Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه ۷ روستای هدف البرز در مناطق زلزله زده از حالت اضطرار خارج شدند، گفت: براساس آمار ۴۸۵ خانوار در روستاهای تحت پوشش استان البرز حضور دارند.

علی ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه در حال حاضر در اسکان اضطراری منطقه‌هایی که دچار آسیب‌های زلزله شده‌اند، مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: اسکان موقت در دست اقدام است و به تصمیم دولت مردان مربوط است که کانکس یا خانه‌های پیش‌ساخته ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه مشکل آبرسانی روستاهای هدف استان البرز به طور 100 درصد حل شده است، ادامه داد: مشکل برق در این روستاها وجود ندارد و چادرها صاحب برق هستند و حمام و دستشویی موقت تا حدی که نیاز افراد را رفع کند، نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز معین 7 روستای الیاسی محمود، تپانی قدیم، تپانی جدید، تپانی الیاسی، نوشیروان، قلعه‌واری و قلعه بهادری از مناطق زلزله‌زده شده است، بیان کرد: این مناطق در حال حاضر از شرایط اضطراری خارج شده است.

ترکاشوند با بیان اینکه حجم کمک‌ها از سوی استان البرز به قدری زیاد بود که چندین برابر ظرفیت این مناطق بوده و مقدار بسیار زیادی در استان البرز دپو شده است تا به صورت تدریجی وارد این مناطق شود و یک ماه آینده آن‌ها تامین شود، اضافه کرد: در حال حاضر این مناطق از حالت کمک‌ها و نیازهای اولیه خارج شده است و بحث مسکن بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر روند ادامه کمک‌ها در قالب خیریه یا مسکن ساز باشد، بسیار بهتر است، عنوان کرد: در حال حاضر در این مناطق باران باریده و زمین گل شده و و رفت‌وآمد سخت‌تر شده است.

ترکاشوند با بیان اینکه آواربرداری هنوز ادامه دارد و در برخی از روستاها به سبب حجم تخریب بالا منتظر دستور فرمانداری هستیم، افزود: مردم به جهت روانی و روحی دچار آسیب شده‌اند و روان‌شناسان بسیج به این افراد کمک می‌کنند و براساس آمار 485 خانوار در روستاهای تحت پوشش استان البرز حضور دارند.

انتهای پیام/

R41451/P41362/S6,50/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن

سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند. هیچ هشدار سونامی صادر نشده است.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند