Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، از برگزاری پنجمین جشنواره نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم خبر داد و گفت: قرار است این جشنواره برای اولین بار به شکل بین المللی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حسین آذرنیا عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها، از برگزاری پنجمین جشنواره نمایش‌های خیابانی و فضای باز «تبریزیم» خبر داد و اظهار کرد: قرار است این جشنواره برای اولین بار به شکل بین المللی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای سیاست گذاری پنجمین جشنواره نمایش‌های خیابانی و فضای باز «تبریزیم» با تاکید بر اینکه هیچ مدیری نمی‌تواند اصحاب رسانه را کنار بگذارد گفت: این جشنواره در آستانه 2018 می‌تواند به عنوان کار هنری فاخر در تبریز اجرا شود و رسانه‌ها می‌توانند بیش از گذشته در موضوع 2018 یا هر موضوع شهروندی دیگر مردم را به همراهی ترغیب کنند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره تابستانی 10ساله و فیروزه 8 ساله شده است ابراز داشت: این جشنواره‌ها جا افتاده شده و وقتی برگزار نمی‌شوند، مردم و هنرمندان پیگیر برگزاری آن هستند.

آذرنیا ادامه داد: برگزاری رویداد «کتاب سال» به یک مطالبه تبدیل شده است و مردم و افراد فرهنگی و نویسندگان و... پیگیر برگزاری آن هستند. این یک وظیفه است.

وی با بیان اینکه این برنامه را می‌توانستیم کپی پیست برنامه‌های سال قبل انجام دهیم ولی نکردیم تصریح کرد: با برنامه‌ریزی در اتاق فکر و پشتیبانی بزرگانِ نمایشِ این شهر، جشنواره را در قالب جدیدی سیاستگذاری و اجرا می‌کنیم.

جشنواره «تبریزیم» برای اولین بار در کشور در بازه زمانی 5 ماهه برگزار می‌شود

یعقوب صدیق جمالی دبیر این جشنواره هم با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره «تبریزیم» از یکم آذر ماه منتشر خواهد شد افزود: با مشورت شورای مشورتی امسال مبنای فعالیت را بر اجرای عمومی نمایش خیابانی گذاشته ایم و برای اولین بار در سطح کشور بازه زمانی برگزاری 5 ماهه خواهد بود و تا 10 اردیبهشت این جشنواره ادامه خواهد داشت.

صدیق جمالی با بیان اینکه بخشی از این جشنواره به صورت کارناوال در محیط‌های عمومی سطح شهر برگزار می‌شود ابراز داشت: تلاش می‌کنیم از بازه زمانی مشروطه تا زمان حاضر را به منصه ظهور بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه هنر آیین عاشقی و خرده آیین‌های گذشته در این کارناوال جای خواهد داشت گفت: از 15 دی ماه تا 10 بهمن ماه بخش مرور جشنواره و اعلام منتخبین 4جشنواره گذشته است و در اجرای عمومی و بدون رقابت هم 6 عنوان نمایش در 6 نوبت اجرا خواهد شد.

دبیر جشنواره «تبریزیم» با بیان اینکه 11 بهمن همزمان با ایام فاطمیه تا دوم اسفند با عنوان بخش مذهبی و علمی این جشنواره خواهد بود افزود: بخش مذهبی این جشنواره نمایش خیابانی به رویداد عظیم 29 بهمن تبریز و آیین‌های پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه وصل می‌شود.

وی ادامه داد: از سوم اسفند تا 24 اسفند، بخش مقاومت همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید باکری و شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود و از 25 اسفند تا 15 فروردین بخش سنتی مراسم همزمان با عید نوروز زمان اجرای مراسمات سنتی است.

صدیق جمالی با اشاره به اینکه از 5 تا 9 اردیبهشت بخش داوری جشنواره و ده اردیبهشت اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد اضافه کرد: بخش کار اولی‌ها در فراخوان جشنواره به عزیزانی اختصاص دارد که برای اولین بار می‌خواهد تجربه کارگردانی داشته باشد که در این جشنواره به صورت ویژه به این افراد توجه شده و میدان داده ایم.

وی خاطر نشان کرد: با ده کشور در حال رایزنی هستیم که فرانسه، آلمان، جمهوری آذربایجان، عراق، گرجستان، ارمنستان، روسیه، اوکراین و بلاروس با 12 گروه در این جشنواره اجرا خواهند داشت.

انتهای پیام/

R7887/P1377/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روز‌های پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس: امیرحسین میرزائی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود