Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل؛ اقتصاد مقاومتی با تکیه بر تولید و توان داخلی به دنبال استقلال و بی نیازی از بیگانگان است به طوری که با عملی شدن آن به طور حتم نه تنها ایران دیگر نیازی به سایر کشور‌ها ندارد بلکه کشور‌های دیگر محتاج کالا و خدمات ایران اسلامی هستند؛ بنابراین با بها دادن به مشاغل خرد و حتی خانگی و کار آفرینانی که زمینه اشتغال خود و خانواده را فراهم کرده اند می‌توان در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روستای ارباب یکی از بزرگترین روستا‌های زابل به شمار می‌رود که توانسته در زمینه کارآفرینی و اشتغال نقش موثری در منطقه ایفا کند.

روستای ارباب واقع در بخش مرکزی زابل به تنهایی ۲۹ شهید تقدیم انقلاب کرده و ۴۲ آزاده و جانباز سرافراز دارد و بیش از ۲۷۰ رزمنده در دوران دفاع مقدس داشته است.

خبرنگار اوشیدا با حضور در کارگاه خیاطی روستای ارباب به گفت: وگو با بانوی بسیجی که در این کارگاه مشغول به کار است پرداخته که در ادامه می‌خوانید.


کارگاه خیاطی به همت قرارگاه عملیاتی شهید هراتی ساخته شده است


عضو شورای پایگاه بسیج مبشره روستای ارباب به خبرنگار اوشیدا گفت: کارگاه خیاطی با همکاری شورای اسلامی روستا و دهیاری و با همت قرارگاه عملیاتی شهید هراتی سیستان راه اندازی شده که در حال حاضر تعداد ۱۴ نفر از خواهران روستا در آن مشغول به فعالیت و آموزش هستند.

زهرا غنی فرزانه افزود: دیپلم دارم و از مدتی قبل با اشتغال در این کارگاه توانسته ام از بیکاری رها و درآمدی برای خود کسب کنم.

وی با بیان اینکه این کارگاه با سرمایه اولیه ۲۵ میلیون تومان راه اندازی شده، ادامه داد: در صورت حمایت، تعداد افراد شاغل در این کارگاه تا ۲۰ نفر افزایش خواهد یافت.

غنی فرزانه میزان درآمد هر یک از افراد شاغل در این کارگاه را ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان عنوان و اضافه کرد: کارکاه خیاطی تاثیر به سزایی بر معیشت اعضای روستا داشته چرا که کارکنان این کارگاه از خانواده‌های کم درآمد و بی بضاعت انتخاب شده است.

وی بیان داشت: فروش محصولات و ارسال به سایر مناطق کشور با محدودیت‌های نظامی و بازرسی در کشور همراه است و عدم بازاریابی مهم‌ترین چالش و مانع این کار به شمار می‌رود که در این راستا انتظار می‌رود هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی جهت بازدید و نظارت در بسته بندی و ارسال موارد صادراتی به سایر نقاط کشور در دستور کار مسولان قرار گیرد.

عضو شورای پایگاه بسیج مبشره روستا با بیان اینکه در صورت بازاریابی و تنوع محصولات می‌توان به توسعه این کار اقدام کرد، تاکید کرد: از مسولان انتظار می‌رود همکاری و تاکید بر حمایت برخی دستگاه‌های دولتی در دادن سفارشات به چنین کارگاه‌های تولیدی داشته باشند.

غنی فرزانه خاطرنشان کرد: به تمامی کسانی که علاقمند به ورود به عرصه کارآفرینی هستند توصیه می‌کنم با اطمینان از بازار فروش محصولات تولیدی در این وادی گام گذارند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام، احشام اهالی ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده است.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، حمید سلامتی در بازدید از مناطق جنگلی گالیکش در شرق گلستان اظهار کرد: در طرح ساماندهی خروج دام، اراضی به تصرف دولت درآمده و مناطق بعد از خروج دام جنگلکاری می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده و بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به سطح جنگل‌های استان افزوده شده است. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها در روستای عرب کلو و خسرو آباد در سال ۱۳۷۹ شروع شده است.

سلامتی ادامه داد: در روستای عرب کلو ۳۳ خانوار دایم و ۴ خانوار موقت با ۱۹ دامدار حضور داشتند؛ در روستای خسروآباد هم، ۲۶ خانوار دائم و یک خانوار موقت با ۱۲ دامدار حضور داشتند. ۱۲۱ نفر در طرف قرارداد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در روستا‌های این طرح کوچ داده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در اجرای این طرح حدود ۷۰۰ هکتار جنگلکاری با گونه‌های پهن برگ و سوزنی برگ شده است که حدود ۳۰۰ هکتار زمین‌های خود روستا و ۴۰۰ هکتار جنگل‌های مخروبه در آن محدوده بوده است. 

سلامتی افزود: با اجرای این طرح بخش۷ وسیعی از جنگل‌های منطقه به دلیل حذف عوامل تخریب مثل حضور دام و خانوار‌های جنگل نشین با جنگلکاری بازسازی و احیا شده است که در توسع‌ها جنگل و حفظ منابع آب و خاک تاثیر بسیار مطلوبی داشته است. 

وی گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها یکی از طرح‌های خوب بوده است که به دلیل عدم وجود اعتبار تداوم پیدا نکرده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان