Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی لاریجانی» رئیس مجلس که برای بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به این استان سفر کرده است، عصر امروز (یکشنبه 28آبان ماه) در جلسه ستاد مدیریت بحران که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، حضور یافت و ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا (ع) و زلزله استان کرمانشاه اظهار داشت: امیدوارم این امتحان الهی موجب رشد مادی و معنوی در کل ملت ایران و استان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز از شهرها و روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه بازدید داشتم و به همراه نمایندگان استان، وزرا و مسئولان بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و هلال احمر مشکلات و انتظارات مردم بررسی شد.

لاریجانی با بیان اینکه مدیران استانی، استاندار، نیروهای مسلح، هلال احمر و وزارت بهداشت از لحظات اول کمک‌های لازم را به مجروحین ارائه کردند و مجروحان به استان‌های دیگر نیز در صورت نیز اعزام کردند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در بازدیدها از مناطق زلزله‌زده، مشاهده می‌شد که چادر و امکانات اولیه در اختیار مردم قرار گرفته و کاستی از این جهت مشاهده نمی شد، ادامه داد: توزیع خوراک و امکانات اولیه نیز نظم بهتری گرفته و توضیحاتی که مسئولان هلال احمر اعلام کردند تا یک ماه دیگر پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌اند تا به ارائه خدمات به مردم زلزله زده بدهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنا بر اعلام وزیر نیرو مشکل برق حل شده است و تأکید کردیم که مشکل آب نیز دنبال شود، ادامه داد: با توجه به این شرایط می توان گفت که شرایط اولیه برای زندگی مردم فراهم شده است.

لاریجانی با اشاره به برخی مشکلات گفت: تهیه سرویس‌های بهداشتی و امکانات برای استحمام امر ضروری است و با توجه به اینکه این مشکل می تواند آلایندگی ایجاد کند، ضروری است که فعالیتی که برای تهیه این امکانات شروع شده، تسریع یابد.

وی با بیان اینکه خواهش من این است که نهادهایی مانند هلال احمر و نیروهای مسلح، امکانات خود را در اختیار مردم زلزله زده بگذارند زیرا زندگی در زیر چادر برای مردم با وجود عدم امکانات بهداشتی اثرات جسمی و روحی به دنبال دارد، افزود: مسئله دیگر اسکان موقت است که مسئولان بنیاد مسکن توضیح دادند که دولت در این زمینه تصمیمات لازم را ارائه کردند، با توجه به تجربیات زلزله در کشور چاره ای نیست جز اینکه در اسرع وقت به جای چادر اسکان موقتی را برای مردم فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی مناطق زلزله زده افراد ممکن است بتواند ساختمانی برای خود اجاره کنند که باید هزینه اجاره آنها را ما بپردازیم، اظهار داشت: در روستاهایی که امکان اجاره مسکن برای مردم وجود ندارد باید کانکس‌هایی تهیه شود و در محل اسکان مردم زلزله زده تدارک دیده شود تا بعدها نیز از این کانکس‌ها به عنوان انبار استفاده کنند.

لاریجانی با بیان اینکه امیدواریم زودتر از دو ماه که مسئولان بنیاد مسکن اعلام کردند اسکان موقت مردم زلزله زده انجام شود، گفت: برای تحقق این برنامه به همکاری نیاز است که بخش مهم این همکاری‌ها مربوط به مردم زلزله زده است یعنی باید حتما شناسنامه‌ای از کار وجود داشته باشد تا از این به بعد خدمات به راحتی انجام شود زیرا بعدها مشکلاتی ایجاد می شود از جمله اینکه برخی مدعی زمین می‌شوند و مرافه برای مردم ایجاد می شود که کار به دادگاه ها می رسدو لازم است این تدبیر اندیشیده شود که هر کسی پرونده مشخصی داشته باشد تا بعدها مشکلاتی به وجود نیاید و بنیاد مسکن نیز باید برای تشکیل این پرونده‌ها کمک کند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر اینکه بانک‌ها به حدی تضامین بگیرند که متناسب با حال مردم زلزله‌زده باشد، بیان کرد: از پرونده‌هایی که تهیه می‌شود به عنوان پشتوانه کار بانکی مورد استفاده قرار گیرد و بانک‌ها نیز خیلی سخت نگیرند زیرا وقتی وزارت و بنیاد مسکن  پرونده تشکیل می‌دهند، آقای وزیر اقتصاد نیز به بانک‌ها ابلاغ کند که این پرونده را سند قطعی بدانند زیرا صاحب این پرونده را بنیاد مسکن قبول دارد که تا میزانی مشخص خانه‌اش آسیب دیده و بنا براین مستحق دریافت وام است و سختگیری بیش از این در شرایط روحی مردم زلزله‌ زده درست نیست و این توصیه باید به بانک‌ها ابلاغ شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنیاد مسکن پس از تهیه پرونده مشخص برای مردم زلزله‌زده پول‌های بلاعوض را به آنها بپردازد و گفت: باید سریع تر این کار انجام شود تا مردم فعال شوند و اسکان موقت را برای خود ایجاد کنند.

لاریجانی با بیان اینکه دولت برای اسکان دائم مردم زلزله زده تدابیری اندیشیده و مبالغی را به عنوان وام بلاعوض به مردم می‌پردازد، تصریح کرد: آواربرداری را باید دولت سریع‌تر آغاز کند و اگر نیروهای مسلح نیز بتوانند کمک کنند بهتر است در همکاری با بنیاد مسکن این کار انجام شود که البته برای اسکان دائم مردم نیز همین مسیر باید طی شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن با توجه به تجربیاتی که در اختیار دارد باید محور کار قرار گیرد، گفت: سایر دستگاه ها مانند نیروهای مسلح یا برخی بنگاه‌های اقتصادی که پذیرفته‌اند کمک‌هایی را انجام دهند باید به بنیاد مسکن مراجعه کنند و برای این کار به فرماندهی واحد نیاز داریم تا نگرانی از مدیریت‌های موازی وجود نداشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کمک‌رسانی نیز باید هلال احمر محور کار باشد زیرا شناخت لازم را پیدا کرده و بقیه بخش‌ها باید به این نهاد کمک کنند، افزود: برخی گلایه‌ها آن است که امکانات به صورت غیرمتوازن توزیع می‌شود، باید توجه داشت که در صورت وجود فرماندهی‌های موازی توزیع عادلانه طبیعی نخواهد بود، زیرا افرادی که رأسا کمک‌های خود را توزیع می‌کنند  از همه صحنه و آرایش آسیب‌ها اطلاع ندارند و با مشاهدات اولیه کمک‌های خود را توزیع می‌کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با اشاره به اینکه برآورد آسیب‌های وارده به دام‌ها امری ضروری است، ادامه داد: به وزیر جهاد کشاورزی تأکید می‌کنم که این موضوع را بررسی کند و با شناسایی روشن کمک‌ها را سامان دهند.

وی با بیان اینکه لازم است کمک‌هایی به کشاورزی مناطق زلزله زده اعطا شود تا کارآمدی بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: حتی می‌توان سهمیه آب بیشتری را در اختیار کشاورزان بگذارند تا برای زراعت مطلوب از آب استفاده بهینه داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از آقای سعیدی‌کیا که سیمان مورد نیاز برای ساخت و ساز مناطق زلزله زده شهری و روستایی را تقبل کرده است، گفت: این موضوع پشتوانه خوبی است تا هر چه سریعتر و ارزان‌تر مسکن مردم تهیه شود.

لاریجانی با بیان اینکه با توجه به خصوصیات استان کرمانشاه و مزیت مرزی که دارد اگر از امکان صادرات استفاده شود این امر می تواند به رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال کمک کند، گفت: بنیاد مستضعفان و آقای سعیدی کیا علاقه دارند که به صادرات توجه لازم شود و من نیز از استاندار کرمانشاه می‌خواهم که در این زمینه کار کند تا سرمایه‌گذاری‌های منجر به صادرات انجام شود زیرا این کار به ایجاد اشتغال در استان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه لایحه‌ای در خصوص منطقه آزاد استان در مجلس مطرح است و دولت نیز آن را پیگیری می‌کند که در روزهای آینده در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد که این امکان می‌تواند روش جدیدی برای اقتصاد استان کرمانشاه باشد، افزود: مسائل مرزی استان بخشی به کشور همسایه مربوط است که باید با دولت عراق مذاکره شود تا مبادلات تجاری به صورت بهتری انجام شود، بخش دیگری از این مسائل مرزی داخلی است که این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر اقتصاد موضوع معافیت مالیاتی صنایع استان کرمانشاه را پیگیری کند تا اگر امکان قانونی وجود دارد این کار انجام شود، بیان کرد: در صورتی که این امکان قانونی وجود ندارد می‌توان موضوع استان کرمانشاه را استثناء کرد.

لاریجانی با بیان اینکه استمهال بدهی‌های صنایع برای وزارت اقتصاد مقدور است و نیازی به مصوبه مجلس ندارد، گفت: توصیه می‌کنم با توجه به شرایط استان این کار انجام شود تا انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در استان بیشتر شود.

وی ادامه داد: مشکلاتی که برای ادارات و زیرساخت‌های استان به وجود آمده باید ارزیابی شود و لازم است این کار با نگاه حداقلی انجام شود زیرا شرایط بودجه ای کشور سخت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم با روحیه مسئولیت‌شناسانه وارد صحنه شدند، گفت: مردم در کمک به زلزله زدگان حرکت همگرایی ملی را به نمایش گذاشتند.

لاریجانی با اشاره به اینکه نگرانی مردم زلزله‌زده این است که این توجهات به مناطق زلزله زده پایان یابد، گفت: همه مسئولان استان با روحیه خدمت‌گذاری در خدمت مردم هستند و زلزله زدگان فراموش شدنی نیستند، توصیه من به استاندار و مسئولان مختلف این است که سرکشی داشته باشند تا احساس فراموش شدن به مردم دست ندهد.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از کشور هستند که علاقمند به شرکت در مجاهدت خانه‌سازی هستند، بیان کرد: از دانشگاه‌ها عده‌ای به مناطق زلزله زده آمده‌اند و آماده کمک هستند که این نیروها نباید از دست بروند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه من به مسئولان بنیاد مسکن این بود که شروع کار در زمینه ایجاد اسکان موقت و دائم را نشان دهید تا مردم اطمینان یابند که کارهای لازم انجام می‌شود البته قطعا کارها انجام می‌شود و بنیاد مسکن در گذشته نیز به خوبی چنین کارهایی را انجام داده است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق عامری، از اعطای سیاست‌های تأمین ۶ ماهه دوم به شرکت‌های تأمین کننده تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: به منظور تأمین به موقع اقلام تجهیزات پزشکی و جلوگیری از بروز هرگونه کمبود احتمالی سیاست ۶ ماهه دوم به شرکت‌ها اعطا می‌شود.

وی افزود: شرکت‌های متقاضی می‌توانند ظرفت مدت حداکثر ۱۰ روز نسبت به اخذ سیاست اقدام کنند.

به گفته معاون فنی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، در صورتی که شرکتی موفق به اخذ سیاست‌های اعلامی نشود، اداره کل تجهیزات پزشکی نسبت به جایگزینی با شرکت دیگر اقدام خواهد کرد.

کد خبر 6088864 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال