی‌توانست از سطح شهر عکس بگیرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز اذعان داشت: رامین راستی به عنوان دبیر جشنواره خادمین شهری، فرزاد تقی‌لر به عنوان دبیر جشنواره بخش کار اولی‌ها در جشنواره بین‌المللی نمایش خیابانی خواهند بود.

وی با بیان اینکه اجرای عمومی نمایش‌های خیابانی مبنای اصلی کارهای ماست، ادامه داد: جشنواره بین‌المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز «تبریزیم» برای اولین بار در سطح کشور خواهد بود که بیش از پنج ماه و همه روزه در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

آذرنیا یادآور شد:کارناوال شهری این جشنواره به صورت باشکوه در بیستم دی ماه افتتاح خواهد شد و تا نیمه شعبان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه قیام ۲۹ بهمن امسال چله خود را خواهد گذراند، از این رو نگاه ویژه به قیام ۲۹ بهمن و دهه فجر و ایام فاطمیه در نمایش‌ها خواهیم داشت.

مدیرعامل فرهنگی و هنری شهرداری تبریز برنامه‌های نمایشی در بازه‌های زمانی مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: با ۱۰ کشور از جمله فرانسه، آلمان، آذربایجان، عراق، گرجستان، ارمنستان، روسیه، اوکراین و بلاروس رایزنی کرده‌ایم که هر کدام از این کشورها یک تا دو نمایش در تبریز به صحنه خواهند برد.

آذرنیا با اشاره به اینکه ۱۶ فروردین ماه آغاز اجرای عمومی و مسابقه‌ای جشنواره است، ادامه داد: برنامه‌ها در پارک‌ها، مجتمع‌های عمومی و مسکونی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ش

توجه ویژه به 40 سالگی قیام ۲۹ بهمن در نمایش‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود

نمایش «آلاء» در ادامه اجرا‌های بین‌المللی خود از سوی مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری، در هفته دوم اردیبهشت ماه در جشنواره مونودرام کارتاژ تونس به روی صحنه می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار، پیش از این در چهاردمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه با حمایت مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود.

شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدای خود در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.

از دیگر عوامل نمایش «آلاء» می‌توان از: مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان، طراح لباس: سمیه پسندیده خواه، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی، منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب نام‌برد.

در خلاصه نمایش آمده است:چیزی تا سحر نمانده، لحظه‌ی وداع گاه اندوهگین نیست. هنگامه‌ای که شوق رسیدن در آن باشد. اکنون که جدایی بینمان جاری است. من به طلوع خورشید وصالمان ایمان دارم. به خنده‌های ممتد کنار هم. به دستانی که دوباره هم قسم خواهند شد و عشق، تبلور وجودیمان می‌شود.

دیگر خبرها

  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران