Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@02:30:11 GMT

برداشت 70 کیلوگرم زعفران از زمین های کشاورزی زنجان

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۰۵۴۰

برداشت 70 کیلوگرم زعفران از زمین های کشاورزی زنجان

زنجان - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اعلام کرد: 70 کیلوگرم زعفران از 35 هکتار از زمین های کشاورزی این استان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

بهنام اوجاقلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در زمان حاضر 168 نفر در زمین های 35 هکتاری در قالب 168 قطعه اقدام به کشت محصول زعفران در سطح استان زنجان کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: بیشترین سطح زیر کشت زعفران در استان مربوط به شهرستان زنجان است و بر اساس بررسی های انجام شده تمام مناطق استان به جز برخی از مناطق شهرستان طارم مستعد کشت این محصول شناخته شده است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، به فعالیت 2 پشتیبان زعفران در سطح این استان اشاره کرد و گفت: خرید پیاز زعفران از استان خراسان و همچنین حمل و توزیع آن در استان توسط شرکت های پشتیبان انجام می شود.
اوجاقلو اظهارکرد: این شرکت ها علاوه بر پشتیبانی فنی تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت زعفران در استان زنجان، تشکیل کلاس های آموزشی، تهیه سموم، ادوات و ماشین آلات مورد نیاز، خرید و بازار رسانی محصول تولیدی را نیز بر عهده دارند.
وی ادامه داد: بهترین زمان کشت محصول زعفران تیر هر سال بوده و در کمبود آب، کشت آن بهترین گزینه به شمار می رود چرا که نیاز آبی آن سه دفعه در سال است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سالانه برداشت زعفران در این استان از 15 مهر آغاز شده و تا اواسط آبان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، میزان برداشت محصول زعفران در مدت مشابه سال گذشته نیز 70 کیلوگرم در سطح 35 هکتار از زمین های کشاورزی بود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلستان‌های مناطق گرم این خطه آغاز و پیش بینی می‌شود که امسال ۳۸۷ تن گل‌تر برداشت شود.
صفدر صفدری افزود: برداشت گل محمدی از سطح گلزار‌های شهرستان مانه و سملقان، اسفراین و بخش‌هایی از بجنورد آغاز شده است.
وی گفت: در مجموع سطح گلزار‌های آبی گل محمدی بارور ۲۸۹ هکتار و بارور دیم ۸۳ هکتار، گلزار‌های آبی غیربارو ۴۸ هکتار و دیم غیر بارور ۴۱ هکتار است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سالانه در استان ۶۲۱ هزار لیتر گلاب، ۲۲ لیتر اسانس گل محمدی، ۲۹ هزار کیلوگرم گلبرگ خشک و ۱۲ هزار کیلوگرم غنچه خشک تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد