Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از مصوبه امروز این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن رییس‌جمهور یا نماینده ویژه وی مکلف به برگزاری جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود.

رحیم زارع در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جلسه امروز (سه‌شنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی تغییراتی در ساختار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وظایف اصلی آن به تصویب رسید و تغییری در ماموریت‌های این ستاد برای بهبود شرایط مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور مورد تصویب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون، اعضای اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف و وزارت ارتباطات (رجیستری) به مجموعه اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه شدند تا هم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و هم وزارت ارتباطات بتواند موضوعا تخصصی خود را برای پشتیبانی ساماندهی کند و در مورد مواردی مثل رجیستری کالا پیشگیری‌های لازم را انجام دهد.

زارع یادآور شد: در این جلسه همچنین تعیین تکلیفی برای حضور رییس‌جمهور یا نماینده ویژه ایشان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد. در حال حاضر علی‌رغم تصریح قانون که یا باید رییس‌جمهور یا نماینده ویژه ایشان تشکیل جلسه دهند نه شخص رییس‌جمهور و نه نماینده ایشان جلسه‌ای برگزار نکردند و یکی از دلایل اصلی روی زمین ماندن مصوبات و عدم تمکین اعضا همین است که عملا وقتی اختیارات قانونی بر اساس اصل ۱۲۷ به ستاد تفویض نشده انجام آن هم معلق مانده است.

وی خاطرنشان کرد: در اصلاحیه کمیسیون مصوب شد رییس‌جمهور از زمان تصویب قانون مکلف است یا خودش جلسات را برگزار کند یا نماینده ویژه ایشان و در غیر این صورت تخلف صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با بیان اینکه تقویت همکاری قوه قضاییه، صداوسیما و سایر دستگاه‌های عضو ستاد از دیگر مصوبات کمیسیون اقتصادی بوده، افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون، تخلف از مصوبات ستاد و زمان‌بندی ابلاغی آن پس از تصویب دو سوم اعضای ستاد مشمول مجازات شدیدی خواهد شد که در ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی آمده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد و از پاکبانان که برای شهر اصفهان زحمت می‌کشند تا شهر زندگی زیبا شود، حمایت و حق و حقوق آن‌ها دیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد شریعتی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از زحمات مدیریت شهر و معاونت فرهنگی که در هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌های خوبی برگزار کردند تشکر می‌کنم، اما اطلاع‌رسانی پیرامون برگزاری این برنامه‌ها ضعیف است که می‌طلبد با وسعت بیشتری به اطلاع مردم رسیده شود.

وی با اشاره برگزاری برنامه‌ای با موضوع غذاهای سالم که نقش مهمی در احیا این غذاها داشت، افزود: این برنامه بسیار غنی بود، اما باز هم بسیاری افراد از برگزاری این برنامه خبر نداشتند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز کارگر و تشکر از این قشر گفت: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است، باید توجه بیشتر به قشر کارگر به‌ویژه در حوزه مدیریت شهری انجام شود.

شریعتی ادامه داد: در این راستا تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد و از پاکبانان که برای شهر اصفهان زحمت می‌کشند تا شهر زندگی زیبا شود، حمایت و حق و حقوق آن‌ها دیده شود.

وی با گرامیداشت روز معلم و یاد و خاطره شهید مطهری و تقدیر از زحمات اساتید و معلمان ادامه داد: دولت باید توجه ویژه به قشر کارگر و معلمان داشته باشد؛ چند سالی است توجه خوبی به این قشر نشده و دیده نشده‌اند، در حالی که به حق و حقوق آن‌ها که در قرآن به آن اشاره شده است، باید توجه ویژه شود.

کد خبر 748702

دیگر خبرها

  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد