Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@00:53:20 GMT

آلودگی هوا برای کدام گروه خونی خطرناک‌تر است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۸۴۲۰

پزشکان و محققان موسسه قلب مرکز پزشکی اینترمونتین در ایالت اوتا با مطالعه روی اطلاعات بیماران در بازه زمانی سال 1993 تا 2007 دریافتند که خطر حمله قلبی یا درد قفسه سینه برای دارندگان گروه خونی A, B و AB در زمان های بروز آلودگی هوا دوبرابر می شود، اما در مورد گروه خونی O، تنها 40 درصد است.

محققان هشدار داده اند افرادی با این گروه های خونی باید در زمان های آلودگی شدید هوا بیشتر در منزل بمانند، به ویژه اگر به بیماری های قلبی مبتلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر بنجامین هورن/Dr Benjamin Horne، محقق ارشد این مطالعه می گوید: ارتباط بین حمله قلبی و آلودگی هوا در بیماران دارای گروه خونی A, B و AB نباید افراد را مضطرب کند؛ ما اطلاعات لازم را در مورد آلودگی هوا به بیماران ارائه می دهیم، سعی می کنیم به آنها بگوییم در این مواقع چه کاری باید بکنند؛ در خانه و دور از آلودگی هوا بمانند.

میزان سالم ذرات معلق در هوا عموما کمتر از 20 میکروگرم در هر متر مکعب قلمداد می شود؛ اما در زمان آلودگی هوا اندازه این ذرات در هوا به 60 میکروگرم و بیشتر در متر مکعب می رسد.

این مطالعه نشان می دهد برای هر 10 میکروگرم بیشتر از اندازه سالم، افراد دارای گروه های خونی A, B و AB 25 درصد بیشتر و دارندگان گروه خونی O تنها 10 درصد بیشتر در معرض خطر هستند.

نزدیک به 55 درصد افراد، دارای گروه های خونی A, B و AB هستند و بیشتر در معرض مشکلات قلبی قرار دارند، زیرا میزان فاکتور انعقاد خون در این گروه های خونی بیشتر است.

یافته های این مطالعه 14 نوامبر امسال در نشست های علمی انجمن قلب آمریکا در شهر آناهایم کالیفرنیا ارائه شد.

منبع: ایرنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شش شهر خوزستان در وضعیت آلوده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۲:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۳۹، حفاری ۱۱۷و نیوساید ۱۲۷ و پادادشهر ۱۰۶ و شهرهای اندیمشک ۱۰۶، حمیدیه ۱۰۱، دزفول ۱۱۶، ماهشهر ۱۲۷ و هندیجان ۱۲۷ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز گذشته و را به صورت غیرحضوری اعلام کرد و امروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749345

دیگر خبرها

  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!