Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمدپورقلی در دیدار با فرماندار مشگین‌شهر با اشاره به اینکه نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رونق بخش صنعت و اشتغال‌زایی بسیار مهم و اساسی است اظهار داشت: افزایش کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اثربخشی دوره‌های آموزشی می‌تواند در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان بسیار موثر واقع شود که در این راستا تنها آماج اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل حرکت در راستای حرفه‌ای کردن و ارتقای سطح آموزش‌های فنی در سطح استان است چرا که این برنامه رونق صنعت و اشتغال جوانان منطقه را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی ارائه شده توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش‌های آموزش روستاییان، عشایر، مهارت‌ آموزی‌ها در بخش صنایع و اصناف، ارائه آموزش‌های ثابت و سکونتگاه‌های غیررسمی در بین اقشار مختلف مردم انجام می‌شود، افزود: ضرورت گسترش فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در نقاط مختلف استان اردبیل بیش از پیش مورد نیاز است چرا که ما در حال‌حاضر شاهد مهاجرت جوانان به دلیل نبود اشتغال به استان‌های مختلف هستیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بر لزوم به‌کارگیری نظام نوین آموزشی در بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: آموزش‌های ارائه شده در مراکز آموزش فنی دولتی، مراکز صنایع سیار و سایر آموزشگاه‌های دارای مجوز به علاقه‌مندان ارائه می‌شود و این آموزش‌ها باید در راستای نوین بودن و نوین شدن پیش بروند.

پورقلی تصریح کرد: ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و فراگیر شدن رشته‌های مهارتی در جامعه بیش از پیش اهمیت یافته است و همین موضوع باید در دستور کار آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان اردبیل قرار گیرد.

میرعلی رحیمی‌زاد فرماندار مشگین‌شهر نی زدر ادامه این نشست خواستار ایجاد مرکز علمی و کاربردی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مشگین‌شهر شد و گفت: در حال‌حاضر شهرستان مشگین‌شهر نیز از نبود اشتغال برای جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان رنج می‌برد و همین موضوع آسیبهای بسیار دیگری را نیز در منطقه همچون اعتیاد، طلاق و نابسامانی را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رونق بخش صنعت و همچنین اشتغال‌ جوانان و در کنار آن ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان می‌تواند بسیار مهم و اساسی باشد اظهار کرد: باید در ایجاد رشته‌های جدید و کاربردی متناسب با بازار کار در سطح منطقه تلاش کرد و در این زمینه از ظرفیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به صورت منسجم بهره‌مند شد تا بتوان با ایجاد اشتغال برای جوانان تا حد قابل قبولی بیکاری در منطقه را نیز کاهش داد.

فرماندار مشگین‌شهر آموزش‌های مهارتی را اساس و پایه تحول در جامعه دانست و افزود: با آموزش و فن‌آموزی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌توان ضمن ایجاد مشاغل برای افراد جامعه کمک شایانی هم به اقتصاد خانواده و برطرف‌سازی نیازهای جامعه کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه  توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای 171 نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با بیان اینکه  برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ  2 میلیارد و 108 میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود 100 ، 150 و یا 200 میلیون تومان بوده که با سود 4 و 7 درصد و بازپرداخت 7 ساله اعطا شده است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغلهای ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان ، میوه فروشی، خواربار فروشی ، کشاورزی و دامداری است. 

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • ۵۰ هنرجوی مهابادی در دوره‌های فیلم‌سازی شرکت کردند
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند