Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@19:22:32 GMT

جابجایی ۶۱ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۰۰۱۸

جابجایی ۶۱ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، " اله مراد عفیفی پور" ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان طی هفت ماهه نخست سال ۹۶ اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع ۶۱ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۳۳۲ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که ۶,۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش عملیات داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی عملیات جابجایی کالای غیرنفتی در بنادر این استان، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۴۰ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۹ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۱ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۳۲۳ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

افزایش دو برابری ترانشیپ کالا

عفیفی پور اظهار داشت: طی هفت ماهه سال جاری، بالغ بر دو میلیون و ۴۶ هزار و ۲۵۸ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر با رشد ۹۸ درصدی ترانشیپ شد.

صادرات غیرنفتی رونق گرفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی سال ۹۶ را ۲۲ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۵۲۳ تن با رشد ۱۴ درصدی اعلام کرد.

وی از واردات ۶ میلیون و ۲۰۹ هزار ۱۳۷ تن و کابوتاژ چهار میلیون ۳۴۹ هزار ۸۸۱ تن از اینگونه کالاها خبر داد.

 افزایش ۳۱ درصدی ترانزیت غیرنفتی

عفیفی پور همچنین از رشد ۳۱ درصدی ترانزیت سخن به میان آورد و افزود: طی این مدت، سه میلیون و  ۳۷۰ هزار و ۱۴۸ تن انواع کالای غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان با رشد ۳۱ درصدی ترانزیت شد.

صادرات ۸ میلیون تن فرآورده های نفتی

این مقام مسؤول حجم صادرات فرآورده های نفتی از ابتدای سال جاری تاکنون را ۸ میلیون و ۶۶ هزار و ۵۱ تن و کابوتاژ این گونه محموله ها را ۱۱ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۹۸۵ تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، ۴۱ هزار و ۵۸۶ تن از اینگونه کالاها ترانزیت و یک میلیون و ۸۳۶ هزار و ۷۰۱ تن از فرآورده های نفتی وارد شد.

عملیات کانتینری ۳۱ درصد افزایش یافت 

وی با اشاره به فعالیت پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور در مرکز استان هرمزگان، بیان کرد: طی این مدت، بالغ بر یک میلیون و ۶۰۱ هزار و ۵۷۰ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که رشد ۳۱ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی سال جاری را ۲۲ هزار و ۹۵۲ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان،  سه هزار و ۴۰ فروند کشتی بالای هزار تن و ۱۹ هزار و ۹۱۲ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته اند.

ترابری ۱۰ میلیون نفر سفر دریایی

عفیفی پور همچنین جایگاه ویژه این استان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران را یادآور شد و گفت:  از آغاز سال جاری تا ابتدای آبان ماه، ترابری ۱۰ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۲۴۴ نفر سفر در بنادر مسافری این استان به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، محمدعلی موسی‌ پور، مدیرکل بندر امیرآباد به همراه معاونان خود در سفر به گلستان، از کانال آشوراده، ایستگاه رادیویی دریایی  unmanned بندرترکمن و ساختمان اداری بنادر گلستان در گرگان بازدید کردند و سپس با سیدمحسن طیرانی، سرپرست و‌مسئولان بنادر گلستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست ضمن بررسی روند همکاری بین دو بندر همجوار شمالی کشور، مشکلات و نقاط ضعف و قوت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و راهکارهای لازم برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی ارائه شد.

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان در این نشست اظهار داشت : لایروبی کانال آشوراده و تبادل آب بین دریا و خلیج موجب شده تا شناورهای سبک به راحتی در خلیج گرگان تردد داشته باشند.

وی با بیان اینکه افزایش ۲۰ سانتی‌متری ارتفاع سطح آب خلیج گرگان باعث کاهش شوری آب و مهاجرت پرندگان به خلیج گرگان شده است، ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده حدود ۴۰۰ متر به پهنای سواحل اضافه کرده است.

سیدمحسن طیرانی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بیشترین جذب مسافر در سفرهای دریایی از مسیر اسکله بندرترکمن به جزیره آشوراده انجام شد، افزود: در این ایام حدود ۴۱ هزار و ۴۹۰ نفر مسافر و گردشگر تردد داشته‌اند که نیاز به علائم کمک ناوبری جهت ایمن سازی آبراه بوده  و با هماهنگی بعمل آمده واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد فراهم شده و به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

به گفته سرپرست بنادر گلستان، یکی از اتفاقات مهمی که در نوروز ۱۴۰۳ محقق شد، قرار دادن شناور جستجو و نجات دریایی توسط واحد دریایی بندر امیرآباد برای اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز بود که در تامین امنیت ترددهای دریایی بسیار مثمر ثمر بود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین